AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #1 Skrevet 18. juli 2015 Var på legevakten i dag og fikk vite at jeg nok har bihulebetennelse. Jeg hadde 53 i crp, så jeg vil tro det er litt usikkert om det er virus eller bakterier, men jeg fikk antibiotika. Si at det er virus jeg har (som antibiotika ikke hjelper mot), vil antibiotikaen da gjøre meg verre, eller kun ikke ha noen effekt? Noen som vet?Anonymous poster hash: 374f9...fc2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #2 Skrevet 18. juli 2015 Selv om man ofte får bihulebetennelse av virus, så blir det ofte en sekundær infeksjon med bakterier i det betente vevet. Og da er antibiotika effektivt likevel. Har selv hatt bihulebetennelse i over tre uker, men har valgt å ikke ta antibiotika likevel. Men det tar sin tid før det går over.Anonymous poster hash: f5a98...933
Gjest Universe Skrevet 18. juli 2015 #3 Skrevet 18. juli 2015 (endret) Jeg vet ikke. Kanskje du bør høre med en lege hvis du er usikker? Jeg tåler ikke antibiotika i det hele tatt så vet ikke så mye om det. Endret 18. juli 2015 av Universe
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #4 Skrevet 18. juli 2015 Forløpet ute antibiotika ved virus blir nøyaktig det samme som med antibiotika ved virus. Har du bakteriell bihulebetennelse noe crp kan tyde på, blir du dårligere uten antibiotika. Anonymous poster hash: 56787...53e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Antibiotikaen gjør det ikke verre om det er virus. Bihulebetennelse er ofte en virusinfeksjon og kan fint vare i et par uker. Den beste behandlingen er paracet/ibux og nesespray. Du har en crp som er usikker og det kan være begge deler. Hvor lenge har du hatt symptomer? Du burde egentlig ha tatt en ny crp om 1-2 dager for å se om den stiger, noe den vil gjøre om det er bakterier, så slipper man kanskje å gå på en antibiotikakur som ikke er nødvendig. Anonymous poster hash: 954c5...380
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #6 Skrevet 18. juli 2015 Antibiotikaen gjør det ikke verre om det er virus. Bihulebetennelse er ofte en virusinfeksjon og kan fint vare i et par uker. Den beste behandlingen er paracet/ibux og nesespray. Du har en crp som er usikker og det kan være begge deler. Hvor lenge har du hatt symptomer? Du burde egentlig ha tatt en ny crp om 1-2 dager for å se om den stiger, noe den vil gjøre om det er bakterier, så slipper man kanskje å gå på en antibiotikakur som ikke er nødvendig.Anonymous poster hash: 954c5...380 Har vært dårlig litt lenger enn en uke, så ikke så alt for lenge. Men begynte å bli bedre før jeg plutselig ble akutt verre igjen. Greia er at jeg reiser på ferie om to dager, så jeg rekker ikke dra innom for å sjekke en gang til. Har allerede kjøpt antibiotika-kuren nå, så sålenge den ikke gjør meg verre om det skulle være virus, så får jeg i hvert fall prøve å se om jeg blir bedre Takk for svar, alle!Anonymous poster hash: 374f9...fc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå