Gå til innhold

Hvorfor er flere menn enn kvinner single?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: ca607...eed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn har lov til å ha opptil fire koner.

Anonymous poster hash: a42fa...077
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor virker det som at flere menn enn kvinner er single??

Jeg har alltid følt meg veldig mislykka fordi jeg har hatt store vanskeligheter med å få meg kjærester. De som jeg er forelska i, tør jeg ikke å ta kontakt med, og jeg har vært stup-avstandsforelska i dem. Også går det over i besettelse og mani. Helt forferdelig, prøver å glemme det, men det er ikke så lett.

De guttevennene jeg har gir ofte uttrykk for at de er forelska i meg, men jeg har aldri hatt slike følelser for dem.

Men jeg pleier ofte å sammenligne meg med andre, og jeg synes det er så mange vakre, vellykkede unge kvinner som har kjærester. Men mange menn har ikke kjærester, så jeg skjønner ikke helt hvordan det kan henge sammen...

AnonymBruker
Skrevet

Menn har lov til å ha opptil fire koner.

Anonymous poster hash: a42fa...077

tullball

AnonymBruker
Skrevet

Fordi noen menn er seriemonogame (ispedd litt utroskap), mens andre menn er evige jomfruer. Kvinner havner som regel et sted i mellom.

Anonymous poster hash: bc3d7...37c
AnonymBruker
Skrevet

Det bare virker slik, fordi single menn ofte er veldig synlige, sutrete, bitre og desperate. Single kvinner bare nyter livet.

Anonymous poster hash: 3ccb3...fa6
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Skal en kvinne være opptatt så må hun jo være sammen med noen? Altså da er jo ikke mannen heller singel. Må være 2 for å være et par. 

Anonymous poster hash: 452a5...2e4
  • Liker 7
Skrevet

At det er mange flere kvinner i forhold enn menn er jo en teoretisk umulighet (med mindre man snakker om lesbiske forhold).

• Liker 6
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Er det flere menn eller flere kvinner i Norge? I verden? Hvis det er 101 menn per 100 kvinner så er det jo flere single menn.

Skrevet

Hvis vi går ut fra at det finnes like mange kvinner og menn og godtar premisset om at flere menn enn kvinner er single, ser jeg følgende mulige forklaringer:

- En del menn har flere kjærester eller koner.

- Det er flere lesbiske kvinner enn homofile menn, og disse er sammen med hverandre.

Men det mest sannsynlige er at premisset ikke stemmer.

• Liker 9
Skrevet (endret)

At det er mange flere kvinner i forhold enn menn er jo en teoretisk umulighet (med mindre man snakker om lesbiske forhold).

Dette er kun teoretisk umulig under en rekke antagelser. Dog antagelser som kan regnes som brukbare tilnærminger. Her er et eksempel på et sett av slike:

- Det er like mange kvinner som menn.

- Kun forhold mellom to personer eksisterer.

- Det er like mange dame-dame par som mann-mann par. 

Når det er sagt, så synes og også det logiske resonnementet til Pawn Hearts var bra.

Edit: For å være helt presis, siden du faktisk utelukket homofile forhold, så trenger du kun de to første antagelsene. 

Endret av Fysikeren
  • Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor en singel mann blir sett på som en taper.

Mens en singel kvinne blir sett på som sterk og selvstending.

Det bare virker slik, fordi single menn ofte er veldig synlige, sutrete, bitre og desperate. Single kvinner bare nyter livet.

Ja for single kvinner klager aldri . Og de fleste single menn klager ikke de nyter singellivet

tross alt ingenting i livet er bedre enn singelivet....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer mer på hvorfor en singel mann blir sett på som en taper.

Mens en singel kvinne blir sett på som sterk og selvstending.

Det er fordi det foreligger en antakelse om at en kvinne i stor grad har valgt det selv, mens mannen er singel fordi han ikke klarer annet.

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Det er fordi det foreligger en antakelse om at en kvinne i stor grad har valgt det selv, mens mannen er singel fordi han ikke klarer annet.

Ganske idiotisk antakelse egentlig.

Skrevet

Det fødes 106 menn for hver hundrede kvinne. Så det vil være noen prosent flere single menn enn kvinner, ettersom menn ikke lenger i like stor grad dør under mammutjakten. Imidlertid er det gått tapt så mange manneliv i krig at det i mye av historien har vært kvinneoverskudd.

Menn i Norge i dag bor også i større grad en kvinner i grisgrendte strøk med få potensielle partnere. Det er derfor sannsynlig at de er single lenger enn kvinnene (og mennene) i byene, som har lettere for å finne seg noen. Men noen veldig stor forskjell blir det nok likevel ikke, og særlig ikke i byene.

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Hvor har du dette fra, at single menn ofte er sutrete, bitre og desperate? 

AnonymBruker
Skrevet

Men det kan kanskje også være at de mest "populære" mennene "resirkuleres" hyppigere blant kvinner, og at en da kanskje får inntrykk av at det er en del menn som alltid er single fordi ingen kvinner velger dem, mens flere kvinner er kanskje single i kortere perioder fordi de "venter" på en "resirkulert" mann...?

Vet om en bekjent som f.eks. har ti barn med fem forskjellige damer... Jeg ville aldri i verden hatt en så uansvarlig pappa.

Så det kan kanskje være at det er flere menn som nærmest aldri får seg dame, mens mange kvinner deler på de mest "attraktive" mennene seg i mellom? På den måten er det kanskje færre kvinner som er single over lengre tid, sammenlignet med menn?

• Liker 4
Skrevet

Dette er kun teoretisk umulig under en rekke antagelser. Dog antagelser som kan regnes som brukbare tilnærminger. Her er et eksempel på et sett av slike:

- Det er like mange kvinner som menn.

- Kun forhold mellom to personer eksisterer.

- Det er like mange dame-dame par som mann-mann par. 

Når det er sagt, så synes og også det logiske resonnementet til Pawn Hearts var bra.

Edit: For å være helt presis, siden du faktisk utelukket homofile forhold, så trenger du kun de to første antagelsene. 

Hehe, du følte deg lur nå? ;) 

Skrevet

Hehe, du følte deg lur nå? ;)

Føler meg alltid lur. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner er i "forhold" med opptatte menn.

Spesielt kvinner i avstandsforhold. Mange av disse mennene lever jo som single. Jeg anser ofte damene deres som single og, men det holder jeg jo for meg selv.

Anonymous poster hash: 3eaf9...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...