AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 http://www.tv2.no/a/7155852 "Michelle fikk sjokk da hun fikk en melding om at hun var for tykk til å være tiltrekkende etter en romantisk Tinder-date. Nå deles historien hennes verden over." http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3152290/Woman-shames-shallow-Tinder-date-open-letter-told-FAT-fancy.html#comments "Michelle Thomas met a man on Tinder and the pair went for a date on London's South Bank that included drinks in a pub, a meal and then a walk along the Thames. The evening ended with a kiss and the pair headed back to their respective homes. But the next day, her date sent her a message that informed her he wouldn't be following up their date with another because he didn't think he could get turned on by her figure." Personlig forstår jeg at det var en tung beskjed å få, men syns også mannen fortjener respekt for å ha vært ærlig mot henne, gitt henne en konstruktiv tilbakemelding (hvor han stort sett trekker frem hennes positive kvaliteter), slik at hun slipper å lure på hvorfor det gikk som det gikk. Etter min mening har han vist henne den ytterste form for respekt, ved å legge hodet sitt på huggestabben, kun for å gi henne en ærlig tilbakemelding. Han kunne tross alt ha "ghosta" henne, eller han kunne servert henne en bullshit-historie som hun visste ville ha vært en løgn (kjemien mellom dem var jo tross alt veldig god). Men desverre valgte hun å pisse på denne respekten ved å "shame" ham offentlig i retur. Hva tenker resten av KG? Anonymous poster hash: 28b86...e89 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 P.S. La oss prøve å ikke gjøre dette til nok en fat-shaming tråd, og heller ikke en preference-shaming tråd. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 trudde dette skjedde hver eneste dag verden over? Han burde ordlagt seg penere, eller dratt på med en hvit løgn. Uansett ser det ut som han dodged a bullet. Anonymous poster hash: 3f661...370 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Alle overvektige vet dette allerede, hvem bryr seg? Dette kommer til å bli nok en tråd full av hets fra alle vinkler. Anonymous poster hash: b4455...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 trudde dette skjedde hver eneste dag verden over? Han burde ordlagt seg penere, eller dratt på med en hvit løgn. Uansett ser det ut som han dodged a bullet. Anonymous poster hash: 3f661...370 Ja, burde han egentlig det? Som sagt så skjønner jeg at ærlighet ikke alltid er det beste, men personlig må jeg si at jeg hadde foretrukket å få vite det dersom en kvinne dumpet meg fordi jeg ikke var høy nok. For da hadde jeg i det minste visst at det ikke var noe galt med min personlighet, eller resten av utseendet mitt, og at jeg fint kunne ha sjans på noen som var mindre opptatt av dette med høyde. Heller det enn å lure på hva galt man gjorde eller sa. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 2
Kelsier Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Dette handler om noe så enkelt som at et minimum av tiltrekning er nødvendig dersom man skal være i et forhold med noen. Denne mannen hadde problemer med å tiltrekkes henne på grunn av figuren hennes, javel. Han sa hvertfall fra og hun slapp å involvere seg ytterligere med noen som ikke fant henne attraktiv. 6
Eriks Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 (endret) Tror absolutt det er noe som skjer ofte. Har unngått og avlyst forhold fordi de potensielle partnerne enten var for tykke, eller gikk mye opp i vekt før det ble seriøst. I dette tilfellet høres meldingen veldig fabrikkert ut, som det også nevnes i kommentarfeltet i artikkelen. Måten mannen ordla seg på passer litt for godt med feministenes kampsaker. Endret 19. juli 2015 av Eriks
Gjest Sukkerbit Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Etter det jeg kan se er hun jo normalt slank? Hvis han er ute etter damer som har anoreksi burde han kanskje skrive dette i sin profil? Etter bildene å dømme er hun ganske lik meg i kroppen. Jeg er svært slank i alle fall. Har aldri fått beskjed om at jeg burde gå ned i vekt. Heller tvert i mot. Da min eks-samboer møtte meg veide jeg 2 kilo mindre enn det jeg gjør nå, og han sier at disse to kiloene har i alle fall gjort underverker for min kropp. Det er ikke alltid fint å være tynn, noe som jeg har god erfaring med
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Tror absolutt det er noe som skjer ofte. Har unngått og avlyst forhold fordi de potensielle partnerne enten var for tykke, eller gikk mye opp i vekt før det ble seriøst. I dette tilfellet høres meldingen veldig fabrikkert ut, som det også nevnes i kommentarfeltet i artikkelen. Uansett om meldingen er fabrikert, så setter den allikevel ord på ting jeg selv (og sikkert andre med like preferanser) har tenkt, men ikke turt/ønsket å si. Og dersom bildene på bloggen hennes er noe å gå etter, er det også en viss mulighet her for at hun har gravd sin egen grav ved å være litt for "strategisk" i valg av bilder. Har gått i den nettdating-fellen før, og en føler seg jo litt drittsekk når en da møter opp, og det første som slår en er : "oi sann, dette kommer ikke til å funke". Anonymous poster hash: 0ee77...2ee
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Etter det jeg kan se er hun jo normalt slank? Hvis han er ute etter damer som har anoreksi burde han kanskje skrive dette i sin profil? Etter bildene å dømme er hun ganske lik meg i kroppen. Jeg er svært slank i alle fall. Har aldri fått beskjed om at jeg burde gå ned i vekt. Heller tvert i mot. Da min eks-samboer møtte meg veide jeg 2 kilo mindre enn det jeg gjør nå, og han sier at disse to kiloene har i alle fall gjort underverker for min kropp. Det er ikke alltid fint å være tynn, noe som jeg har god erfaring med Ingen preference-shaming eller skinny-shaming, er du grei. Prøv å holde nivået oppe. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 6
Gjest BabyBlue Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Man liker hva man liker, men man burde vite bedre enn å lete etter partnere på internett om man er såpass kresen på utseendet til folk. Alle vet jo at tinder er en plass hvor man legger ut bilder hvor man som regel fremhever sine beste sider for å få napp hos så attraktive folk som mulig, så sjansen er stor for at han så én ting på et bilde, og en annen ting da han dro på date med henne. Hvis man har en standard innen kroppsbygning får man se de i virkeligheten før man bygger opp forventninger som ikke kan innfris. Så begge har nok driti på draget i denne saken, selv om det er hun som kommer best ut av det. I det minste var han ærlig, selv om en hvit løgn sikkert hadde gjort ting langt mer smertefritt for begge to. Selv skjønner jeg ikke problemet. Hadde jeg vært mann hadde jeg ment hun var rålekker, men det er noen som har ganske høy standard på enkelte områder, og akkurat det kan man ikke gjøre noe med. Skal man tvinge folk til å bli seksuelt tiltrukket av et utseende som egentlig ikke faller helt i smak?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Man liker hva man liker, men man burde vite bedre enn å lete etter partnere på internett om man er såpass kresen på utseendet til folk. Alle vet jo at tinder er en plass hvor man legger ut bilder hvor man som regel fremhever sine beste sider for å få napp hos så attraktive folk som mulig, så sjansen er stor for at han så én ting på et bilde, og en annen ting da han dro på date med henne. Hvis man har en standard innen kroppsbygning får man se de i virkeligheten før man bygger opp forventninger som ikke kan innfris. Så begge har nok driti på draget i denne saken, selv om det er hun som kommer best ut av det. I det minste var han ærlig, selv om en hvit løgn sikkert hadde gjort ting langt mer smertefritt for begge to. Selv skjønner jeg ikke problemet. Hadde jeg vært mann hadde jeg ment hun var rålekker, men det er noen som har ganske høy standard på enkelte områder, og akkurat det kan man ikke gjøre noe med. Skal man tvinge folk til å bli seksuelt tiltrukket av et utseende som egentlig ikke faller helt i smak? Men er det så lurt da? Kan en ikke da egentlig bare takke seg selv? Å treffe henne i virkeligheten var jo nettopp det han gjorde. Jeg kan ihvertfall ikke se at han har lovet henne et giftemål på noe som helst tidspunkt. Sliter virkelig med å sa hva galt han egentlig har gjort her, selv om han kanskje burde utvist litt bedre sosiale antenner. Men samtidig sier jo nesten alle damer at de liker ærlige menn, så det er jo ikke så rart en blir litt forvirret. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Og uansett er det jo bare hans personlige mening, og hans personlige tilbakemelding. Han har ikke gitt seg ut for å snakke for alle andre menn. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 4
