Gå til innhold

Smugler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SykkelJenny

Gjorde det alltid tidligere i yngre dager. Da røykte jeg og sparte masse på å kjøpe på reiser. Kjøpte også mer drikkevarer enn hva som var lov ... men er aldri blitt stoppet. Ser heldigvis ganske skikkelig og uskyldig ut  :fnise:

 

Nå gjør jeg det aldri lenger. Sluttet å røyke for 15 år siden så det er uaktuelt, og vin kjøper jeg på polet. Tar med meg kvoten i form av konjakk, likør, sjampis ol nå ...  i tillegg til kosmetikk og parfyme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte stoppet i tollen, det er sikkert fordi jeg ser så skyldig ut, uansett :ler: Det kan umulig skyldes noe annet, da jeg er lita, blond, blåøyd og tradisjonell i klær og hår. Tidligere turte jeg aldri ta sjansen på en kartong ekstra med sigaretter eller en vinflaske for mye, men nå hender det jeg gjør det hvis jeg er på dagstur til Sverige, f.eks. På Gardermoen får man jo ikke kjøpt mer enn kvota på et boardingkort, så hvis man skal ha med mer, må man handle det i utlandet før man returnerer. 



Anonymous poster hash: 84035...c8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nederlandsk etternavn og blir ofte plukket ut av passasjerlisten. Dette har de holdt på med hele livet mitt (jeg er nå 46). Husker da jeg måtte pent bøye meg fremover for at de skulle sjekke det lange håret mitt. Dette var på Fornebu husker jeg. Blir også stoppet med bil (men det er vel mer uflaks), go ved to tilfeller fått bilen strippet for hjul, tatt ut seter osv!

Så nei - jeg tar aldri med en dl for mye av noe!



Anonymous poster hash: 4e15c...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ofte med meg et par flasker vin og/eller for mye snus da jeg var yngre, men ikke nå lenger. Nå som man får ekstra kvote ved å ikke ha med seg tobakk får man jo ta med seg temmelig mye uansett. Har til og med vært på jobbreiser hvor jeg ikke har giddet å kjøpe kvoten engang for å unngå å stå i kø. Alkohol får man uansett kjøpt på polet, så er ingen krise.

Anonymous poster hash: 58209...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var under 25 år smuglet jeg vel omtrent ved hver anledning. Røyk, og sprit før jeg var 20 år.

 

Etter 25 år aldri. Kjøper sjeldent alkohol, og tar kanskje med en kartong med røyk eller en rull med snus til bekjente.



Anonymous poster hash: 2b45d...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fremdeles røykte kjøpte jeg alltid litt ekstra på harry-turer til Sverige. Kanskje noe alkohol også. Nå er jeg gravid og verken røyker eller drikker, så har bare kjøpt snus til samboeren når vi har vært i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg beregner alltid hva jeg kan ta med mht. tollen og holder meg til det.  Synes reglementet er helt vanvittig tåpelig, men har likevel aldri vurdert å ta med meg mer. Stjeler ikke i matbutikken heller, det er bare noe som ikke faller meg inn. Anonymous poster hash: e84d9...d6c

Man stjeler ikke når man betaler for varer da. Det eneste man gjør er å vise finger'n til sære norske regler. I de fleste land i sør europa kan man kjøpe alkohol til langt utpå kvelden, og får tak i det meste i matbutikken til et par euro, her må man på vinmonopolet som stenger 18(15) og betale i dyre dommer. Bare det å dra over til sverige sparer deg enormt for utgifter, kan kjøpe en six pack for prisen av 1 boks øl her hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er ikke så dyrt. Spesielt ikke om du likevel kjøper kvalitetsvin. Om man har så stort alkoholforbruk at det lønner seg å bli kriminell for småpenger så har man kanskje et litt for høyt forbruk av alkohol.



Anonymous poster hash: cf8af...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Aldri. Utvalget på taxfree er ikke akkurat mye å skryte av, så det gidder vi ikke. På grensa til Sverige eller Finland har vi erfart å bli stoppet flere ganger, så det er heller ikke en sjanse vi vil ta.

Vi har uansett grei økonomi, og lite å tjene på å smugle god vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Nei, aldri.

Er så mye ute og reiser, så har ikke behov for å handle ut over kvoten.

Aldri. Utvalget på taxfree er ikke akkurat mye å skryte av, så det gidder vi ikke.

Vi har uansett grei økonomi, og lite å tjene på å smugle god vin.

Jeg må si i motsetning til deg da, at om man følger med og vet hva man skal se etter, så finner man mange gode kupp i taxfreebutikken. Gjerne 90poengere eller mer.

Endret av Magdalene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri.

Er så mye ute og reiser, så har ikke behov for å handle ut over kvoten.

Jeg må si i motsetning til deg da, at om man følger med og vet hva man skal se etter, så finner man mange gode kupp i taxfreebutikken. Gjerne 90poengere eller mer.

....og ikke minst finner man masse godt/spennende og billig i utlandet som man kan pakke i bagasjen. Jeg kjøper aldri på taxfree, men i landet jeg reiser til.

Anonymous poster hash: 607e6...fea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri falt meg inn. Gidder sjelden å kjøpe på taxfree også, er ofte så sliten etter å ha reist langt så vil bare ha bagasjen og komme meg hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper ikke engang kvota. Drikker sjelden og røyker ikke.

Anonymous poster hash: 194cf...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer 621,- per 5 pakning med røyk på å kjøpe ombord på Sverigebåten kontra å kjøpe her hjemme. Så ja, jeg smugler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....

 

Men jeg ble faktisk tatt og bøtelagt for "smugling" en gang, og da pga ren uvitenhet. Det var desembermåned, og en venninne og jeg fant ut at vi ville ta en før-juls-shoppingtur til London. Vi bestemte oss for å prøve noe ingen av oss hadde prøvd før, nemlig EN dagstur til byen. Så vi dro, shoppet og koste oss, og reiste tilbake med et fly samme kveld. Jeg hadde kjøpt en kartong sigaretter (den gangen røykte jeg) og min ikke-røykende venninne hadde en kartong som hun hadde på sin kvote, men som egentlig var for meg.

Da vi spaserte gjennom tollen, steg en tollkontrollør frem og spurte hvor bagasjen vår var. Jeg smilte, lykkelig uvitende, og viftet med bæreposen min og sa "Vi har ingen bagasje, vi, vi har bare vært på dagstur til London!" Da ble vi omgående bedt om å tre til side og gå inn på kontrollrommet. Der ble vi informert om at for å få kjøpe kvoten sin, må man ha vært ute av landet i minst 24 timer.... og der sto jeg med sigarettkartongen min.

I tillegg ville hun vite verdien på sminken og kosmetikkkremene jeg hadde kjøpt, for det var visst noen regler der også. Men det var visst greit. Det var sigarettene som ikke var greit.

 

Jeg måtte betale en fet bot. Jeg hadde ingen anelse om den 24 timers regelen på den tiden (lenge siden). Og siden venninnen min bar en sigarettkartong for meg, måtte jeg betale hennes bot i tillegg.... Kult. Dobbelt opp.

 

Jeg husker ikke lenger nøyaktig hva boten var på den gangen, men jeg tror det var et par tusen jeg endte opp med å betale. 

 

Haha, så søt du er  :fnise:  Kjipt med bot da! 

Anonymous poster hash: 50821...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg har tatt med meg en ekstra snusboks i ny og ne, men å gå inn for å smugle, nei, det gjør jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...