Gå til innhold

Bytte studiested?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer studerer ved et universitet her i Norge. Det har i det siste vært omstendigheter som gjør at vi må flytte tilbake til hjembyen (Oslo). Jeg er klar over at dette kommer på et ekstremt ubeleilig tidspunkt med tanke på at inntaket til høyere utdanning er over, men vi ser ingen andre muligheter akkurat nå. Så er spørsmålet mitt om det går an å få byttet fra et universitet til et annet? Går den an å få en overføring utenom Samordna opptak? Vi (og spesielt jeg) vil så gjerne fortsette på studiet jeg går på nå. 

 

Noe som vet om jeg har noen muligheter her? 

 

Er så frustrert akkurat nå  :(



Anonymous poster hash: b9e01...0da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det avhenger jo helt av hvilket studie det er (lettere for sosialantropologi enn juss), og hvorvidt universitetet har plasser på studiet du ønsker å overføres til. Så spørs det vel litt hvor langt du er kommet i utdanningen og hvilke karakterer du har, dersom flere ønsker overføring til samme studiested. 



Anonymous poster hash: 162f9...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det avhenger jo helt av hvilket studie det er (lettere for sosialantropologi enn juss), og hvorvidt universitetet har plasser på studiet du ønsker å overføres til. Så spørs det vel litt hvor langt du er kommet i utdanningen og hvilke karakterer du har, dersom flere ønsker overføring til samme studiested. 

Anonymous poster hash: 162f9...a2b

 

Takk for svar! Så det er mulig å bytte altså? Vet du hvilken "instans" jeg kan kontakte? Studiet heller vel mer mot sosialantropologi enn juss, så det er i det minste positivt. 

 

Er ikke sikkert at dette går, men føler at jeg i det minste må prøve. 

Anonymous poster hash: b9e01...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIng fakultetet dit du vil bytte og spør om rutinene. 



Anonymous poster hash: 162f9...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å fortsette der du er en stund? Mange faller jo fort av studiet, og da blir det jo ledig slik at du evt. kan bytte.



Anonymous poster hash: f110c...3dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte fakultetet du vil begynne på og høre med de. Forklar situasjonen kort. Jeg byttet studiested men da var det en frist for å søke flytting som var i mars eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...