Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg har på facebook delte i dag en artikkel fra frieord.no på facebook. Det handlet om to barn som ble antastet av asylsøkere i garderoben på badeland. Er det som skrives der inne egentlig sant? Det er jo en tidligere Vigridleder som står bak nettsiden og det er en nazistisk side. Jeg kommenterte at man må ta det som står der med en klype salt, men måtte nesten spørre her om mine antakelser er sanne. Prøvde å google det, men ble egentlig ikke særlig klokere.

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men det får så være.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Castielz
Skrevet

Er nok like troverdig som aviser helt på motsatt side av skalaen, som Dagbladet og VG.
Men ikke like åpenbar i sin politiske agenda som de overnevnte.

Skrevet

Er nok like troverdig som aviser helt på motsatt side av skalaen, som Dagbladet og VG.

Men ikke like åpenbar i sin politiske agenda som de overnevnte.

Men er det sånn at de skriver om ting som har skjedd, bare at de skriver hvilket land personen kommer fra, eller finner de på historier?

Gjest Castielz
Skrevet

Men er det sånn at de skriver om ting som har skjedd, bare at de skriver hvilket land personen kommer fra, eller finner de på historier?

Sånn jeg har forstått det (bruker ikke siden noe særlig selv) så skriver de saker som har hendt uten rødt PK filter. Og kaller ofte en spade for en spade.

Men det er bare min oppfatning utav de saker jeg har fått henvist defra de siste år.

Gjest Walden
Skrevet

Klart det de skriver er riktig. Det som er "problematiserende" er at de KUN fokuserer på slike saker. 

Skrevet

Klart det de skriver er riktig. Det som er "problematiserende" er at de KUN fokuserer på slike saker. 

Ok. Er jo enkelte religiøse eller nazistiske nettsider som finner på saker. Men takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg har på facebook delte i dag en artikkel fra frieord.no på facebook. Det handlet om to barn som ble antastet av asylsøkere i garderoben på badeland. Er det som skrives der inne egentlig sant? Det er jo en tidligere Vigridleder som står bak nettsiden og det er en nazistisk side. Jeg kommenterte at man må ta det som står der med en klype salt, men måtte nesten spørre her om mine antakelser er sanne. Prøvde å google det, men ble egentlig ikke særlig klokere.

Vet ikke helt om dette er riktig forum, men det får så være.

Noen som vet?

Dette skjedde, ja. Både nettavisen og oppland arbeiderblad har skrevet om saken,( men disse la lokk over at det dreide seg om utlenninger.)

Anonymous poster hash: ca667...e71

Skrevet

Verdt å merke seg at frieord.no og document.no ikke er lov å referere til her på forumet. Er visst noen regler i mot slikt. Gjelder sikkert HRS også :P

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Snakker om rødegardister, frieord er nyheter på linje med alt annet. Det skal da for svarte farveblyanter ikke bare være lov å referere fra sosialistpressen heller, skjerpings!

Anonymous poster hash: e5674...cf7
Skrevet

Verdt å merke seg at frieord.no og document.no ikke er lov å referere til her på forumet. Er visst noen regler i mot slikt. Gjelder sikkert HRS også :P

Oi, det visste jeg ikke! Takk for at du sa fra :)

Skrevet

Dette skjedde, ja. Både nettavisen og oppland arbeiderblad har skrevet om saken,( men disse la lokk over at det dreide seg om utlenninger.)

Anonymous poster hash: ca667...e71

Ok! :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle nettsteder som formidler nyheter, har en eller annen form for agenda. Jeg veit ikke om noe her husker det, men for en tid tilbake så hadde en stor svensk avis (tror det var Aftonbladet eller noe) en artikkel om en kvinne som hadde blitt slått ned og gjeng-voldtatt på en ferge. Men avisen fremstilte saken som at det utelukkende var svensker som stod bak dette. Men egentlig var det snakk om utlendinger / asylsøkere, og muligens noen svenske statsborgere fra Midtøsten eller noe. Å skrive heile sannheten om det det som faktisk skjedde, passet ikke inn i den aktuelle avisens agenda...

Det samme kan sies om med den romkvinne-saken fra NRK, for ett par år siden. Det var så viktig for nyhetskanalen å fremstille det kvinnfolket i ett mest mulig positivt lys, at dem lot være å opplyse om en god del fakta i den saken. Disse sakene er ikke noe enestående tilfeller, heller.

Anonymous poster hash: bfdb7...113
Skrevet

De skriver ofte om faktiske saker, men blåser ofte ting "ut av proposjoner" og glemmer alt som har med vær varsom plakaten å gjøre. Leste en sak der en gang om en "fillesak" skrevet av en annen avis som var blåst opp og innhentet sitater fra "kilder" som gjorde den til en "kjempesak".

Generelt ville jeg vært skeptisk til sider som bevist ikke følger vær varsom plakaten (de skriver det rett ut selv), og som har artikkler skrevet uten byline........ 

Gjest Walden
Skrevet (endret)

Ok. Er jo enkelte religiøse eller nazistiske nettsider som finner på saker. Men takk for svar!

Nja, noen bisarre sider kanskje. De fleste sider som formidler nyheter har jo en agenda, og de aller fleste overdriver. Dagbladet og AP overdriver "her kommer flåtten"-"nyhetene" sine, i mens Document og Fria tider osv nok overdriver sitt fokus på innvandring etc. Men de avisene har jo det som sin primær-agenda..på  samme måte som dagbladet har som sin primære agenda å villede saueflokken med tullenyheter for 8 åringer (som de fleste voksne i Norge er i huet) 

Endret av Walden
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Legg merke til hva de skriver om. Så kan du google og se om du finner samme artikkel eller innhold en annen plass. Så sammenlign saken. At du tør å dele sånne saker....

Anonymous poster hash: 0d5f7...9e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...