Gå til innhold

Dagene går....


Tetra

Anbefalte innlegg

Når Martine våknet etter dubben sin etter 2 timer var hun skikkelig varm, tok tempen og jammen hadde hun feber, så da var det bare å avbestille timen for vaksine som vi hadde 30 min senere :(

Nå i kveld hadde hun 40,3 når jeg målte og kastet opp litt tidligere, men fikk seg en paracet og sover godt nå. Ikke noe gøy når de er syke, men mest sannsynlig er det mmr vaksinen forrige uke som har slått til... Håper bare det går fort over, kjedelig å være inne nå som det er så fint ute....

Ellers så holder sambo og morfaren på ute og legger duk, tror de skal single også, men får se hvor langt de kommer i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi hatt en helt elendig natt :( Martine er ikke i form

Målte tempen i gjen en gang tidlig på natten, var rett under 40, så paraceten hadde liten effekt, fikk seg en til da, for å se om natten kunne bli bra, men den gang ei. Har våknet en gang hver halvannen time nesten. febern hadde forsatt ikke gått ned så mye nå i dagtidlig, 39,7 nå....

Har akkurat spist frokost nå, eller jeg da, Martine har null matlyst.... håper det kommer seg utover dagen.

Blir å ta det med ro inne i dag, satser på hun sovner snart igjen, så kan jeg også lure meg til en liten dubb. Ellers lite planer, skal i et møte senere i dag, så da får enten sambo avspasere på jobben eller oldeforeldrene være barnevakt en liten time.

Nei, får gå å leke litt med snuppa, sitter helt oppslukt med en leke hun fikk i går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og vi bare slapper av, nå har jeg bare n nattevakt igjen denne perioden :)

Martine er fortsatt ikke i form, fjerde dagen med feber nå og er skikkelig forkjøla og tett. Har en helt forferdelig hoste, så skal vurdere om vi kanskje skal ta en tur til legen, skal se det litt an utover dagen. Lenge å vente helt til tirsdag....

Ellers lite nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og fri dag :)

Martine er fortsatt syk, liker ikke det helt nei. Skikkelig slapp og sløv. Ringte legevakta i går, men har ingen ting til overs for legen der, så avventer å drar til fastlegen i morgen.

Eneste de sa på legevakta var at vi gir alt for lite Paracet :overrasket: Hallo!! vi har jo gitt det som er anbefalt + litt til... men neida, vi skulle gi max.... 700mg i døgnet, hørtes mye ut for en liten kropp syns jeg, og dessuten løser jo ikke paracet alle problemer.... blir så forbanna... ikke snakk om at legen ville se henne en gang, fikk beskjed om å ringe i dag om det var verre, men siden det er samme lege som har vakt venter vi heller, har bare dårlige erfaringer med vedkommende så.... Får ringe legen med en gang de åpner i morgen å få en time i løpet av dagen.

Jenta spiser jo ikke og drikker minimalt, men viser heldigvis ikke tegn til dehydrering.

Nå har sambo fått lagt ut dragerne til terrassen, så nå begynner det å bli her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble til at vi dro på legevakta i går kveld likevell, dog ikke den kommunale, ventet til nattskiftet så vi var sikker på å få en annen lege.... Ble litt lengre å reise, men det gikk bra.

Martine hadde forhøyet CRP, men heldigvis ingenting å høre over lungene, så legen konkluderte med øvre luftveisinfeksjon. Har startet med penicillin mot infeksjonen og efedrin mot hosten, så nå håper vi på bedring.

Pappa'n skal være hjemme i dag siden jeg må på en del møter som er viktige selv om jeg egentlig har fridag, så får heller jeg være hjemme i morgen - dele litt på det.

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff, så kjedelig med en syk Martine.... ikke noe gøy i det hele tatt.

Håper virkelig medisiner hjelper så hun kommer seg kjapt.

Her går det mye i det samme, men har endlig fått lov å bli prøvere i gjen! Stor gleder oss :hoppe:

Spennende tid i vente....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med prøving i sikte da Glossy :hoppe:

Skal si det frister her også, men fornuften tilsier at vi skal vente litt.... Så da gjenstår det å se, har ingen planer om når vi evt skal satse på flere enda så.....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så forbanna at jeg knapt kan si noe.... Fikk oblater til bilen vi solgte for to uker siden, ringte biltilsynet i dag og spurte hvorfor de hadde komt til oss...

Sniken som kjøpte bilen, har ikke omregistrert den enda, så her sitter vi som eigere og må betale forsikring :sur: Han skulle gjøre det dagen etter han kjøpte den, og vi sa opp med vårt forsikringsselskap på dagen, men så lenge ikke omregistreringen er gjort vil forsikringen vår fortsatt gjelde... :frustrert:

Sambo ringte kjøper i sta, han hørtes tydelig brydd ut, men hadde en forklaring på det.... ikke om vi tror på den i det hele tatt.... Og ikke er det stort vi kan gjøre heller, vi kan ikke begjære bilen avskiltet så lenge den er solgt...

Han lovte å ordne opp i det senere i dag, men det gjenstår da å se....

Irriterende med slike fol asså.... :sur:

(dagens frustrasjoner.....)

Det positive i dag er at vi allerede ser bedring hos Martine, hjalp forhåpentligvis med medisiner :)

Nå skal jeg bare slappe av frem til neste møte, sambo styrer ute og Martine sover. Skal på et årsmøte i kveld også, må nesten bare dra for jeg står på valg, og blir nok mest trolig kasserer for de to neste årene :forvirret: Ikke helt den store gleden over akkurat det, men føler jeg må bidra litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også solgt bilen nylig, men den er omregistrert (vi passet på å gjøre det selv.....) men oblatene kom likevel til oss.....Ble litt usikker om alt egentlig er i orden, men det har vel en logisk forklaring (at oblatene er trykt opp før omreg. kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Cilla og Madden :klem:

Nå var bil greiene i orden :) Endelig :hoppe:

I dag har jeg vært hjemme fra jobb siden Martine ikke kan i barnehagen enda. Har koset oss så best vi kan, men hun er ikke helt i form, og suttrete og grinete hele tiden, satser på hun snart blir seg selv i gjen, er travelt både for henne og oss.

Etter sambo kom hjem ble det en kjapp middag før jeg dro til frisøren, så et kjappt ærend til byen etter det. Var noe småtteri jeg måtte få handlet, men når en drar sånn som kommer en alltids med mer enn en skulle hjem igjen..... Fikk gjort utrolig mye på kort tid, litt deilig å kunne dra helt alene :)

Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden, skulle egentlig ryddet og vasket litt, men latskapen lenge leve i dag.... ;)

Vi skal bort i helgen, så da kan jehg likegodt bruke fridagen min på tirsdag til vaskedag, da er jeg forhåpentligvis hjemme alene hele dagen også, så da får jeg gjort ting litt mer effektivt.

I morgen er det jobb igjen, ikke før på sinvakt da men.... deilig. Blir en kort vakt også, har leigd inn ekstrahjelp så skal bare ha tlf vakt halve vakta.... skal på restaurant å spise middag, avslutning for en kollega.

Fredag skal vi til svigers på middag siden svigermor har bursdag, så reiser vi hjem til mamma på kvelden, skal i bryllup i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snartur, rekner med Martine snart våkner, har sovet i 2 1/2 time nå så...

I dag har jeg vært til fotograf å tatt passfoto av martine, ringte lensmannskontoret å spurte om vi kunne komme å ordne pass, men de hadde så lang ventetid at vi skulle få komme den 21.06. Men har god tid vi da, skal ikke reise før uti august så det gjør ingen ting.

Nå mens snuppa har sovet har jeg pakket i bilen, nå er det kun fi klærne og bursdagsgaven til svigermor som står igjen. Har pakket stueteppet og kjøkkenteppet i bilen også, skal levere dem på vaskeri tenkte jeg, trengs med en vask i blant, ble skikkelig tomt her uten dem, men vi står det nok av. ;)

Var på slips jakt i dag, tenkte å finne et slips til sambo som matchet mitt knall blå sjal, men det var neimen ikke lett, så det får bare være, orket ikke sette meg i bilen og dra til byen bare for det.....

Ellers så døde Hermann i dag :tristbla:

Har kanskje ikke fortalt om han....

Min lille venn som jeg har hatt på kjøkkenbenken i 10 dager.... skulle liksom bli en herlig kake, men han døde i steikovnen.... halve kaka hang i gjen på bakepapiret :(

Jaja... neste gang skal jeg ikke begi meg ut på en kake som tar 10 dager å lage, da får det bli en kjapp en...

men nå våknet lille vennen min, så får gå å ha på henne fin stasen før vi drar til svigermor på middag.

God helg godt folk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er helgen over og vi koste oss kjempe mye hjemme hos mamma :) Var der fra fredag til søndag. Lørdag var vi i bryllup, kjempe koselig :)

Hmmm.... min tur snart eller???

Jeg er klar som et egg, men har sagt det blir opp til sambo, tror han trenger litt mer tid enn meg, kanskje på tide med et spark bak???? :ler:

Terassen ute tar form også, snart ferdig med "gulvet" nå..... bare 1/3 i gjen... Sambo har jobbet hele kvelden.

Jeg laget middag til oss og svigers siden svigerfar var her å hjalp til med snekring, grillet i dag :) Har også fått tatt unna en del klesvask siden været er så fint.

i morgen er jeg hjemme alene, skal kose meg skikkelig...

Men nå er det kosetid med min kjære, har laget en overraskelse til ham :) Laget skåler av hvit sjokolade som jeg har fylt med mørk sjokolademousse, har aldri laget det før så skal bli spennende. det ser hvertfall godt ut der det står i kjøleskapet ;)

Hadet :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA vi heier på byllup :ler: Det er jo sååå koselig. Og ikke minst den beste dagen i livet. En helt fantastisk dag!!!

Har en søster som jeg vil ha gift og. Håper det skjer neste sommer!!

Håper Martine blir helt frisk nå. Jammen ikke noe gøy å gå slik lenge!

Ha en super uke snuppa!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem:

Martine begynner smått om senn å komme i form igjen nå, spiser lite, men er hvertfall i farta...

I dag bare nyter jeg dagen hjemme, Martine er i bhg og sambo på jobb. jeg måtte kjøre begge to dagtidlig siden arbeidsbilen vår er på service.

Var det fine været i går, men i natt i 4 tiden blåste det skikkelig opp å begynte å øse ned med regn. Sambo måtte ut å berge både det ene og det andre.... ble skikkelig dårlig søvn i natt, merker det i dag er bare så sliten.... Så nå har jeg akkurat sovet 2 timer på sofaen :sjenert:

Nå skinner sola innimellom igjen, men blåser fortsatt godt. Må se å ta meg en tur på butikken snart, på tide å finne på noe til middag.... syns det er like vanskelig hver dag med denne middagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig vær i Bergen igjen. Jeg vasker og rydder inne, men skal ta meg en tur ut så snart snuppa våkner.

He en super torsdag!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er så meningsløst...... :tristbla:

Svigermor fortalte at barnebarnet til et vennepar av dem hadde fått hjernesvulst.... han er 1 mnd yngre enn Martine :tristbla: Er så ufattelig at slikt kan skje.....

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært ute hele dagen etter jobb og bhg, deilig. Martine kom ikke i seng før halv 9, men men.... vi har fri i morgen så, da får jeg/vi forhåpentligvis sove leeeeenge i morgen. I dag åt snuppa 2 skiver til kvelds, har aldri skjedd før at hun har spist så mye til et måltid... var nok sulten ja etter å ha vært ute...

Begynner å bli med terassen også nå :) bare rekkverket igjen.... har fått på plass leveggene i dag :)

Håper på sol og fint vær i morgen så kan vi nyte fridagen fullt ut :) Skal ha fri i helgen også med unntak av en ekstravakt søndagskveld, deilig :) Blir nok til å kose oss hjemme, men blir været dårlig tar vi en tur i akvariet, har årskort så :) er så koselig der, Martine storkoser seg med å se på alle fiskene....

Nei, da får jeg krype til køys med min kjære, tror han var sliten etter all snekringen.....

Ha en fin kveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er så meningsløst......  :tristbla:

Svigermor fortalte at barnebarnet til et vennepar av dem hadde fått hjernesvulst.... han er 1 mnd yngre enn Martine  :tristbla: Er så ufattelig at slikt kan skje.....

Kan dette være Susannamannens arb. kolega?? Han fortalte i dag om ei han jobber sammen med som hadde fått denne diagnosen på sin gutt.. :tristbla:

Hun og Mannen har snakket mye sammen, for de begynte samtidig i bhg, samenlignet de på hvor langt de hadde kommet med krypingen, ordforrådet etc, bare på gøy...

Gutten hadde også vært mye syk og mye borte fra bhg, akkurat slik som Jonas. Og nå hadde de altså fått denne utrolig triste beskjeden :grine: Det er så hjerteskjedende å høre om så små barn som blir så alvorlig syk....

Har kost en del ekstra med Jonas i dag ja :tristbla:

Uff... når jeg hører om slikt så tenker jeg altid hvor godt det er å ikke vite hva fremtiden bringer, en må virkelig nyte hver dag!!

:grine:

God helg foresten!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...