Gå til innhold

Smugler du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså en flaske vin ekstra i bagasjen, en snusboks mer? Har intrykk av at dette er veldig vanlig. Stort sett alle jeg kjenner gjør det, ikke i stor skala altså men sånn litt. Da jeg sa dette til min samboer ble han dypt sjokkert. Han har ett utseende som gjør at han alltid blir stoppet i tollen da, så for han er det jo en utenkelighet.



Anonymous poster hash: 607e6...fea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, aldri. Bare da jeg var under 18, kjøpte alkohol i utlandet som jeg smuglet med meg hjem. Men uansett aldri store mengder, bare én flaske cointreau f.eks.

Endret av Jacuzzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg beregner alltid hva jeg kan ta med mht. tollen og holder meg til det. 

 

Synes reglementet er helt vanvittig tåpelig, men har likevel aldri vurdert å ta med meg mer. Stjeler ikke i matbutikken heller, det er bare noe som ikke faller meg inn.



Anonymous poster hash: e84d9...d6c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei. Jeg beregner alltid hva jeg kan ta med mht. tollen og holder meg til det. 

 

Synes reglementet er helt vanvittig tåpelig, men har likevel aldri vurdert å ta med meg mer. Stjeler ikke i matbutikken heller, det er bare noe som ikke faller meg inn.

Anonymous poster hash: e84d9...d6c

 

Det er jo ikke helt det samme da....

Anonymous poster hash: 607e6...fea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke kvota engang jeg. Kom tilbake fra Danmark igår (vi har stor båt) og hadde en sixpack med øl. Vet om mange andre som tar med en hel haug med brett, sjansen for å bli tatt når man kjører over Skagerrak med egen båt er jo forsvinnende liten, men jeg drikker omtrent ikke og da er jo ikke poeng.



Anonymous poster hash: f70d4...482
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. I mine yngre dager, og særlig da jeg var under 20 og reiste til land som solgte sprit til 18-åringer, så fristet det litt uten at jeg gjennomførte det.

 

Jeg er ikke direkte redd for å bli tatt, for jeg vet at statistisk så er sjansen liten for å bli stoppet, men samtidig så frister det ikke uansett. Jeg drikker ikke mye, så jeg føler ikke et behov for å gjøre meg til smugler for å spare 100 kr i forhold til vinomopolet. Jeg tror at folk legger mye mer i alkoholprisene enn det som faktisk er tilfelle. Får du med deg en flaske vin ekstra, så er det ikke verre enn at man "taper" det i å kjøpe mat og drikke på flyplassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke bare for å handle. Vin er billig hjemme og orker ikke drasse på flasker.

Anonymous poster hash: 58787...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså en flaske vin ekstra i bagasjen, en snusboks mer? Har intrykk av at dette er veldig vanlig. Stort sett alle jeg kjenner gjør det, ikke i stor skala altså men sånn litt. Da jeg sa dette til min samboer ble han dypt sjokkert. Han har ett utseende som gjør at han alltid blir stoppet i tollen da, så for han er det jo en utenkelighet.

Anonymous poster hash: 607e6...fea

 

Hvordan er et slikt utseende?

Anonymous poster hash: f1477...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Hvor mye får man i bot om man blir tatt egentlig?



Anonymous poster hash: 05889...959
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har ikke nerver til sånt, jeg :) Jeg forholder meg heller til lover og regler og handler ikke mer enn jeg har lov til. Dessuten er det flere år siden jeg sluttet å røyke, så ikke trenger jeg å kjøpe røyk lenger, og jeg drikker alkohol relativt sjelden (en gang i måneden maks), så jeg føler ingen trang til å dynge ned bagasjen med ekstra vinflasker heller. Det holder lenge med det som er lovlig å ta med :- )

 

Men jeg ble faktisk tatt og bøtelagt for "smugling" en gang, og da pga ren uvitenhet. Det var desembermåned, og en venninne og jeg fant ut at vi ville ta en før-juls-shoppingtur til London. Vi bestemte oss for å prøve noe ingen av oss hadde prøvd før, nemlig EN dagstur til byen. Så vi dro, shoppet og koste oss, og reiste tilbake med et fly samme kveld. Jeg hadde kjøpt en kartong sigaretter (den gangen røykte jeg) og min ikke-røykende venninne hadde en kartong som hun hadde på sin kvote, men som egentlig var for meg.

Da vi spaserte gjennom tollen, steg en tollkontrollør frem og spurte hvor bagasjen vår var. Jeg smilte, lykkelig uvitende, og viftet med bæreposen min og sa "Vi har ingen bagasje, vi, vi har bare vært på dagstur til London!" Da ble vi omgående bedt om å tre til side og gå inn på kontrollrommet. Der ble vi informert om at for å få kjøpe kvoten sin, må man ha vært ute av landet i minst 24 timer.... og der sto jeg med sigarettkartongen min.

I tillegg ville hun vite verdien på sminken og kosmetikkkremene jeg hadde kjøpt, for det var visst noen regler der også. Men det var visst greit. Det var sigarettene som ikke var greit.

 

Jeg måtte betale en fet bot. Jeg hadde ingen anelse om den 24 timers regelen på den tiden (lenge siden). Og siden venninnen min bar en sigarettkartong for meg, måtte jeg betale hennes bot i tillegg.... Kult. Dobbelt opp.

 

Jeg husker ikke lenger nøyaktig hva boten var på den gangen, men jeg tror det var et par tusen jeg endte opp med å betale. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det tidligere, men ikke nå lenger.. Har sluttet å snuse, så nå får jeg jo uansett ta med meg litt ekstra vin :) en gang glemte jeg at jeg hadde med en vinflaske i bagasjen, og kjøpte kvota mi på flyplassen. Har aldri blitt stoppet i tollen før, men har ikke noe ønske om å bli stoppet med for mye, så nå holder jeg meg innafor.



Anonymous poster hash: 7b0ce...5df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Hvordan er et slikt utseende?

Anonymous poster hash: f1477...6c6

Min ble også alltid stoppet pga utseende, han var høy, tynn og hengslete. Og svære pupiler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det alltid den gangen jeg røykte. Røykte små/tynne sigaretter og kartongene så ikke ut som vanlige kartonger så sjansen var liten for å bli oppdaget selv om kofferten ble gjennomlyst. (handlet på stedet og ikke i taxfreen)

Drikke har jeg aldri tatt med ekstra av. Drikker ikke så mye at det er verdt alt styret med å bære det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gidder jeg ikke.

 

Kom hjem fra ferie i går. Hadde med røykkvota og ei flaske baileys.



Anonymous poster hash: 799d0...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei aldri. Mannen er toller og da syns jeg liksom det blir litt pinlig om jeg skulle bli tatt for smugling.

Anonymous poster hash: a419d...866

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg holder meg alltid til kvota :) lovlydig som jeg er hehe

Anonymous poster hash: f8ff2...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tatt med varer for mer enn 3000 inn ved mange anledninger og enkelte ganger en flaske eller to for mye vin.



Anonymous poster hash: 37860...613
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...