Gå til innhold

Dagene går....

Tetra

Anbefalte innlegg

Jammen er du flink som står på med husarbeid. Har blitt litt av det her og, siden det har vært besøk på besøk. Kjenner veldig godt igjen det med hjelping av oppvaskemaskin. Her er det og populært. Men er mest sine egne skjeer hun vil ha å leke med :ler:

Her i Bergen laver det ned med snø og. Ikke mye gøy nå som jeg endelig hadde fått litt vår følelse. Kipt til tusen.

Skal på ettermiddag i dag jeg så lillemor skal være hjemme med pappaen sin.

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Glossy :klem:

Ja, vårfølelsen var så vidt innom her også, men den forsvant fort. I går var her borti -11 grader ute.... brrrr

I dag er det rundt null, hakket bedre det da.... Har fyrt i ovnen nå, så her er godt og varmt. Litt travelt å fyre, Martine vil bort til ovnen å se på flammene, så må passe på hele tiden, kan ikke snu meg et sekund. Så nå bare slapper jeg av mens hun tar seg en dubb.

Ellers lite nytt her, var på jobb i natt og skal ha 4 netter til.... skulle egentlig bare ha to, men skal jobbe inn neste helg, så da ble det nå en gang bare slik med mange netter på rad.

har ikke gjort så mye i dag, skulle egentlig på babysang, men fant ut at vi heller skulle ligge litt frempå i dagtidlig. Var en tur å hentet meg nye kontaktlinser hos optikern og på apoteket for å hente noen medisiner.

Ingen store planer for resten av dagen heller, skal lage spagetti til sambis kkommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for en liten oppdatering :)

Lite nytt i grunn da, men....

Er på min siste nattevakt denne perioden, jobbet inn neste helg for da skal vi på fest :hoppe::tommelsmil: Lenge mellom hver gang vi er på noe, så det skal bli kjempe koselig. Lurer faktisk på om det blir to helger på rad til og med, vi får nå se..... ;)(Til helgen skal korpset ha et stort arrangement, og helgen etter har jeg og sambo vært forlovet i 1 år, så lurte på å gjøre litt stas, med middag i byen og kanskje en tur ut etterpå, men den får vi tygge litt på, kan jo nesten ikke be om barnepass hver helg, så vi får se)

Kommende uke kommer til å bli hektisk, mange forberedelser til helgens festligheter.

Har laget meg en liten plan for uken som kommer:

Mandag:

- Går av nattevakt

- Må til byen å finne bukse og kanskje en hvit skjorte, må se om jeg har en hjemme først

Tirsdag:

- Møte kl 16 ->

- Øving fra 19-22 (svigermor er barnevakt)

- Hente mamma etter øvingen

Onsdag:

- Jobb 7.45-15.45 (mamma er barnevakt)

- Øving 19-22

Torsdag: - Forberedelser til lørdag fra tidlig ettermiddag med påfølgende øving fra 19.30 ->

Fredag:

- Øving 17 ->

Lørdag:

- Øving 10 ->

- 18 Show og fest :)

Med andre ord, det blir en travel uke, godt jeg har jobbet inn litt og har mye fri :)

Martine har det også bare bra for tiden, er så mye morsomt så skjer i denne alderen her :) Hun har fortsatt ikke begynt å gå, går ikke langs ting heller enda, men reiser seg hele tiden. Det kommer nok tidsnok.

Hun har også lært en del ord "hade" "hei" "mamma" "pappa" "ill" (svigers sin hund som heter Bill) "kokko" (sko), det er de ordene jeg kommer på nå i farten.

Nei, får vel gjøre noe fornuftig her. Blir nok borte fra nett en stund, hvertfall kommende uke.

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så herlige bilder av Martine. Jammen er hun blitt stor. Er lenge siden jeg har sett bilde av henne nå så det var litt av en forandring.

Så artig at hun prater og da. Her er det lite prating, mest babling. og det i ett kjør. Prøver å herme litt etter oss så det kommer noen ord her og der, men mest ukontrollert tror jeg.

Men hun går, bare tre dager etter bursdagen sprakk boblen og hun synes det er kjempe stas. Men vi er ikke kommet så lang at vi går ute enda da, men det kommer det og!

Alt vel her hos oss. Lengter VELDIG etter sommeren, for vi fryser hele tiden!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen Glossy!!

Her lengter vi også etter varme, sol har vi :) Har faktisk gjort noe med det også..... Vi skal til syden :hoppe: , bestilte i går :)

Hmmm...

Jeg skrev et himla langt innlegg her rett etter helga jeg, mon tro hvor det har blitt av.....

Jaja...

Hadde en kjempe fin helg forrige helg, kjempe morsomt på fest!! Martine sov hos oldeforeldrene sine, så da fikk vi sove lenge på søndagen, deilig :)

Konserten vi hadde ble en suksess, så mest trolig skal vi sette opp en forestilling til i mai, men dog en annen plass.

Nå har Martine så smått begynt å få opp øynene for gåing... har funnet ut at det er gøy å gå å sku kjøkkenstolder, så her havner stolene på stua :)

Ellers lite nytt her i fra, blir en del jobbing, mange som er syke og litt hull i turnusen på jobb, men det er i og for seg greit, jeg kunne tenke meg å jobba ca 80% så.... Har forresten gått opp i stilling nå, har fått et årsvikariat på 17% i tillegg til den 50% jeg har fast :)

Fikk tlf også nå fra barnehagen vi har søkt plass i, Martine får plass :hoppe: , mest sannsynlig midten/slutten av mai.... litt usikkert enda, siden det er usikkert hvilken dato de som skal slutte får flyttet over i den nye barnehgaen som er her. Som jeg har sagt før vil vi ha Martine inn i den private, den er mye mindre, og de har mye fokus på dyr og friluftsliv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite å oppdatere om her i grunn, ikke så mye som skjer.

Var en snartur med mamma på besøk fra fredag til lørdag før jeg dro på einvakt lørdagsettermiddag, har jobbet mye i det siste...

Hatt jobbehelg med sein lørdag og tidlig søndag, i tillegg til at jeg overnattet fra lørdag til søndag som bakvakt... Har vært på jobb i dag også å skal jobbe frem til torsdag, da skal jeg ta meg en velfortjent frihelg, gleder meg allerede.

Skal mulignes på aktiv fritid messe på lørdag og kanskje på litt shopping etterpå.

Nei, nå er det ei lita frøken som sutrer litt i sengen sin, har hatt feber i går og i dag, men har nå heldigvis begynt å gå i retur. Pappan var hjemme med Martine i dag, han har lite eller ingenting å ta seg til på jobben, så vi fant ut at jeg fikk utrettet mer fornuftig om det var jeg som dro. De klarer aldri skaffe det utstyret han trenger i den nye jobben sin, har vært der i 6-7 uker nå og enda ikke fått seg pc.... skal si mannen er drittlei av å gjøre ingenting. Kunne like godt sittet hjemme å lest aviser dag etter dag....

.... men.... da var det nok syt for i dag.

Skal hive meg i dusjen og bare slappe av etterpå, regner med sambo kommer inn snart, han holder på med traktor utfor her, har snødd slik i dag, så må ta unna litt.

bbye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELDIGGRIS!!!!!!! Åhh syden det vil jeg og!!!!!

Fy søren!!!!

Men det unner jeg dere virkelig. Høres ut som dere står på i hverdagen så da trenger dere vel en velfortjent ferie dere og.

Har lyst til syden vi og, men vet at sol og den sykdommen min ikke passer helt sammen. Kan liksom forverre den. Men skal høre enda en gang med sykehuset, så de mener noe annet :ler: Jeg ELSKER syden og kan ikke huske ett år uten en tur til syden. Traff til og med min mann i syden :ler:

Nå er det duket for en episode eller to av sessong 1 av Fruene.... Snakkes...

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en uke i gang.... og vi går mot vår heldigvis..... syns i grunn det bare er tull å stille klokka, men jammen så deilig det er når det blir lysrere kvelder.

Sist uke var det mye jobbing, 7 vakter på 7 dager..... så da var det godt med frihelg ja... har vært helt utkjørt, så har blitt en del soving... Blir en del jobbing kommende uke også, skal ha min faste helg denne uken så denne økten blir det 6 av 7 dager med jobbing, går nok greit tenker jeg,skal ikke ha en eneste dagvakt, så får jo mye tid sammen med tullemor.

Lørdagen var vi på aktiv fritidsmesse, var ikke der så lenge, men måtte jo innom å titte, sambo sto på stand, så måtte jo få med oss hva de også reklamerte med... ellers syns jeg ikke der var så mye å se på, men det er jo alt etter hva en interesserer seg for da... Senere lørdagen dro vi på en liten shopping runde, før vi endte hos svigers for å spise taco. Der var vi samlet en hel gjeng, vi, svigers, svigerinnen min med kjæreste og et vennepar av svigers.

I går gjorde vi ikke så mye, eller forresten....skulle liksom gå oss en tur, men Martine var tydeligvis ikke enig, satt å hyyyylte i vognen, samme hva vi gjorde var det ikke bra nok, så endte med at vi bare måtte snu å gå hjem :( Hun kan være ganske bestemt til tider ja. Så når jeg kom hjem tok jeg i stedet å vasket 2 maskiner med klesvask + at jeg vasket ut av alle kjøkkenskap og skuffer, fant ut det var på tide etter vi har bodd her 1 år.....

Nei, må se å få gjort litt her før jeg skal dra på seinvakt. Skal i et møte først også. Er veileder for en student som er i praksis, så skal i samtale med lærern, blir litt morsomt, hadde samme lærern selv for 3-4 år siden.

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en koselig helg! kjenner igjen det med masse jobbing og endelig helg. Hadde det slik jeg og. Jobber jo hver dag pluss annen hver helg så da blir det en del dager etterhverandre når jeg har jobbehelg.

Tror jeg helt har glemt å spørre hvor i landet du bor.... ???

Jeg er snart klar for å gå på jobb. Ettermiddagsvakter jeg og! Ha en super dag, så snakkes vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem:Har sendt deg en pm

I dag kom endelig brevet som kunne bekrefte barnehageplassen vi ønsket oss :klappe: har hatt det muntlig, men nå fikk vi det sort på hvitt, så fra 15.mai er Martine bhg jente :) , lurer på om vi skal kjøre innom etterpå og levere svarslippen, må forbi der uansett siden jeg må på jobb å få ordnet meg et ID-kort.

Ellers lite nytt her, jenta er rampete og mamman frustrert. Hun har skikkelig matnekt for tiden og ikke vil hun ha særlig med drikke heller, men men... satser på det går seg til om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første av to nattevakter unnagjort, sambo kom å leverte Martine på jobb hos meg kvart på 8, så var hun der til jeg dro hjem. like greit å gjøre det slik så slipper vi å plage oldeforeldrene bare for en halvtimes tid på morgenen.

Var å kikket i barnehagen som Martine skal starte i her om dagen, fikk levert svarslippen, så nå er det bare å se frem til 15.mai :) Virket som en veldig liten og koslig barnehage. Av personal da jeg var der møtte jeg to "bhg onkler" så tydelig at der ikke bare er "tanter", og det er jo bare sunt.....

Barnehagen ville prøve å være behjelpelig slik at vi får tilpasset dagene etter turnusen min, håper det går i orden :) Lite vits å ha henne ibhg de dagene jeg har fri eller seinvakt. Satser på vi kommer frem til en løsning.

Ellers lite planer for dagen, holder på å vasker en maskine med klær nå som Martine tar sin første dubb, ellers blir det vel til at vi holder oss inne det meste av dagen, sludder ute, så lite fristende å gå ut, VIL HA VÅR!!!!!

Skal en tur til byen etterpå, men det blir ikke før sambo komer hjem, så er det på an igjen med jobb til kvelden. Skal også jobbe hele helga, så blir ikke mye latmannsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem:

Godt å ha det meste på plass ja....

Lite som skjer her, sitter å kjeder meg foran pc'n, sambo skulle bare en snartur å fylle disel på bilen til meg, men da han skulle kjøre fant han bilen nesten lufttom i ene dekket, kjipe greier.... så nå er han med en kompis og fikser det.

Kjedelig når vi endelig har en kveld fri sammen, men men......

Ellers fikk vi skatteoppgjøret i dag :) Kan ikke annet enn :hoppe:

Har hatt fri i dag, bare kost meg sammen med snuppa. Tok med gåvognen ut på parkeringsplassen, hun har blitt en racer, så nå gjenstår det bare å slippe seg, er litt skeptisk til det, men det kommer vel.....

I går var vi i bursdgasselskap hos en nabo, kjempe koselig, barna lekte så fint sammen.

Nei, får rydde litt her, leker over alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og fikk oppgjøret i dag :hoppe:

Ikke de helt enorme summene, men har fått rest i to år. Så etter det er ALT topp :ler:

Tusen takk for lykke ønskninger til i morra. Kommer godt med. Er spent på hele greiene. Håper på svar jeg kan leve med. Er vel mest spent på om vi i det hele tatt får begynne å prøve igjen snart. Har jo lyst på flere små, og i følge legen min så måtte vi henge i å få de slik at de kunne sette i gang behandling. Men får høre hva de sier i morra. Skal gi deg en oppdatering ;)

Tenker dere på flere eller?? kanskje vi blir prøvere sammen IGJEN ;)

Ha en super kveld!!!

Natta vennen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy: :klem:

Tenker dere på flere eller?? kanskje vi blir prøvere sammen IGJEN ;)

Vi har vel planer om flere, men ikke helt enda, blir nok noen år til med mindre det skjer et uhell. Har ikke så stor leilighet, så bør nok få en større plass å bo først. Blir trangt med to barn på et soverom på 8kvm....

Skikkelig nydelig vær ute i dag, sol fra blå himmel. Så snart Martine våkner fra dubben sin nå skal vi ha oss en tur ut. Må nyte været litt før jeg drar på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er noe med den plassen. Vet vel egentlig alt om det. Vi har ikke ekstra soverom her som vi bor. Så Marthe sover på samme som oss enda. Ikke den helt beste løsningen, men siden vi ikke har valg så må vi jo bare innrette oss.

Men forhåpentligvis blir det hus nå, og da skal ikke plass bli noe problem iallefall :ler:

Der har vi rom nok til en hel storfamilie og litt til ;)

Håper du får en super påske. Jeg er sykemeldt for tiden, men bare ut uken. Mandag er det jobb igjen for meg, og da får det i ett. Jobbe to uker i strekk, men fri om fredagen.

Marthe skal være hjemme med pappaen som har fri hele uken. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Glossy, er så koselig når du har titten innom :klem:

Da var arbeidshelgen over for denne gang, var dog en ekstra helg. Sitter bare å sløver nå etter en bedre middag, mens Martine lese bok og sambo styrer i 1. etg.

Martine har blitt en lesehest, elsker bøker, tror vi snart må utvide bokstallen litt, de fleste er så godt som utslitt..... blar og blar, og leser høyt :ler:

Skal snart ta oss en liten biltur nå, må få levert en film som sambo lånte i går, samt få hatt en hel haug av glass til gjennvinning.

Har bare fire dager igjen på job nå før det er påskeferie noen dager. Skal jobbe til og med fredagsmorgen da jeg går av natt og har fri til mandagsmorgen, så det blir ikke så mange dagene fri, men det hjelper jo på.

Lurte på om vi skulle reise en tur på hytta, men blir nok til at vi holder oss hjemme, blir så stress når vi må ned igjen på søndagen. Tar oss nok heller en tur på fjellet her om været tillater det. Er jo fint her også, kanskje vi tar oss en tur frem på RK hytta siden sambo mest sannsynlig skal dit å ha vakt noen dager.

Ellers lite planer for uken siden jeg skal jobbe, ser ut til at det blir bytur både mandag, tirsdag og onsdag.... mandag og tirsdag i regi av jobben og onsdag skal vi på shopping. Lurer på om vi skal se på trille til martine, greit å ha til sommeren og som shopping trille. Må også ha en når vi skal til syden, så kan jo like godt kjøpe den nå. Har en i kikkerten, men har ikke prøvd Martine i den ennå, så det må jo gjøres.

Ellers er det bare 1 mnd til barnehage start nå :hoppe:

Endret av Tetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...