AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Samboeren min og jeg har hatt en diskusjon om det er mulig å ta overdose på Rohypnol. Samboeren min mener det er umulig hvis du ikke blander det med noe annet. Han mener at du fint kan ta 50 stykker uten å død og at etter ca 7 stk vil du ikke merke noe mer ettersom kroppen har blitt så ruset som du kan på Rohypnol. Jeg mener at 50 Rohypnol fort kan føre til bevissløshet og pustestans og som til slutt vil føre til død. Noen som kan avklare hvem som har rett?😆 Må jo også legge til at ingen av oss ruser oss😝Anonymous poster hash: b4d5b...704
Liberalisten Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Samboeren min og jeg har hatt en diskusjon om det er mulig å ta overdose på Rohypnol. Samboeren min mener det er umulig hvis du ikke blander det med noe annet. Han mener at du fint kan ta 50 stykker uten å død og at etter ca 7 stk vil du ikke merke noe mer ettersom kroppen har blitt så ruset som du kan på Rohypnol. Jeg mener at 50 Rohypnol fort kan føre til bevissløshet og pustestans og som til slutt vil føre til død. Noen som kan avklare hvem som har rett? Må jo også legge til at ingen av oss ruser ossAnonymous poster hash: b4d5b...704 Det kan være dødelig i høye doser står det på FHI: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,6397&MainContent_6263=6464:0:25,6414&List_6212=6218:0:25,6416:1:0:0:::0:0 det står også at det i kombinasjon med alkohol eller andre rusmidler betraktelig øker risiko for forgiftning. Samboeren din tar feil med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Dødelige forgiftninger med benzodiazepiner alene er sjeldne, men forekommer ved høye doser (jeg tenker IKKE å være konkret her). Kombinasjon med alkohol eller andre sedativa eller bevissthetsnedsettende stoffer, opiater etc. øker risikoen dramatisk. Det er på ingen måte trygt å ta benzodiazepiner over forskrevne doser. Dere har delvis rett begge to.Anonymous poster hash: 1d349...6cb
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Dette er selvsagt også avhengig av individuell toleranse. Jeg har hatt pasienter som dytter innpå 20-30 stk. om morgenen og fungerer helt fint. En som ikke er tilvent kan ikke gjøre det. I tillegg kommer individuelle forskjeller i metabolsk prosessering.Anonymous poster hash: 1d349...6cb
Frk.K Skrevet 22. juli 2015 #5 Skrevet 22. juli 2015 Kjære Ts, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Frk.K, mod
Fremhevede innlegg