Gå til innhold

Nemi er allergisk :(

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Det er derfor hun har klødd så mye... URK!! Er det noen andre som har allergiske hunder? Kunne tenkt meg å utveksle erfaringer med noen jeg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet
Hva er hun allergisk mot?

Det vet vi ikke enda... Hun går på testfôr nå, så om noen uker så vil vi vite om hun har fôrallergi. Vi tror det er fôret hun har reagert på. Det kan jo også være omgivelsesallergi (pollen, midd, støv, gress ++), men hun er for liten til å bli testa på dette enda. Vi skal ned om 1 mnd og ta allergitest på dette...

Skrevet

Hunden min er allergisk. Hun reagerer på fôrmidd og husstøvmidd(!). Hun blir i perioder slapp, det renner fra nesa, hun nyser, og klør ofte. Dette kan hun fint leve med...enn så lenge.

Skrevet
Hunden min er allergisk. Hun reagerer på fôrmidd og husstøvmidd(!). Hun blir i perioder slapp, det renner fra nesa, hun nyser, og klør ofte. Dette kan hun fint leve med...enn så lenge.

Oki. Dakar... :-( Jeg tror det er noen ingredienser i fôret nemi reagerer på, men vet jo ikke før vi får tatt de prøvene vi skal ta...

Skrevet

En rottweiler jeg vet om er allergisk mot alt mulig. Pollen, støv , you name it! De vet ikke hvor lenge de får ha henne (vel ingen vet vel egentlig det) Hun går på mye og sterke medisiner.

Skrevet

Forer du muligens med Labb? Mener å huske det fra en tidligere tråd, men kan ta feil... Skal ikke starte en ny fordiskusjon, men har hørt om flere som har reagert sånn på Labb.

Uansett er det veldig kjipt med slike (ofte) kroniske plager. :trøste:

Si fra hvordan det går?

Skrevet

HuiSvingen, takk for det :) Det er lenge siden hun har fått Labb nå... Hun gikk på Hill's i mange uker, men det ble bare værre og værre. Så det er nok en allergi vi har med å gjøre.

Dardy, det var godt å høre at de kan leve godt med allergi. Selvfølgelig kjipt at det blir så dyrt, men penger spiller mindre rolle for meg når det gjelder hvor bra nemi har det.

Nå har nemi gått på kortisontabletter i 5 dager. Lite fornøyd med å gi henne kortison jeg.. :-? Lite fornøyd generelt med å la en valp gå på diettfôr, og ikke gi henne noe utenom... Men alt er bedre enn at hun skal klø og være full av utslett...

Skrevet

Fullstendig enig med deg, Dardy, i det du sier om kortison!!! Hun har bare noen dager igjen nå så er hun ferdig med kuren. Grunnen til at vet. satt henne på en 10-dagers tablettkur, var fordi at hun var full av utslett og eksem og klødde som en gal. Hun ville få vekk disse symptomene sånn at vi så fort som mulig kan se utfallet av fôrdietten. Om vi ikke hadde gitt henne kortison, ville det gått ukevis før kløen og utslettet var borte... Nå kan vi se allerede i løpet av uka (når vi slutter på kortisonen), resultatet av dietten. Kommer utslettet tilbake når vi slutter på kortisonen, hjelper det altså ikke å gi henne dette fôret. Holder det seg vekk, er vi inne på noe... Så jeg forstår jo hvorfor hun ville gjøre dette... Men noe mer kortison som noe behandling av allergien senere er uaktuelt!!

Skrevet

Glemte å svare på det med rase...

Nemi er portugisisk vannhund :)

Skrevet

Vi skal ned igjen om noen uker å ta den luftveisallergi-testen (pollen, støv, midd...). Nemi er ikke gammel nok enda. Tar man den når hunden er for ung vil den slå ut negativt uansett. og så blir det å prøve å gi henne en og en matting av gangen for å se om hun reagerer. Sånn finner vi ut hva det er hun har reagert på i fôret. De prøvene de har er visst helt ubrukelige... :-?

Sårene og utslettet er helt borte... Det forsvant gradvis fra dag 1 etter at vi begynte på spesialfôret og kortison egentlig.

Synes synd på Dennis jeg!! :( Håper Nemi slipper sånt... Nå er hun helt symptomfri. Bare 4 dager igjen med kortison, så får vi se om hun begynner å klø igjen når vi slutter...

Skrevet

Høres ut som samme symptomer som den forrige hunden vår hadde. Dyrlegen fant ut at han ikke tålte proteinrikt for. Klødde av seg pels og fikk store veskende sår. Han fikk noe spesialfor (kosta skjorta men dyrlegen førte det opp som legemiddel på meldinga til forsikringsselskapet) fra Hills i noen måneder. Etter at han ble voksen merket vi ikke noe mer til problemet men var forsiktige med fortyper og proteinrike godbiter som tørrfisk og lever. Håper det går bra med Nemi.

Regner med du fortsatt har det livat i huset. Portishvalpene kan være veldig foretaksomme hvis de kjeder seg.

Asterix hilser!

Skrevet
Høres ut som samme symptomer som den forrige hunden vår hadde. Dyrlegen fant ut at han ikke tålte proteinrikt for. Klødde av seg pels og fikk store veskende sår. Han fikk noe spesialfor (kosta skjorta men dyrlegen førte det opp som legemiddel på meldinga til forsikringsselskapet) fra Hills i noen måneder. Etter at han ble voksen merket vi ikke noe mer til problemet men var forsiktige med fortyper og proteinrike godbiter som tørrfisk og lever. Håper det går bra med Nemi.

Regner med du fortsatt har det livat i huset. Portishvalpene kan være veldig foretaksomme hvis de kjeder seg.

Asterix hilser!

hmmm, nå har jeg hørt om 2 portiser som har hatt allergier som valper :roll: Hadde jo vært supert om hun kunne vokst av seg dette. Vår vet. har ikke så mye peiling på portiser...

Hvordan fant dere ut av dette da? Jeg blir gal av å kun gi henne det testfôret jeg, synes hun har blitt tynn og synes det er fælt å ikke gi henne godbiter :( Skal nevne dette for veterinæren på tirsdag.

Ellers har vi det livat ja :) Nemi er utrolig morsom da. Men hun skal absolutt bite! Utrolig vanskelig å venne henne av med... :-? Var din oxo sånn (Asterix?). Tror hun klør mye i tenna... Og vi har måtte ta fra henne gnagebeina hennes oxo... Dakar.

Klem fra Nemi til Asterix :) Og takk for hjelp!

Skrevet

Den forrige hunden vår var en fantastisk storpuddel ikke portis.

Hvorfor fantasktisk?

En engels tålmodighet med ungene, brukbar som jakthund og dro med letthet 35 kg barnepulk en hel dag.

Joda, Asterix gjorde (og gjør fortsatt) litt ugagn og elsker å tygge på ting.

Noe annet som iflg. hundbøker er typisk for vannhunder er at de MÅ bære på et eller annet hvis de er glade. F. eks når noen kommer på besøk kommer han ikke å hilser før han har henta nå å bære på. Har ikke tall på hvor mange sko jeg har bært ned i gangen i gjen. Det samme hvis han synes livet blir for kjedelig. Da henter han sko eller klær, kommer listende opp i stua (men ikke mer stille enn at vi er nødt til å oppdage han), og gjemmer seg under spisebordet. Da vet han at det blir litt æksjn når vi må ta fra ham det han har henta.

I det hele tatt en utspekulert og foretaksom rakker. Eneste skår i hundegleden er at han er i minste laget. Bare 50 cm skulderhøyde. Skulle gjerne sett at han var litt større. Broren er 10 cm høyere.

Skal prøve ham på fjellet i høst og se om han også har nese for ryper.

Skrevet

Var hos vet. i går, og hun tror ikke lenger det er fôrallergi nemi har... Etter resultatet av dietten osv. Bare 1 uke til vi skal ta blodprøver nå *nervøs*

Gjest dardy ikke innl.
Skrevet
Var hos vet. i går' date=' og hun tror ikke lenger det er fôrallergi nemi har... Etter resultatet av dietten osv. Bare 1 uke til vi skal ta blodprøver nå *nervøs*[/quote']

La meg få høre hvordan det går, Lilleulv.

Jeg er i samme båt, med min Dennis vet du.

Det er helt grusomt.

Her om dagen sa jeg til meg selv at snart orker jeg ikke mer... Jeg er så lei sår, og kløe, og piller og triller. Og sprøyter og æsj.

Men samboeren min orker ikke tanken på å miste Dennis, så vi holder ut litt til. :cry:

Hilsen dardy

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vil bare fortelle om min "allergiske" hund. Jeg har en dasch på ett år. For ca et halvt år siden begynte han å klø en hel del og han mistet litt av pelsen. Det første dyrlegen sa var at hunden hadde forallergi. Vi byttet fra Royal Canin adult til royal canin allergi for. Men ingen bedring. Etter det sa dyrlegen at hunden ikke tålte protein. Vi prøvde kunn naturlif for men ingen resultater. Vi begynte å ble bekymret og tok hunden med til en annen dyrlege. Der ble det tatt blodprøver og skrapeprøver. Men akk nei ikke heller nå noe resultat.

Hunden bare fortsatte å klø og miste pels. Den første dyrlegen vår spurte om vi ønsket å ta en hårprøve av hunden å sende den til homopat. Det takket vi ja til. Når prøvene kom tilbake fra der viste det seg at hunden manglet naturlige cellesalter og hadde virus.

Vi kjøpe cellesalter og virus medesin på apoteket. Nå etter en måndes behandling klør hunden nesten ikke , pelsen er på plass igjen og hunden er glad og aktiv.

Hvis vanlig skolemedesin ikke gir resultater burde du prøve homopat. Ingenting er så kjedlig som den perioden du ikke vet. Men det ordner deg helt sikkert :kysse:

Ønsker deg og hunden din LYKKE TIL.

Skrevet

La meg få høre hvordan det går, Lilleulv.

Jeg er i samme båt, med min Dennis vet du.

Det er helt grusomt.

Her om dagen sa jeg til meg selv at snart orker jeg ikke mer... Jeg er så lei sår, og kløe, og piller og triller. Og sprøyter og æsj.

Men samboeren min orker ikke tanken på å miste Dennis, så vi holder ut litt til. :cry:

Hilsen dardy

:( off... ikke koselig å lese. Hva er Dennis allergisk mot? har du lest om Hulda? Synes det ligna på historien om Dennis... Her er link: www.freewebs.com/hulda

Gjest dardy i.i
Skrevet

Han er allergisk mot nesten alt. Testen var positiv på alle ting de testet mot. Gress, pollen, husstøvmidd, forsekkmidd... ja det meste.

Uff, jeg skulle ønske jeg fant en behandling som hjalp han. Er så lei meg over å se han med alle skorpene sine.

Dardy

• 2 uker senere...
Gjest Lilleulv
Skrevet

ok, allergiprøvene til nemi var negative alle sammen... enten fordi hun er for liten eller fordi dette er en hudreaksjon og ikke en sånn allergi. :roll: i don't know... vi skal ta nye allergiprøver om noen mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...