Gjest Sukkerbit Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Ingen preference-shaming eller skinny-shaming, er du grei. Prøv å holde nivået oppe. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee Jeg vet ikke hva "preference- shaming og skinny-shaming" er for noe. Etter det jeg forstår er det vel å snakke nedlatende om andres kropp, og jeg gjør i grunn det motsatte. Jeg snakker om min egen kropp og forteller min erfaring etter å ha vært syk (fysisk) og sett ut som en som akkurat har sluppet ut fra år i konsentrasjonsleir. Jeg blir fysisk kvalm av å se på bildene fra den tiden og vi sitter alle og måper over at det var mulig å være så tynn. Jeg vet derfor etter erfaring at det er absolutt ikke alltid pent å være så undervektig. Jeg ser mye finere ut som normalvektig. Og det er min kropp, og det er absolutt det som er sunnest også.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Jeg vet ikke hva "preference- shaming og skinny-shaming" er for noe. Etter det jeg forstår er det vel å snakke nedlatende om andres kropp, og jeg gjør i grunn det motsatte. Jeg snakker om min egen kropp og forteller min erfaring etter å ha vært syk (fysisk) og sett ut som en som akkurat har sluppet ut fra år i konsentrasjonsleir. Jeg blir fysisk kvalm av å se på bildene fra den tiden og vi sitter alle og måper over at det var mulig å være så tynn. Jeg vet derfor etter erfaring at det er absolutt ikke alltid pent å være så undervektig. Jeg ser mye finere ut som normalvektig. Og det er min kropp, og det er absolutt det som er sunnest også. Klart du vet det, du er ikke dum. Men la oss bare si at det finnes en mellomting mellom det å være lubben eller overvektig, og det å ha anoreksi. Tenker jeg lar det bli med det. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee 3
Gjest Sukkerbit Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Klart du vet det, du er ikke dum. Men la oss bare si at det finnes en mellomting mellom det å være lubben eller overvektig, og det å ha anoreksi. Tenker jeg lar det bli med det. Anonymous poster hash: 0ee77...2ee Nei, jeg har ikke hørt den type ordbruk før. Det går an å snakke norsk. Det finnes absolutt en mellomting mellom det å være overvektig og det å være undervektig eller ha anoreksi. Jeg er på den mellomtingen selv Og det er akkurat det jeg har skrevet om også. De bildene jeg så i linken til TS var i alle fall bilder av en helt normalvektig jente.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har blitt vektdumpet. Av en gjøk dom bare hadde komplekser for at han ikke var høyere enn meg. Misfornøyd med størrelsen på pikken sin var han også. Anonymous poster hash: d5e31...a61 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Respekt for å legge hodet sitt på hoggestabben? Nei, han "kappet" hodet av henne og fortjener absolutt ingen respekt for å ha vært ærlig med sine preferanser. Han hadde så mange mulige "outs" etter 1 date at dette var rett og slett bare ufint. Anonymous poster hash: 8fd0a...9af 5
Gjest Trollkarlen Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Hva tenker resten av KG? Anonymous poster hash: 28b86...e89 Jeg tenker at det er helt innenfor å dumpe noen uansett årsak, spesielt etter kun en tinder-date. Det er snakk om tinder. De kom i kontakt på et overfladisk grunnlag, at det sluttet pga noe overfladisk er jo ikke noe sjokk.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Dust...Anonymous poster hash: d5e31...a61 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå