AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Ble bekymret når jeg så jeg var litt rød rundt den ene føflekken min på brystet (oppe mot halsen). Vet at man ikke skal anta kreft med en gang man blir urolig, men leste symptomer, og disse symptomene passer meg: Har hatt kvalme og smerter i magen i et par uker Hatt problemer med å urinere, må tisse mye oftere og har hatt blod i urinen (har også hatt UVI for et par uker siden, men sliter enda med å måtte gå på do hele tiden og må presse for at urinen skal komme ut.) Kløe og svie på føflekken. Samt at den er rød Forstørret kjertel på halsen Småfeber i som oppstår uten grunn (feks igår kveld når jeg skulle legge meg, lå jeg med åpent vindu uner en meter i fra meg med 13 grader samt kald vind og regn, alikevell svettet jeg som bare det) Vet at man ofte kan inbille oss ting når man er engstelig, men bør jeg oppsøke lege, eller er engster jeg meg uten grunn? Er kvinne, 20 år.Anonymous poster hash: f300a...82c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Ble bekymret når jeg så jeg var litt rød rundt den ene føflekken min på brystet (oppe mot halsen). Vet at man ikke skal anta kreft med en gang man blir urolig, men leste symptomer, og disse symptomene passer meg: Har hatt kvalme og smerter i magen i et par uker Hatt problemer med å urinere, må tisse mye oftere og har hatt blod i urinen (har også hatt UVI for et par uker siden, men sliter enda med å måtte gå på do hele tiden og må presse for at urinen skal komme ut.) Kløe og svie på føflekken. Samt at den er rød Forstørret kjertel på halsen Småfeber i som oppstår uten grunn (feks igår kveld når jeg skulle legge meg, lå jeg med åpent vindu uner en meter i fra meg med 13 grader samt kald vind og regn, alikevell svettet jeg som bare det) Vet at man ofte kan inbille oss ting når man er engstelig, men bør jeg oppsøke lege, eller er engster jeg meg uten grunn? Er kvinne, 20 år.Anonymous poster hash: f300a...82c Oppsøk lege. Fortell om alt dette Anonymous poster hash: 04d51...5de
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Men det haster vel ikke? Jeg kan vente med å ringe til i morgen?Anonymous poster hash: f300a...82c
SiMa Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Føflekken klør og har forandret seg. Da bør du få den undersøkt av lege. Nevn også de andre tingene du er bekymret for.
SiMa Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Men det haster vel ikke? Jeg kan vente med å ringe til i morgen?Anonymous poster hash: f300a...82c Det holder at du ringer i morgen. Men ikke utsett det lenger.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Men det haster vel ikke? Jeg kan vente med å ringe til i morgen?Anonymous poster hash: f300a...82c Du kan ringe i morgen. Sørg for å fortelle dette når du ringer slik at du får time snarest slik at legen får undersøkt deg snarest Anonymous poster hash: 04d51...5de
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Okei, takk for svar :-)Anonymous poster hash: f300a...82c
Gjest Universe Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 (endret) Det beste er å gå til lege. Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite. Fortell om symptomene også. Det kan være mye de symptomene kommer av. Uansett føflekker skal du aldri gå for lenge med uten å gå til lege hvis den begynner og klør og forandrer seg. Jeg fjernet min føflekk for den var et sted der jeg solte meg mye/fikk mye sol på. Endret 19. juli 2015 av Universe
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/foflekkreft/ Har du lest på kreftforeningen sine sider? 20 år, er veldig ungt for å få føflekk kreft. Anonymous poster hash: d3c44...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Ble bekymret når jeg så jeg var litt rød rundt den ene føflekken min på brystet (oppe mot halsen). Vet at man ikke skal anta kreft med en gang man blir urolig, men leste symptomer, og disse symptomene passer meg: Har hatt kvalme og smerter i magen i et par uker Hatt problemer med å urinere, må tisse mye oftere og har hatt blod i urinen (har også hatt UVI for et par uker siden, men sliter enda med å måtte gå på do hele tiden og må presse for at urinen skal komme ut.) Kløe og svie på føflekken. Samt at den er rød Forstørret kjertel på halsen Småfeber i som oppstår uten grunn (feks igår kveld når jeg skulle legge meg, lå jeg med åpent vindu uner en meter i fra meg med 13 grader samt kald vind og regn, alikevell svettet jeg som bare det) Vet at man ofte kan inbille oss ting når man er engstelig, men bør jeg oppsøke lege, eller er engster jeg meg uten grunn? Er kvinne, 20 år.Anonymous poster hash: f300a...82c Dra til legen hvis du er bekymret. Men hvis man skal begynne å lese på nett om kreft osv, så er det lett for at man plutselig har alle symptomene. Magesmerter/kvalme er jo veldig diffust. Kanskje mer sannsynlig at man har stressa, trena, er gravid osv. At du har blødd ved vannlating tenker jeg kan relateres til urinveisinfeksjon. Er jo ikke sikkert den er forsvunnet helt? Feber og forstørret kjertel kan jo komme av en infeksjon i kroppen, uten at du nødvendigvis føler deg så syk. Kanskje noe har irritert føflekken, noe som gjør at den nå har begynt å klø? Synes mange raskt tenker kreft når de kjenner noe på kroppen. Finnes mange andre mer sannsynlige årsaker enn kreft. Dessuten tror jeg ikke at du plutselig får alle disse symptomene kun på noen uker hvis det hadde vært føflekkreft. Men absolutt ta en sjekk hos lege når du føler deg bekymret Lykke til! Anonymous poster hash: c0472...996
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå