Gå til innhold

"En usympatisk ungdomsgenerasjon"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Overskirfter som "Hardt skadd etter seksualisert vold" og " 15 åring grovt mishandlet av gjevnaldrene" har vært i avisen de siste dagene.

Jeg undres da over disse menneskene. Det virker som at det i dag er vanlig at mennesker er blottet for empati og evnene til å skille mellom hva som er rett og galt.

Nå er jeg selv ikke så alt for gammel, men slike overskrifter ryster meg ganske langt inn i beinmargen. Hva med dere andre. Jeg vet at det er mange 20 åringer her inne. Hva har dere å si om dette. Tror dere at dette blir et mer vanlig fremover. Reagerer dere??

Underer meg over verdenes utvikling - både på godt og vondt. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...hmm...hvis man virkelig skal filosofere så har det vel aldri vært så lite vold som det er idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til dette, Care. Mye vold oppe i media og slik. Men det som overrasker meg mest, er at de som utfører voldshandlingene blir yngre og yngre. Og voldshandlingene blir mer og mer seksuelt ladet. Og dette skremmer meg! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Tror det er en bieffekt av sex-fikseringen i samfunnet jeg. Alt er lov, alt skal prøves... Klart noen da trekker det over på vold. Er ikke til å unngå dessverre.

Men skremmende er det ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan godt stemme Vinga. Skremmende er det hvertfall. Og det må være helt forferdelig for offerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Med god kjennskap til ungdom i nevnte alder så tar jeg vel ikke feil om det har vært dop med i bildet her.

Da snakker jeg om stoffer som ikke er lovlig og som florerer på denne festivalen.

Det har vel vært en som skulle kjekke seg til han som lå i bilen og sov så har de andre blitt revet med.

Du blir ganske skrudd i hodet av de stoffene som har floret mest der.

Normalt så er de vel normale disse ungdommene, men i rus og flere i lag så gikk det galt.

Måtte dette bli en vekker for de og flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello,hello....

Faktisk er jeg veldig enig med Waco!Fordi jeg selv mener,som er snart 16,at det er dere voksne som er forbildene mine og alle andre ungdommer,og dere er i størst grad de som faktisk har påvirkning å oss.Egentlig har dere lagd det samfunnet vi har i dag,og vi bare følger etter de voksne.

Men noe har jeg lært,akuratt som min sensei(trener) sa nettopp:

"Don't do what I do,do what I say".Kanskje det er et poeng i det?Man har litt lett for å si noe selv,men gjøre noe annet.Jeg ville selv aldri,absolutt aldri funnet på noe så dumt som å voldta eller gjøre noe kriminelt.....Føler at "ungdommen i dag" blir litt dratt under en kam.Men det har man jo klaget over i alle tider "ungdommen i dag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god kjennskap til ungdom i nevnte alder så tar jeg vel ikke feil om det har vært dop med i bildet her.

hehe....jeg må le jeg....

Waco

.....at det går an....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for det er vel ingenting som tyder på at disse hadde drukket er det det?

HAHA...må le mer!!!!

Waco

...fysj a meg det var sikkert dopen fyyyy....HAHA....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Waco.

Hva var det som var så morsomt? Om de har drukket? Det vet jeg ikke, mulig. Det jeg siktet til var dop! Så oppegående du spiller, har ikke du fått

med deg hva som skjer/beslag og uttalelser i Kr.sand.S?

Har du lest aviser i dag? der kan du lese at mine uttalelser er vel ikke så feil!

Bli tørr bak øra og tørk av deg fliret som du ikke vet hva du bruker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av at dop alltid blir årsaksforklart hver gang det skjer noe skremmende....

Waco

...vel vitende om at alkohol står for femtiganger voldstilfeller.... men tydelig at det ikke ser ut til å ense den moralske befolkningen....

Det er det jeg ler av gjest..... beklager at du følte deg truffet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Men det gjør noe forferdelige greier med hodet ditt. Noe som ikke skjer på samme måte som alkohol.

Vet du hva som skjer med 30-40 rohypnol ispedd med amfetamin og alkohol innabords. Pluss en som er pådriver?

Det er vanlig på party, og faktisk i trafikken. Vi vet resultatet. Håper du aldri vil oppleve noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du kommer deg ut av gutteromet og ser noe annet enn en pc ,så vil du også få åpna øya.

Du svirrer rundt som en kattunge som ikke har fått øyer enda.

Så alltid kommer du med dritdumme svar til slutt. Tyder på at du har 0 peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan skylde så mangt på dop og alkohol, men det er jo også en grunn til at ungdom går på dop og drekker seg dritings og da........ Har hørt så mange foreldre si at de syns det er HELT ålreit at fjortenåringen tester litt alkohol og greier. (Ikke dermed sagt at alle lar barna sine gjøre det, men det er mange som ikke har noe mot det.)

Og vi lever i et samfunn hvor det er vanlig, og i mange tilfeller nødvendig, at begge foreldre jobber. Hvem kan med hånden på hjertet si at de vet helt sikkert at poden sitter hjemme og leser lekser mens en sjøl er på jobben?

Slutt og skylde på ungdommen! Samfunnet ellers får ta sin del av skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeh.... nei når jeg leste det første innlegget en gang til, så ser jeg jo at jeg bomma ...... :oops: *rødmer, og går og gjemmer meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå snakker du jammen mye tull. Det var du som begynte å skylde på dopet...akkurat som du mener at mennesker ikke har fri vilje.... det er på grunn av sånne som deg vi kjører et narkotikapolitikk som er helt på trynet...

Det som er synd er at dere ikke skjønner det selv heller...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...