Gå til innhold

Dagene går....

Tetra

Anbefalte innlegg

Madden: Så koslig å se deg her :klem:

Glossy: :klem1: Koslig å se deg også som alltid!

Da kan sommern bare komme... Har vært å handlet gass grill i dag.... kjøpte denne

Handlet også litt andre småting... en bukse og genser til Martine og litt matvarer. Ble bare bytur i full fart i dag, skal på et møte kl 14 så...

I går var jeg på jobb, kom hjem til ferdig middag, ikke nok med det, men vi fikk spise den alene også, med andre ord kost oss skikkelig bare jeg og sambo. Svigermor hadde så lyst å ta med Martine på tombola så de dro dit. Siden Martine var med farmoren tok vi en tur til byen på plantasjoen, kjøpte noe vintergrønt og hadde i krukker ute, syns det er litt tidlig med sommerplanter enda, kjøpte litt hagejord og klestørkestativ... er så dritt lei de små stativene som velter hele tiden, så nå har jeg fått meg et som står godt plantet i jorda ute ;)

Skikkelig fint vær ute i dag også, herlig... skal sette på en maskine med klær å rydde litt nå som snuppa sover.

I kveld er det musikkøving, har ikke vært der på 2 uker, så må vel dra i kvled, skulle egentlig dratt å besøkt svigerinna mi som er innlagt på sykehuset for en operasjon i dag, men hun kommer hjem i morgen, så svigermor mente vi kunne vente til da, hun er nok ganske omtåket i kveld så....

Nei, da er det tid for å gjøre litt i heimen....

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom med en :klem: Lenge siden vi har snakka sammen nå..

Kjekt å komme innom her å oppdatere meg litt da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna: :klem1:

Så koslig å se deg her.... Lenge siden sist ja....

Lite nytt her om dagen, har vært ute i fin været, tatt inn enh el haug med klesvask, vært å handlet, syklet med trehjulssykkel og vært på lekeplassen. Nå har jeg akkurat lagt ned martine for dagens hvil, jeg skal på jobb kl 13.30, så nå ser jeg faktisk ikke snuppa før i morgen i 17 tida med mindre hun våkner før jeg drar på jobb i morgen tidlig... Syns det er lenge jeg :( men men... har man en jobb så har man en jobb....

Lite planer for uken ellers, blir jobbing frem til over helgen, skal jobbe inn en helg, så skal gjøre det nå i helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag, helg, strålende sol og 22 grader ute.... kan det bli bedre ;)

Eneste dumme er at jeg går arbeidshelg i møte,(skal jobbe inn neste helg) skulle veldig gjejrne vært hjemme å nytt fineværet sammen med sambo og martine, men men.... Får se om vi får innviet grillen i morgen kveld, satse på at det holder seg.

Nei, nå skal jeg sette meg i hagen å lese avise og nyte sola mens snuppa sover, har akkurat gått oss en lang trilletur :)

Gleder meg sååååå mye til terrassen kommer på plass utfor huset, har planlagt nå sånn ca hvordan vi vil ha den og den blir STOR :) De som bygde huset har tenkt lite gjennom hvordan de har plassert septiktanken så den er midt der vi ville ha terasse, så da får vi like greit bygge terassen litt større slik at vi kommer godt over den så får vi lage en luke i plattingen, så slipper vi å spa i det uendelige hver gang den skal tømmes ;) Har også planer om å sette opp et gjerde rundt hagen og kanskje bygge en bod ekstra, men vi får se, må ta en ting i gangen.

Nei, da kaller sol stolen og avisen, ha

en strålende dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt godt og varmt ute, og maten er klar til grilling....

Skal bare få lagt snuppa først, så skal vi ut å kooooose oss :D

Ellers i dag har jeg vært på jobb og lekt og kost meg ute sammen med Martine. Hun herjer og står i som bare det.... koslig....

Ha en fin mai kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er atter en helg forbi, og jeg koser meg med tanken på at jeg har jobbet inn neste helg :)

Bytta fra seinvakt til tidligvakt i dag pga sykdom på jobb, ikke det at det gjør meg noe, avspaserte til kl 9 i dag og tror jeg skal avspasere på slutten av dagen også... Skal en tur til byen i ettermiddag, så tenkte å gjøre alt klart til å dra før smbo kommer hjem, så kanvi bare sette oss rett i bilen å dra, ta middagen på kafe i dag :)

Må også finne noe mer sommerlige klær til Martine og ikke minst noe å ha på hodet, på tide det nå som været er så flott. Nesten for godt til å være sant slik vi har hatt det nå...... Håper det fortsetter slik.

nei, nå skal jjeg ha meg litt lunjs før jeg fortsetter å jobbe litt.... Stille i dag. Tror jeg tar lunsjen ute i dag, nyte sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola skinner fra blå himmel i dag også :)

Deilig....

Har prøvd lenge nå å få Martine til å ta seg en dubb, men foreløpig uten resultat... har ikke lyst å gi meg helt enda, men har hun ikke sovnet innen en halvtime nå så får vi dra ut å leke, kanskje hun blir utslitt da...

Har gått over til en dubb om dagen, ha forsåvidt hatt det en stund. Skal til å endre på legge rutinene på kveld nå, må få henne til å legge seg en smule tidligere slik at hun får nok søvn nå som vi må vekke henne for å få henne i bhg. Nå om dagen kan hn godt sove til kl er 8 og av og til helt til 8.30.....

Har fri i dag, skikkelig deilig, har tre nattevakter resten av uka, to av dem er ekstra da, men det gjør meg ingenting å ta en nattevakt eller to, hvertfall ikke med den arbeidsplassen jeg har nå. Får egentlig mest ut av dagen da...

I dag skal vi bare kose oss ute, hadde tenkt å grille, kjøpte grillmat i går, men så er vi bedt til svigers på potetball, kan vel nesten ikke avslå det tilbudet.... :sikle:

Skal på øving også i kveld, må det fremfor helgens reprise..... skal kjøre to konserter på søndag, gjenta suksessen fra i mars.... blir gøy, men slitsomt.

I går hadde vi oss en shopping tur til byn.... det ble en del ja:

- fotpose til nyeste vogna til Martine

- dressjakke til Martine som hun skal ha utenpå matroskjolen 17.mai

- sandaler til snuppa

- shorts til snuppa

- 3 kortermede topper til snuppa

- 1 solhatt

- og et skopar til meg og et til sambo :)

Tida gikk bare så alt for fort når vi var der, skulle egentlig få tak i tre bursdagsgaver og noe klær til meg selv også, men det får jeg ta igjen, kl rakk å bli nærmere 20 før vi kom hjem så....

Ellers lite nytt, bare 6 dager igjen til bhg start nå....

Nei da hørtes det ut til at det ble stilt nede på soverommet, så da skal jeg sette meg ut i sola, sette utover litt leger til tuppa også så er det klart til hun våkner... Har en mini trampoline som pappan fant på jobb en gang som vi har ute på plenen, Martine syns det er så stast å klatre ogg og ned, opp og ned....

Syns også det er kjempekjekt å leke i singelen utfor rommet sitt, men det syns ikke mamman at det er så kjekt, putter det jo i munnen hele tiden, skummelt. Så her håper jeg på snarlig start av bygging av terasse, så slipper vi det problemet noe mer..... Må bare få sparka sambo i gang først.... Er jo ikke vits å få terassen i orden når sommern er forbi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det høres ut som dere koser dere i det fine sommerværet vi har hatt.

Men i dag er det ikke mye til sommervær, 9 grader, surt og kaldt.. sitter bare å venter på regnet egentlig..

Så nå er det snart oppstart i bhg for martine ja! Spennenede! Er det i den nye bhg som har starta eller??

