AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har hatt konstant hodepine i 2 uker nå. Hodepinen har forandret seg fra dunking til stikkende smerte og en følelse av trykk og av og til mye smerter i ansikt. Siden alle blodprøvene var fine fikk jeg time til MR og har vært på det i dag. Jeg følte meg faktisk ganske fin i går og frem til i dag. Følte at hodepinen bare var moderat slik at jeg kunne jobbe i går og gjøre litt andre ting på ettermiddagen. Men på MR undersøkelsen i dag måtte jeg ligge på en sånn spesiell nakkepute og lå på en måte slik at hodet ble bøyd bakover. Etter det ble jeg skikkelig dårlig, og nå synes jeg til og med at det er vanskelig å se hva jeg har skrevet frem til nå i dette innlegget, fordi ting er "blurry". Har ingen oppfølgningstime med fastlegen og får vite resultat på MR om 1 uke. Men skal jeg ringe legekontoret og si at jeg ble dårligere etter undersøkelsen, eller skal jeg bare vente til legen får resultat om 1 uke? Anonymous poster hash: 9a39a...158
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Vanligvis sier legen at du skal komme tilbake på en time for å få svaret på MR undersøkelsen, eller at dersom noe er galt får du beskjed. Når du har blitt dårligere etter us kan det da være at du har nakkeproblemer som gir deg hodepine?Anonymous poster hash: 13d0a...5d9
Florence Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Jeg har hatt konstant hodepine i 2 uker nå. Hodepinen har forandret seg fra dunking til stikkende smerte og en følelse av trykk og av og til mye smerter i ansikt. Siden alle blodprøvene var fine fikk jeg time til MR og har vært på det i dag. Jeg følte meg faktisk ganske fin i går og frem til i dag. Følte at hodepinen bare var moderat slik at jeg kunne jobbe i går og gjøre litt andre ting på ettermiddagen. Men på MR undersøkelsen i dag måtte jeg ligge på en sånn spesiell nakkepute og lå på en måte slik at hodet ble bøyd bakover. Etter det ble jeg skikkelig dårlig, og nå synes jeg til og med at det er vanskelig å se hva jeg har skrevet frem til nå i dette innlegget, fordi ting er "blurry". Har ingen oppfølgningstime med fastlegen og får vite resultat på MR om 1 uke. Men skal jeg ringe legekontoret og si at jeg ble dårligere etter undersøkelsen, eller skal jeg bare vente til legen får resultat om 1 uke? Anonymous poster hash: 9a39a...158 Når ting blir blurry for meg er det gjerne migrene på gang. Har du hatt det før? Se an formen til i morgen, og så kan du ringe fastlegen og forklare problemet. Da kan de vurdere det ut i fra plagene du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Vanligvis sier legen at du skal komme tilbake på en time for å få svaret på MR undersøkelsen, eller at dersom noe er galt får du beskjed. Når du har blitt dårligere etter us kan det da være at du har nakkeproblemer som gir deg hodepine?Anonymous poster hash: 13d0a...5d9 Nei, før var det sånn at det var nakken og da fungerte massasje og varmebehandling med en gang. Nå fungerer det ikke i det hele tatt. Jeg får forverret hodepine når jeg ikke ligger høyt med hodet da jeg får så mye trykk (eller kjennes sånn ut) når hodet ligger like lavt som kroppen eller jeg bøyer meg ned for å knyte lisser osv. Er derfor de ville ta MR da for å sjekke om det er noe tumor eller noe slikt, men jeg må jo si jeg tviler på at det er det.. Jeg har ikke fått legetime, men kan jo være legen ringer meg om en uke. Når ting blir blurry for meg er det gjerne migrene på gang. Har du hatt det før? Se an formen til i morgen, og så kan du ringe fastlegen og forklare problemet. Da kan de vurdere det ut i fra plagene du beskriver. Nei, jeg har ikke migrene. Har smerter i hele hodet og ikke bare på en side. Legen sa i alle fall at det er derfor hun mener det ikke er migrene. Har aldri hatt hodepine i 2 uker konstant fra jeg våkner til jeg legger meg nei. Men har hatt medikamentutløst og tensjonshodepine tidligere, men dette er ikke det. -TS Anonymous poster hash: 9a39a...158
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Er det ikke noen du kan ringe og spørre? Tror det er tryggere enn å spørre her Anonymous poster hash: 6cb05...594
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Etter så spesifikk årsak til blurry syn etc så vil jeg tro det ligger noe på balansenerven og/eller væsken i mellomøret, eller krystallsyken. Synes du skal ringe til legen og forklare hva du opplevde, kan være til hjelp med diagnostikken Anonymous poster hash: 000f4...529
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå