Gå til innhold

Overdose naproxen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har ekstremt sterke mensensmerter og bruker da naproxen myland 250 mg.

Idag har jeg tatt slik: 2 stykker kl 16:00, 1 17:00, 1 18:30 og 2 nå rundt klokken 20:00. Tror dere dette er farlig?

Anonymous poster hash: 2dd9a...50a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

LES PAKNINGSVEDLEGGET og/eller ring Giftsentralen

Anonymous poster hash: 1b29f...1df
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har ekstremt sterke mensensmerter og bruker da naproxen myland 250 mg.Idag har jeg tatt slik: 2 stykker kl 16:00, 1 17:00, 1 18:30 og 2 nå rundt klokken 20:00. Tror dere dette er farlig? Anonymous poster hash: 2dd9a...50a

Slikt kan du ikke spørre om her fordi du risikerer å få livsfarlige svar. Det er forbudt i henhold til reglene.

Utover det - et engangstilfelle med en slik dose går sannsynligvis bra, men ikke gjør det igjen. Du kan komme til å oppleve magesmerter, kvalme og blodtrykksfall.

Får du tåkesyn og øresus bør du ta kontakt med legevakt. Drikk gjerne melk eller youghurt i kveld, ikke spis sterk mat, og ikke ta slike doser igjen. Vær oppmerksom på eventuelt blod hvis du kaster opp eller får diaré (mørk avføring), men det er ikke så sannsynlig. Søk i så fall hjelp.

Anonymous poster hash: 76b96...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil etse i stykker tarmene dine, er det bare å fortsette på den dosen. Men farlig er det. Ta heller paracet i tillegg til foreskriver dose, om smertene er ille, for napoxen kan kombineres med paracet.

Anonymous poster hash: b0c81...aae

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har ekstremt sterke mensensmerter og bruker da naproxen myland 250 mg.

Idag har jeg tatt slik: 2 stykker kl 16:00, 1 17:00, 1 18:30 og 2 nå rundt klokken 20:00. Tror dere dette er farlig?

Anonymous poster hash: 2dd9a...50a

Ring legevakten. Vi er ikke leger her inne

Anonymous poster hash: f6167...9b4

• Liker 2
Skrevet

Naproxen er hard mot magen. Du risikerer magesår. Ville ringt giftinformasjonen for sikkerhets skyld! Vær obs på symptomer på blodtrykksfall, tåkesyn, smerter øverst i magen, halsbrann, oppkast og diare. Unngå sterk mat, drikk mye melk. Ring legevakta om du blir dårlig. Det skal stå max døgndose i pakningsvedlegget. Ta heller paracet sammen med naproxen etter avtale med legen, enn å bare pumpe på med naproxen. Naproxen er for meg verre enn ibux når det gjelder magen.

AnonymBruker
Skrevet

Google giftsentralen.

Ta fram mobilen.

Slå nummeret til giftsentralen.

Oppgi hva du har tatt.

De vil gi deg konkret informasjon om du har tatt for mye, og om du vil kreve legestillinger.

Anonymous poster hash: 827cf...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Legetilsyn, altså.

Anonymous poster hash: 827cf...8b2

Skrevet

Pga tannpine og pakningsvedlegg på et språk jeg ikke kunne, tok jeg en hel pakke slike tabletter om dagen (20stk) i 5 dager i strekk da jeg var på ferie en gang. Fikk skikkelig vondt i magen, men det gikk da fint.

Det var dumt, men hadde ekstreme smerter. Naproxen fjernet dem, da gjør man ting man ikke burde.

Folk tåler forskjellige ting da, så for å være sikker burde du ringe giftsentralen.

Skrevet

Maks 2 tabletter om dagen står det på vedlegget fra legen på min 500mg boks. Hardt for magen som, og du kan få magesår.

Skrevet

Kjære Ts,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Frk.K, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...