Gå til innhold

Sår som dukker opp over natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med sår som dukker opp av seg selv?

Vi var og badet for et par uker siden og da datteren min kom ut av dusjen på kvelden hadde hun sår på armen og foten. Regnet med at de var kommet da hun badet, siden hun klatret opp svaberg, men at hun ikke la merke til det da.

Men nå ble jeg oppringt av leiren hun er på. Det dukker opp flere og nå dukket det opp noen over natten. Dette har jeg ikke vært borti før, så kanskje noen av dere har? Hun kommer ikke hjem før fredag, så får uansett ikke gjort noe med det akkurat nå. Det første på bildet er de gamle som holder på å gro. Det på foten er de som dukket opp i natt.

post-210-0-39974800-1437498666_thumb.jpg

post-210-0-03842800-1437498679_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o herregud så rart, og litt skummelt! Jeg har ingen aning dessverre :(

Skrevet

Ja, det er litt merkelig, ikke vært borti akkurat dette før gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Har hun sensitiv hud? Mulig det kan ha vært noe i vannet når dere badet som hun har reagert på, f. eks kjemikaler, parasitter eller bakterier? Kan først få reaksjon senere hvis det reagerer på varme, svette eller friksjon? Eller kanskje hun har klødd i søvne? 

Anonymous poster hash: 4866d...fdf
Skrevet

De dukker jo opp forskjellige steder. Godt mulig i etterkant, men da må det jo være samme greiene som er her hjemme og som er der hun er på leir?

AnonymBruker
Skrevet

Har hun badet på leir?
Det er jo ikke umulig at hun kan reagere hjemme og på leir hvis det er noe i havet/sjøen hun reagerer på.
Hvis hun fikk de første sårene hjemme for ett par uker siden når hun badet, og har fått nye nå etter bading (hvis hun har badet der), er det sannsynligvis noe i vannet huden hennes reagerer på?

Skrevet

Jeg regner med hun har badet omtrent daglig. De har iallfall badeklubb, men det kan jeg jo spørre om. Har dog badet tidligere i år uten problemer.

Skrevet

Utifra bildene syns jeg det ikke ligner sånne sår man får fra en reaksjon, men et sår man har fått fra et sted, eks skrapa seg, dyr, og slikt. Syns det ser tydelig ut som sår man får fra en "ting " liksom. Vanskelig og forklare men det der var kjemperart. Håper dere finner grunnen

• Liker 1
Skrevet

Det var jo derfor jeg trodde det var skrubbsår fra badingen.

Skrevet

Det var jo derfor jeg trodde det var skrubbsår fra badingen.

Hmm, ja.. Rart hun ikke merket det da. For er jo ordentlige sår. God bedring til henne. 

Skrevet

Kan brennmaneter gjøre slikt? Var det i sjøen hun badet, eller var det i ferskvann?

Jeg ville kontakt lege når slikt har dukket opp tilsynelatende uten grunn, over natten.

Skrevet

Badet i sjøen. Ikke hatt vondt eller klødd eller noe i etterkant, som jeg regner med utelukker brennmaneter.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om hun ikke har reagert før i år når hun har badet kan hun plutselig reagere senere i år, hvis hun for eksempel har vært syk og hatt nedsatt allmenntilstand, men kroppen er finurlig og kan plutselig reagere på noe den ikke har gjort før. Kan jo være hun har reagert på noe og klødd seg i søvne og deretter fått sårene? Men legen er vel den eneste som kan svare korrekt, det kan være bakterier eller virus som forårsaker det også, det kan legen finne ut av med en sårprøve.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan brennmaneter gjøre slikt? Var det i sjøen hun badet, eller var det i ferskvann?

Jeg ville kontakt lege når slikt har dukket opp tilsynelatende uten grunn, over natten.

Blir man brent av brennmanet skal jeg love deg man merker det med en gang. Men er enig i dette med lege

Anonymous poster hash: 33b88...f2f

• Liker 1
Skrevet

Selv om hun ikke har reagert før i år når hun har badet kan hun plutselig reagere senere i år, hvis hun for eksempel har vært syk og hatt nedsatt allmenntilstand, men kroppen er finurlig og kan plutselig reagere på noe den ikke har gjort før. Kan jo være hun har reagert på noe og klødd seg i søvne og deretter fått sårene? Men legen er vel den eneste som kan svare korrekt, det kan være bakterier eller virus som forårsaker det også, det kan legen finne ut av med en sårprøve.

Hun er generelt frisk, men kan jo aldri vite sikkert. Lege er planen når hun kommer hjem om det ikke gir seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er generelt frisk, men kan jo aldri vite sikkert. Lege er planen når hun kommer hjem om det ikke gir seg. 

Jeg anser også meg selv som frisk, men har en veldig sensitiv hud som har blitt "verre" med årene, og har hatt div utslett, nupper, sår etc. som er helt ufarlig som plutselig har dukket opp. Har f. eks hatt ringorm som er en soppinfeksjon og det oppstod over natten. Så er sannsynligvis en bakterie, virus eller sopp som har påvirket huden til datteren din. Er ganske sikker på at det har en logisk forklaring og at det er helt uskyldig, men alltid greit å forhøre seg med legen. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da bare sår etter å ha klødd seg i søvne. Typisk etter f.eks fuglelopper. Siden hun har badet ute kan det være lopper som oppholder seg i sanden.

Ikke noe farlig, og helt normalt

Anonymous poster hash: d8761...469
Skrevet

Vi har hatt nok av fuglelopper. Dette er ikke det. Man klør seg heller ikke i søvne i dusjen og kommer ut full av sår nedover armer og bein.

AnonymBruker
Skrevet

Det der ser jo ut som brennkopper.

Anonymous poster hash: a5816...52f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der ser jo ut som brennkopper.

Mine sår så ut som det der ihvertfall, og de kom helt av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...