Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Nå for snart 3 måneder siden begynte jeg å få en visdomstann, oppe på høyre side. Jeg var innom hos tannlegen da fordi det gjorde så vondt, hun sa at alt området rundt var betent tror jeg men at tanna så helt fin ut.

Nå har den kommet litt lenger ned og det gjør ikke like vondt som i starten, men jeg merker at tanna er litt skeiv og jeg biter meg selv i kinnet med den.

Jeg ser også at den ene tanna foran er blirt forskevet litt ut.

Bør jeg reise inn til tannlegen igjen nå? Eller er det sånn det skal være? Jeg har ikke så mye penger så jeg vil helst ikke reise hvis jeg ikke trenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du er plaga av at du bit deg i kinnet, kan du gå og få trekt tanna. At tanna framafor er skeiv, gjer ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å oppsøke tannlegen igjen. Når tanna gjør så du biter deg selv er den bare til bry. Det er mange tannleger som har avbetaling :)

Anonymous poster hash: 3229a...96d
AnonymBruker
Skrevet

En fordel at visdomstenner får vokst ut før de blir trukket. (Noe annet er det ikke å gjøre med den, når den er plagsom.)

Det er lettere for tannlegen å trekke en utvokst tann enn å måtte begynne med større inngrep for å operere ut tannen.

Hvor fort du bør dra til tannlegen må du vurdere som kjenner hvor tanna trykker. Før var det refusjon av tannlegeutgifter ved tanntrekking, om den ordningen fortsatt består må du spørre tannlegen om.

Anonymous poster hash: 82181...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...