Gå til innhold

Piller som utsetter mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går ikke på prevensjon da

Min mann er sterilisert. Finnes det piller å få resept som utsetter mensen.

Kjedelig å ha det på ferie i syden. Hvor lang tid før mensen må slike piller taes?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Primolut-N finnes. Lege skriver ut resept.

Skal tas 3 dager før forventet mens. Det er ingen garanti for at blødning uteblir, men det kan funke :)

Anonymous poster hash: c01fc...cb8
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har bedt om Primolut-N så har jeg blitt frarådet å ta det (men kunne likevel fått hvis jeg absolutt insisterte).

Det er sterke saker.

Hvorfor ikke bare bruke tampong? Det er litt ubehagelig i starten,men det fungerer jo fint det. Og så slipper du alle div. bibirkninger

Anonymous poster hash: 154d9...e70
Gjest Ingaborga
Skrevet

Evt begynn på cerazette. Er minipiller, så du skal egentlig begynne på det første dagen du har mensen, og så fungerer det fra da. Jeg går på de, og har ikke mensen i det hele tatt(og har ikke hatt det på nesten et år, siden jeg begynte på de).

Men hvis du drar veldig snart, så blir kanskje ikke det det det du spør om.

Skrevet

Primolut-N....

Ser Ingaborga anbefaler Cerazette. Altså, det er det dummeste forslaget jeg har lest her i dag. For det første så er jo mannen til trådstarter sterilisert - man begynner ikke fast på hormonprevensjon fordi man skal en uke til syden. Og i hvert fall ikke på de pillene der! Som min gynekolog sa... en tredjedel slutter å blø fullstendig, en tredjedel blør litt her og der (og helt uforutsigbart), og en tredjedel blør konstant. Jeg fikk jernmangel av de pillene, for å si det sånn. Ville ikke prøvd lykken der akkurat...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt primolut flere ganger, har funket helt fint på meg :) Har aldri hørt om noen som det ikke funker på, men det kan vel skje det også.

Anonymous poster hash: f12c0...f28
Skrevet

Har brukt Primolut tre ganger ifbm sydentur.  Funket bra til å stoppe menstruasjonen, men jeg følte meg oppblåst og premenstruell, og fikk en svært kraftig menstruasjon etterpå da jeg kom hjem. 

P-pillerådet over her ville jeg ikke satset på! Blødde stort sett hver eneste dag jeg gikk på minipillene, selv om jeg prøvde dem i over ett år.

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt Primolut tre ganger ifbm sydentur.  Funket bra til å stoppe menstruasjonen, men jeg følte meg oppblåst og premenstruell, og fikk en svært kraftig menstruasjon etterpå da jeg kom hjem. 

P-pillerådet over her ville jeg ikke satset på! Blødde stort sett hver eneste dag jeg gikk på minipillene, selv om jeg prøvde dem i over ett år.

hvor fort ble du oppblåst? altså etter hvor mange dager? :fnise:

Anonymous poster hash: 81dfa...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Primolut-N funker helt supert! Har brukt de mange ganger.

Anonymous poster hash: 6e7da...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...