Vi har kjøpt snadkasse til Jonas nå, og den er så populær!! Annbefaler det som uteaktivitet! :Nikke:

Håper nattevaktene går fort unna! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!!

Lenge siden sist.. Her går det i ett, og da er det lite tid til KG. Desverre!

Har kost oss disse dagene i solen, og har begynt på jobb igjen etter oppholder på sykehuset. Har hatt det helt supert disse dagene.

Marthe er syk for tiden. Sikkert tenner som gjør det , for hun har 4 på gang. I dag er det spy greier og det er ikke lett for en liten jente ;)

I ettermiddag er det jobb igjen. Er egentlig helt greit å jobb for tiden. Siden formen er så fin og siden jeg har hatt en aldri så liten "ferie".

Her gleder vi oss til 17 mai. Skal reise til min far for å feire. Lillemor har fått festdrakt og lakksko fra julen. Vil tro hun blir så fin atte!

Vil tro Martine blir fin i matrosdress og! Vi må utveksle bilder :ler:

Ha en super tordag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanna: :klem:

Koste oss i finværet ja, men så måtte det komme å regne.... kanskje like greit... hvertfall en dag, for da fikk jeg mannet meg opp å gjort litt husarbeid, det har fristet så lite nå som det har vært så varmt.

Glossy: :klem:

Godt å høre at du er i fin form.

Her skal 17.mai feires hjemme/på jobb. Skal først gå i tog å spille med korpset før vi sikkert tar en tur til svigers. deretter får mann og barn gjøre som de vil for jeg må desverre på jobb... men men, slik er det når en har et sånt yrke.... Blir nok koslig det også, skal bestille pizza og spise is :D

I dag har det som sagt vært skikkelig møkkavær. Tok oss en tur på plantasjen for å få tak i noen uteblomster for å pynte opp litt til 17.mai. Dro også på et kjøpesenter for å se etter noen bursdagsgaver, men Martine ble skikkelig vrang og hyl grein, nekta sitte i vogna, så ble en kort visitt, fikk kjøpt en gave, men så bare dro vi hjem :( Travelt når det blir slik, men den jenta er bestemt.....

Når vi kom hjem lagde vi fiskegrateng og bare slappet av resten av dagen. Kjørte Martine til svigers så hun fikk ligge der i natt. De tar henne av og til om morgenen frem til jeg kommer fra nattevakt så slipper sambo å vekke henne for å ta henne med. Egentlig greit slik, så henter jeg henne der på vei hjem i morgen tidlig.

Har fått sambo inn på tanken om snarlig bygging av terasse nå, så nå er vi hvertfall i gang... Måtte begynne med å grave opp septikktanken for vi skal heve den og bygge terasse over - skal ha en luke i plattingen så er det enkelt å bare åpne når de skal tømme.... Måtte grave innmari langt ned for å finne den, men nå er det hvertfall gjort. Så nå venter vi bare på ringen vi skal fore den opp med...

Nei, da får jeg vel se å få gjort litt her. Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Martine i bhg, og her sitter jeg hjemme, spent på hvordan det går...

Begynte i går, skal ha tre tilvenningsdager. Gikk kjempe fint, hun sprang rett inn i går, snudde seg ikke å så etter meg en gang, der var så mye spennende.... Lekte med de andre barna og barnehage personalet, mens jeg holdt meg litt i bakgrunnen. Vi var der bare to timer i går og jeg var der hele tiden.

Da vi kom i dag sprang hun også rett inn, hadde nesten ikke tid til å få på seg inne skoene ;) Da jeg fikk somlet meg inn var hun i full gang med å leke :) Så hherlig å se at hun trives, men reaksjonene trenger nødvendigvis ikke komme med en gang, men håper på det fortsetter slik.... Etter en stund gikk vi ut i dag, skulle ha 17.mai tog :) Alle barna hhadde flagg og "tuter", så morsomt, gikk med en kassettspiller fremst som spilte marsjer..... Etterpå var det utelek, potetløp, ballkast og kasting av våt svamp på styreren :) Når de skulle til å spise trekte jeg meg bort, Martine reagerte ikke på det, da skulle de spise pølse i brød, så skulle de prøve å legge henne for en hvil.... skal bli spennende å se hvordan det har gått, skulle ringe meg når hun våknet, så får jeg vurdere selv når jeg henter henne.

Så blir torsdag siste tilvenningsdag, men da må jeg på jobb, men har laget meg en avtale slik at jeg kan dra om det blir problemer i bhg, ganske greit slik med den jobben jeg har :)

Morgendagen skal vi feire her vi bor, har tenkt å feire annet hvert år her og der jeg kommer fra.... Var der i fjor så da er vi her nå.

Jeg skal spille med korpset i toget, mens Martine og pappan skal gå bak, med flagg og "tut". Etter toget skal vi til svigers på middag, svigerinnen min fyller 20 år på torsdag, men da er hun bortreist så da blir det familiemiddag etterfulgt av kaker og kaffi på 17.mai i stedet.

Men jeg skal jo på jobb også, så blir nok bare middagen på meg.... På jobb skal vi også feire, har bestilt pizza, så skal vi ha is til kaffien, blir sikkert koselig. Hadde tenkt å ha bunad på jobb, men av en eller annen merklig grunn var den litt trang :sur: , så tror nok jeg revudrderer det.....

Nei, får gå å stryke flagg og 17.mai klærne våre nå som snuppa er i bhg.... Har mye jeg skulle gjort, men må liksom ta hensyn til at de kan ringe når tid som helst.

Har fått vasket to maskiner med klær å hengt ut da, er jo bare det nydelige været i dag.....

Har forresten komt litt i gang med plattingen nå.... men fant ut at vi skal støpe skikkelig fundament, så litt ekstra arbeid blir det.... må lage til hele 18 hull som vi skal fylle sement i.... litt arbeid å grave dem ned å få det beint, men det blir, sambo fikk gravd ned 6 stk i går, så nå er det bare 14 igjen.... :overrasket:

Terrassen blir forøvrig ca 28 kvm, skal bli kjempedeilig med så god plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det snart oppstart i bhg for martine ja!  Spennenede! Er det i den nye bhg som har starta eller??

Oppdaget at jeg ikke har svart deg Sanna....

Hun skal ikke gå i den nye nei, vi valgte en mindre barnehage, syns det ble for store forhold i den nye nå som hun er så liten. En annen grunn er at der hun nå går er de mye ute og har en del dyr de steller og mater, noe Martine setter stor pris på.

I den nye barnehagen er der mellom 60 og 70 plasser, mens der Martine går er det rundt 20 tror jeg, så der er litt forsjell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag alt, og snart helg :)

Har gått helt supert på barnehagen for Martine :) Er bare så overlykkelig for det, ingenting må være verre enn å gå fra en unge som ikke vil være der.... Men det slipper jeg heldigvis, hvertfall så langt. Tirsdag var hun der 3 1/2 time alene, nektet å sove der, men var blid som en sol hele dagen, til og med da vi la henne på kvelden.

I går var hun der fra 8-15, da hadde de fått henne til å sove 1 1/2 time midt på dagen. Hun hadde stor kost seg ute i sandkassa og med kaninene :) Hadde nesten ikke tid til å bli med hjem ;)

17.mai hadde vi en koselig da, og så det strålende været da :) Gikk i tog og var hos svigers før jeg dro på jobb. Martine og pappan fortsatte feiringen og dro på kulturhuset der det var ulike arrangement, grilling, fotballkamp etc.

I dag har jeg fri :) Skal bare nytes. Martine ligger og sover enda.... har sovet snart 14 timer, så vokner nok i hvert øyeblikk tenker jeg ;)

Vi skal reise på flyplassen om en time å hente tanta mi som kommer på besøk, skal sende henne videre hjem til bestemor. Vi skal nemlig feire bursdag på søndag. Så søndagsmorgen reiser vi også, jeg tok på meg en ekstravakt i morgenkveld så da får vi ikke reist før, men men....

Har så smått begynt å kikke etter ny arbeidsbil, den vi har er en 77-mod, og vi tviler på den holder EU kontrollen som skal være snart - og ikke har vi tenkt å koste på den allverden..... Sambo skal muligens dra å se på en bil etter jobb i dag, men vi får nå se, vil ikke ha en så alt for dyr en, men har funnet en som har gått ganske lite (faktisk 500000km mindre enn den jobb bilen vi har nå), gått kun 50000km på 10 år.

Nei da var det jammen ei snuppe som våknet nede, så får gå å stelle henne så vi kommer oss avgårde til flyplassen etter vi har spist.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susanna: :klem:

Har hatt en super helg... Ble litt mye kakespising i selskapet i går, men men.....

Fikk møte mye slekt jeg ikke har sett på aldri så lenge, var så koslig atte, og Martine oppførte seg eksemplarisk hele dagen, til og med når vi reiste hjem selv om kl ble 22 før vi kom hjem, hun var blid som en sol :)

Nå er snuppa levert i bhg, og jeg har fri :) Har mye på programmet, så får vel begynne snart....

* Har alt fått ut en maskine med sengkær, og hengt alle dyner til lufting

* Skal vaske bilen innvendig og støvsuge den

* Støvsuge leiligheten og vaske gulv

* Ta en fjelltur

* Dusje

* Forberede middag

* Hente snuppa i bhg

Med andre ord, har litt å gjøre, så er vel best å komme i gang...

Ble forresten ikke noe av den bilen vi så på, den hadde vært utsatt for litt av hvert, og hjelper ikke bedre når selger presterer å si at hun har kjørt den tom for olje en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg, men desverre ikke fri helg :( Er inne i en veldig intensiv jobb periode og skal ha 12 vakter på 14 dager, har valgt det selv da, skal innarbeide en helg i juni, så skal ikke klage.

Akkurat komt fra nattevakt nå, Martine er hos farmor og farfar, de skulle bare se til henne til fra sambo dro på jobb og til jeg kom hjem, men siden hun våknet bare tok de henne med seg hjem en tur.... Jeg skulle få slappe av litt, skal på seinvakt igjen kl 15 så....

Så nå skal jeg bare slappe av, rydde litt hus og ta meg en dusj før jeg henter henne i 10 tida, må jo kose litt vi også før jeg drar på jobb igjen :hjerter_rundt:

I går prøvekjørte vi en annen bil, tror nok vi kommer til å kjøpe den..... er varebil med to seter, men fant ut at det kan være litt praktisk, vi har jo alt en familiebil så... Siden den skal brukes til jobbe bil så er den jo super :) Har bare sett hvor ofte vi har hatt bruk for å låne svigers sin varebil, så da......

Vi får nå se da, skal sjekke litt forsikringer etc i dag, så får vi vel ta en avgjørelse i løpet av helgen, var ihvertfall en helt grei bil, som holder godt til vårt bruk....

Ellers lite nytt her i fra... Martine er en liten luring, får til det utroligste.... kan ikke snu oss et sekund en gang.... vokser gjør hun også, selv om hun fortsatt er liten og nett. Var på helsestasjon på onsdag, er nå 9,6kg og 78,5cm. Fikk også MMR vaksine, så nå er det bare å håpe på at hun ikke reagerer på den. Tenkte forøvrig å bestille hjernehinnebetennelse vaksine hos fastlegen i dag, best å være føre var.

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi kjøpt "ny" bil :hoppe: Ble en Renault Kangoo express 98 modell.... Helt grei som jobb bil :) Fikk også solgt vår gamle bil en 77 mod..... La den ut på autodb, og under et døgn etter på var den jammen solgt :) Bare glad vi ble kvitt den, så nå er den ute av verden....

I dag har jeg vært på jobb, nå har jeg bare tre dagvakter og tre nattevakter igjen denne jobb perioden.... skal bli godt å se enden, blir litt sliten i blant, selv om det ikke er de travligste dagene på jobb.

Ellers i dag har vi kost oss masse, var hos svigers og grillet når jeg kom hjem, fikk vasket og hengt ut en haug med klær i det fine været, mens sambo har rubbet og polert bilen vi kjøpte.

Nå skal vi kose oss med litt kveldsmat før det er tid for litt søvn. Må tidlig opp i morgen :( Slitsomt med 5 dagvakter på rad.... hadde gjort seg med en kveld innimellom.

Har komt godt i gang med terassen også nå, har gravd ned 18 fundament, støpt og satt i stolpe sko, så nå til uka skal vi legge duk og single opp før vi setter i gang å regne ut hva vi trenger av material.... så nå blir det her etterhvert....

Har også lagt planer om hvordan jeg skal gjøre det med hekker etc, men venter med å plante til verandaen er på plass... så slipper de å trå i den mens de holder på. Lurer på å sette opp et gjerde også mot veien, der er en litt ekkel skråning som Martine merkelig nok har stor tiltrekningskraft til ;)

Men nå litt kveldsmat og kos med min kjære :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Lenge siden sist ja.... Her går det i ett om dagen. Masse jobb og masse husplaner og lillemor som herjer rundt...

Grattis med ny bil!!!! Det bli jo supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem1:

Har vært på legevakta med Martine i ettermiddag, har fått øyebetennelse, best å få startet behhandlingen først som sist. det plager henne en del, klør vanvittig i øynene, så får bare håpe hun ikke smitter det over på andre øyet :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bedre med øyebetennelsen til Martine nå, men har fått det på begge øynene, regnet egentlig med at det kom til å skje... Men er et mareritt å få dryppet øynene, slet skikkelig i dag så dro til oldeforeldrene hennes så de kunne bist.... en holdt og en dryppet, ikke noe kjekt når hun hyler og skriker, men det er jo en nødvendighet.... forhåpentligvis er det snart over, har nesten ikke kommet puss i dag så... men en skal jo fortsette å dryppe til to dager etter symptomene er borte, så vi får nok noen dager til....

Skikkelig fint vær i dag, har fått hengt ut to maskner med klær + at vi har gått trilletur, er ikke så ofte Martine har tid til å sitte i vognen, men i dag gikk det faktisk bra :) Nå er hun lagt for dagens hvil, nekter å sove i vogna hjemme, så da må vi inn i senga. I bhg går det greit å sove i vogn, rart det der hva man venner seg til.

Ellers så stor koser hun seg i bhg de dagene hun er der, leker med alle de andre ungene, de store syns det er så kjekt å fare å bære rundt på henne.... Så er det ekstra kjekt med kaniner og flaske lam da ;) Går helt greit å levere henne om morgenene, springer rett inn, har nesten ikke tid å få på seg inne skoene....

I dag har jeg endelig en fri dag, har jobbet 9 dager istrekk nå, men det er min egen feil da, har jobbet inn slik at jeg får fri når svigers skal feire 90 års dag (45+45 år)

Skal jobbe i helgen igjen, men det er mine vakter, helt greit, skal jobbe natt så, så har jeg en hel del å gjøre for jeg har fått ansvar for å starte opp med data på jobben så jeg og en kollega skal legge inn alt av informasjon og ta det i bruk før vi skal starte med opplæring av kollegaene våre. Mange som er skeptiske til å ta i bruk pc, så skal bli spennende....

Ellers i dag skal vi en tur på helsestasjon og få satt Prevenar vaksine mot hjernehinnebetennelse, en tur til byen å kjøpe litt småtteri og kanskje få gjort mer utfor huset, skal legge duk å single opp så det er klart for snekring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...