Gå til innhold

Bare gå et år av en bachelor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet inn på Oversetting og interkulturell kommunikasjon på universitetet. Men det er egentlig ikke det jeg vil studere. Står på venteliste på drømmestudiet, men har gitt opp håpet om å komme inn der i år.

Så da lurer jeg på om jeg kan gå kun et år på det studiet jeg har kommet inn på, få 60 studiepoeng, uten at det er noe problem? Er dette helt dumt av meg, eller burde jeg heller søke meg inn på et årsstudium på resttorget? Greia er at jeg må studere i år for jeg trenger de studiepoengene.

Anonymous poster hash: 0d1e7...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart du kan. Men om det interesserer deg midt i r**** er det bare dumt og umotiverende.

Søk deg heller inn på årsstudium du interesserer deg for



Anonymous poster hash: 2208b...42e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes studiet virker veldig interessant, det er bare det at jeg tror ikke det er så mange jobbmuligheter med den utdannelsen. Hvis ikke hadde jeg absolutt ta hele utdanningen. Men fornuften sier at jeg burde utdanne meg innen helsevesenet.

Anonymous poster hash: 0d1e7...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig idiotisk om du ikke får bruk for det senere. Da er det mye bedre å ta seg en jobb det året og tjene penger istedenfor å låne penger.

 

U feelz me?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har deltidsjobb, og bor hjemme, så trenger egentlig ikke ta opp studielån, men har tenkt å gjøre det og bare spare alle pengene :)

Anonymous poster hash: 0d1e7...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullstendig idiotisk om du ikke får bruk for det senere. Da er det mye bedre å ta seg en jobb det året og tjene penger istedenfor å låne penger.

 

U feelz me?

Men h*n skriver jo at h*n trenger studiepoengene. 

Anonymous poster hash: 9606c...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb heller et år til å tjen penger. 2 tilleggspoeng man får for høgskole er ingenting! TA HELLER OPP 2 FAG SÅ ER DU LIKE LANGT.

 

Må ikke bli "blendet" av dette med ...jeg trenger ekstra poeng.......



Anonymous poster hash: 34488...343
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes studiet virker veldig interessant, det er bare det at jeg tror ikke det er så mange jobbmuligheter med den utdannelsen. Hvis ikke hadde jeg absolutt ta hele utdanningen. Men fornuften sier at jeg burde utdanne meg innen helsevesenet.

Anonymous poster hash: 0d1e7...ed2

 

Ja, det går helt fint å ta ett år av en bachelor.

Anonymous poster hash: a2dbe...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet inn på Oversetting og interkulturell kommunikasjon på universitetet. Men det er egentlig ikke det jeg vil studere. Står på venteliste på drømmestudiet, men har gitt opp håpet om å komme inn der i år.

Så da lurer jeg på om jeg kan gå kun et år på det studiet jeg har kommet inn på, få 60 studiepoeng, uten at det er noe problem? Er dette helt dumt av meg, eller burde jeg heller søke meg inn på et årsstudium på resttorget? Greia er at jeg må studere i år for jeg trenger de studiepoengene. Anonymous poster hash: 0d1e7...ed2

Det går helt fint å slutte etter et år! Da får du en karakterutskrift som bekrefter de studiepoengene du har fullført , og blir det samme som et årsstudium.

Fagene kan jo være relevant for det du ønsker å studere i framtiden og utfylle utdanningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jobb heller et år til å tjen penger. 2 tilleggspoeng man får for høgskole er ingenting! TA HELLER OPP 2 FAG SÅ ER DU LIKE LANGT.

 

Må ikke bli "blendet" av dette med ...jeg trenger ekstra poeng.......

Anonymous poster hash: 34488...343

 

Hvorfor akkurat 2 fag?:P Hvordan vet du at vedkommende går opp 1 karakter i hvert fag? Hvordan vet du at TS ikke har 6 i alle fag, men vil inn på noe som krever ekstra poeng - eller at TS har så gode karakterer som h*n realistisk sett kan forvente, og vil ha enklere for å komme inn med 2 (garanterte) tilleggspoeng?

 

Må ikke bli blendet av egen snarrådighet.

 

Anonymous poster hash: d54d2...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å ta bare ett år. Men jeg ville vurdert om det året er noe som kan komme til nytte i et senere utdanningsløp. Hva med å melde deg til ex.phil om det er noe du trenger i et senere studie? Dritkjedelig, men i noen grader er dette et must. Eller ta andre enkeltfag i noe annet du tror blir nyttig. Å ta noe bare for å ta noe fører sjelden med seg mye motivasjon og gode resultater.

Anonymous poster hash: 8deaa...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på fagene som er på første året av den bacheloren, så tenker jeg at det er nyttig uansett hvilke retning du vil studere senere. Det handler om norsk og engelsk språk og kommunikasjon, noe jeg vil påstå er viktig nesten uansett hva man vil studere videre. Absolutt ikke bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet så ta ett års program/studium i et fag som er knyttet til det du egentlig vil studiere til neste år.

Da vil du bygge bredde og samtidig få nytte av det du studerer i år.

 

- det er lov å tenke litt utradisjonelt i kombinasjoner dersom du har mye kunnskap om hvor ditt opprinnelige studieønske benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser på fagene som er på første året av den bacheloren, så tenker jeg at det er nyttig uansett hvilke retning du vil studere senere. Det handler om norsk og engelsk språk og kommunikasjon, noe jeg vil påstå er viktig nesten uansett hva man vil studere videre. Absolutt ikke bortkastet.

Hvis dette stemmer så er det jo greit. Man har dessuten frie studiepoeng på mange studier i Norge, hva er det på det du vil søke deg inn på neste år? Hvis det er 60 stp kan du bruke dette året som en del av den nye bacheloren din, så du slipper å bruke dette året + 3 nye år på det nye du vil søke deg inn på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...