herzeleid Skrevet 20. juli 2015 #21 Skrevet 20. juli 2015 I utgangspunktet er vell dette en ikkesak, at noen ikke vil gå inn i et forhold med noen de ikke finner tiltrekkende kan vell knapt kalles en nyhet. Personlig tror jeg det ville vært bedre om han kom med en hvit løgn for å spare henne for den ubehagelige sannheten, men jeg synes på ingen måte han oppfører seg dårlig. Han fremhever tross alt hvor mange positive sider hun har, men sier at han ikke klarer å tenne på henne. Det er en ærlig sak. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #22 Skrevet 20. juli 2015 Det kommer ikke helt klart frem om han sendte dette ut av det blå, eller som respons til henne. Hun skriver på bloggen at hun "mottok denne dagen etter" men måten han formulerer seg på ("beklager, opptatt på jobben") tyder jo litt på at hun tok kontakt etter daten og viste mer interesse, og dette var svaret. Dersom hun tok kontakt og det var tydelig at hun ville treffes igjen synes jeg det er helt greit å avvise henne direkte og si hvorfor. Dersom hun ikke har uttrykt på noen måte at hun ville treffe ham igjen så er det litt overilt å sende en slik melding, som om han antar at hun er veldig interessert og attpåtil sier hvorfor han ikke liker henne. Anonymous poster hash: cd9a2...463 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #23 Skrevet 20. juli 2015 P.S. La oss prøve å ikke gjøre dette til nok en fat-shaming tråd, og heller ikke en preference-shaming tråd. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee Du har jo allerede begynt det selv, men å si at det er greit å kalle overvektige stygge for en konstruktiv tilbakemelding... Jeg syns det var unødvendig. For øvrig fikk jeg beskjed av en eks for mange år siden at jeg burde slanke meg før vi hadde sex, jeg hadde da en bmi på 20,5 og var langt fra for feit. Dumpet hele fyren ett noen uker. Det morsomme er at nå når det er gått noen år er han svært overvektig, skallet, skilt etter utroskap og har barn med 3 ulike damer, og ikke akkurat ett attraktivt dateemne. Godter meg litt over det. Anonymous poster hash: c3331...7d7 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #24 Skrevet 20. juli 2015 Du har jo allerede begynt det selv, men å si at det er greit å kalle overvektige stygge for en konstruktiv tilbakemelding... Jeg syns det var unødvendig. For øvrig fikk jeg beskjed av en eks for mange år siden at jeg burde slanke meg før vi hadde sex, jeg hadde da en bmi på 20,5 og var langt fra for feit. Dumpet hele fyren ett noen uker. Det morsomme er at nå når det er gått noen år er han svært overvektig, skallet, skilt etter utroskap og har barn med 3 ulike damer, og ikke akkurat ett attraktivt dateemne. Godter meg litt over det. Anonymous poster hash: c3331...7d7 Hverken han eller jeg har kalt henne for stygg. Prøv å lese det folk skriver, istedet for det du ønsker at folk skrev.Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #25 Skrevet 20. juli 2015 Jeg skjønner egentlig ikke vitsen i å utbrodere hvorfor man velger å ikke gå til date nr. 2. Hvorfor ikke bare si at man ikke tror man passer sammen eller lignende? Det er jo ikke slik at sånne tilbakemeldinger er spesielt konstruktive i øyeblikket. Noen ting er det vanskelig eller umulig å gjøre noe med, andre ting som f. eks. overvekt tar jo en stund å få slanket vekk. Dessuten er det jo mye bedre å la personen man datet finne noen andre h*n passer med på en skikkelig måte, en trenger ikke gni det inn i ansiktet på vedkommende. Anonymous poster hash: 0de66...c37 6
Gjest Angry Man Skrevet 20. juli 2015 #26 Skrevet 20. juli 2015 Noen vil foretrekke å vite nøyaktig grunn til at en ble dumpet, andre vil foretrekke å få en hvis løgn servert på en så fin måte som bare mulig. Rent personlig synes jeg meldingen hans var melodramatisk til tusen men jeg synes ikke at han i og for seg gjorde noe galt.
Gjest Daenerys Skrevet 20. juli 2015 #27 Skrevet 20. juli 2015 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #28 Skrevet 20. juli 2015 Dette visste han da fra første sekund han så henne. Fyren burde ha trekt seg med engang isteden for å drøye det til neste dag. Anonymous poster hash: 92651...b5e 3
Apocalypse Skrevet 20. juli 2015 #29 Skrevet 20. juli 2015 Det er helt greit å ha preferanser, men synes meldingen hans var unødvendig. Jeg hadde foretrukket en hvit løgn framfor å høre spesifikt hva som var "galt" med meg, og hadde jeg vært i hans situasjon hadde jeg nok ikke vært så brutalt ærlig. 1
melly666 Skrevet 20. juli 2015 #30 Skrevet 20. juli 2015 Jeg synes meldingen hans var fryktelig unødvendig - verken mer eller mindre. Ja, det er greit å ha preferanser og ja, det er fint å være ærlig, men han virker ganske patetisk når han legger ivei på en "wall of text" hvor han i detaljer skriver hvor fæl han synes kroppen hennes er. Han kunne løst dette ved å si "hei, du, du er en flott kvinne men du er dessverre ikke min type. Jeg ønsker deg lykke til videre" eller "Nei, sorry, for å være ærlig så tenner jeg på tynnere kvinner". Ikke ved å legge ut i det lange og brede om hvor fantastisk alt annet enn kroppen hennes er, og alt selv ikke alt det kan veie opp for hvor lite kroppen hennes tenner han. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #31 Skrevet 20. juli 2015 Etter det jeg kan se er hun jo normalt slank? Hvis han er ute etter damer som har anoreksi burde han kanskje skrive dette i sin profil? Etter bildene å dømme er hun ganske lik meg i kroppen. Jeg er svært slank i alle fall. Har aldri fått beskjed om at jeg burde gå ned i vekt. Heller tvert i mot. Da min eks-samboer møtte meg veide jeg 2 kilo mindre enn det jeg gjør nå, og han sier at disse to kiloene har i alle fall gjort underverker for min kropp. Det er ikke alltid fint å være tynn, noe som jeg har god erfaring med Hun er litt chubby. Det ser man. Det finnes flust av jenter slankere enn henne som ikke er anoretikere. Unødvendig kommentar av deg. Anonymous poster hash: ac856...38c 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 20. juli 2015 #32 Skrevet 20. juli 2015 Hun er litt chubby. Det ser man. Det finnes flust av jenter slankere enn henne som ikke er anoretikere. Unødvendig kommentar av deg. Anonymous poster hash: ac856...38c Nei, etter det jeg ser er hun normalt slank og ikke chubby i det hele tatt. Man kan absolutt være for tynn uten å ha anoreksi. Det har jeg i grunn god erfaring med selv Men hvis mannen vil ha kvinner som er for tynne i forhold til deres kropp så burde han som sagt skrive da at han vil ha damer med anoreksi f.eks. Da vil han i alle fall være sikker på at dama ikke er normalvektig.
AmandaVI Skrevet 21. juli 2015 #33 Skrevet 21. juli 2015 Hva tenker resten av KG? Anonymous poster hash: 28b86...e89 Kan ikke snakke for hele resten, men for min del er det nettopp dette som gjør at jeg syns nettdating for det meste er sørgelig, bortkastet tid. 1
Christiania_Oslo Skrevet 21. juli 2015 #34 Skrevet 21. juli 2015 Hmmm... Dumpet en pulevenn fordi han var dårlig i senga og hadde liten penis(virkelig liten)burde vel heller ha sagt sannheten enn å si at jeg ville leve i sølibat. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #35 Skrevet 21. juli 2015 Nei, etter det jeg ser er hun normalt slank og ikke chubby i det hele tatt. Man kan absolutt være for tynn uten å ha anoreksi. Det har jeg i grunn god erfaring med selv Men hvis mannen vil ha kvinner som er for tynne i forhold til deres kropp så burde han som sagt skrive da at han vil ha damer med anoreksi f.eks. Da vil han i alle fall være sikker på at dama ikke er normalvektig. Så man har anoreksia om man er slanker enn hu dama? Wow, just wow. Skjønner ikke hvorfor du begynner blande inn anoreksia for så å hevde det er denne mannens preferanse. Unødvendig og veldig spekulativt. Det er uansett ikke dette TS ønsker at tråden skal dreie seg om. Om du ikke fikk det med deg så handler tråden her om mannens tilbakemelding var grei eller ikke. Hvorfor skal det være så vanskelig for folk på KG å debattere tema uten å dra in personlige fordommer, spekulasjon og avsporinger? Skjerpings. Anonymous poster hash: 74a03...639
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #36 Skrevet 21. juli 2015 Er ingen som trenger en essay om hvorfor noen ikke er tiltrukket av dem med detaljert forklaring. Det kan jo alle få, ikke bare om man er overvektig. Er ikke normalt å sitte å skrive slikt etter en date. Jeg avviser mange hele tiden, blir fryktelig mange essays å skrive om alle tingene og sidene ved dem som jeg ikke fant tiltrekkende og som jeg da mener at de må bli tydelig oppmerksom på siden min mening er universets lov...not. Anonymous poster hash: d5c56...96b 2
Gjest Sukkerbit Skrevet 21. juli 2015 #37 Skrevet 21. juli 2015 Så man har anoreksia om man er slanker enn hu dama? Wow, just wow. Skjønner ikke hvorfor du begynner blande inn anoreksia for så å hevde det er denne mannens preferanse. Unødvendig og veldig spekulativt. Det er uansett ikke dette TS ønsker at tråden skal dreie seg om. Om du ikke fikk det med deg så handler tråden her om mannens tilbakemelding var grei eller ikke. Hvorfor skal det være så vanskelig for folk på KG å debattere tema uten å dra in personlige fordommer, spekulasjon og avsporinger? Skjerpings. Anonymous poster hash: 74a03...639 Du trenger ikke prøve å misforstå mest mulig vet du, men det er ganske typisk på KG. Så jeg leste første setning og så gidder jeg ikke lese mer av slikt tull. Prøv igjen og ikke gjør så hardt du kan for å misforstå.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #38 Skrevet 21. juli 2015 Etter å ha lest meldingen såtrir jeg faktisk at den var ektefølt, og at intensjonen virkelig ikke var å såre. Litt usikker på hvorfor det ville vært bedre å lyve eller bare la være å ta kontakt. Det er jo oftest nettopp det mange menn får kritikk for ("hva skjedde, hvorfor fikk jeg aldri noen svar, hvorfor liker han meg ikke, buhu")Anonymous poster hash: e0c63...1ea
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #39 Skrevet 21. juli 2015 Nei, etter det jeg ser er hun normalt slank og ikke chubby i det hele tatt. Normalt i dagens samfunn == chubby. Anonymous poster hash: 4861f...160
Ferny Skrevet 21. juli 2015 #40 Skrevet 21. juli 2015 Han fyren virker jo rimelig sær da... trengte han skrive et langt foredrag for å dumpe noen etter én date? Og øøhh... slenge på at han kunne giftet seg med henne om hun var tynnere? Jeg tenker vel at fyren ikke er helt riktig skrudd sammen, uansett hvor hyggelig denne første daten var. Like greit hun fikk se hans manglende sosiale antenner så raskt som hun gjorde egentlig - ser for meg en del pinlige sosiale sammenkomster med han fyren der som kjæreste. Jeg hadde dødd av skam. Han kunne fått frem budskapet sitt bare ved å takke for daten, og samtidig slenge med at han ikke følte på mer enn vennskap mellom de to. Herregud liksom. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå