Gå til innhold

Tar du vitamintilskudd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nettopp om vitamin K2, og mye taler visst for at vi burde ta det som tilskudd. Jeg tar fra før av vitamin D i samråd med lege. 

Er det greit å bare lese seg opp å kjøpe/bruke vitamin som skal være bra for en, eller bør det alltid være gjennom blodprøve der det vises mangel før man skal begynne med tilskudd?

Hvilke vitamintilskudd tar dere og er det i samråd med lege?

Anonymous poster hash: 3bfbd...8cd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vitamin K2. Det er ikke I samråd med lege, men med en med tilsvarende kompetanse.

Anonymous poster hash: b4dfb...1b2
Skrevet

Av supplementer i tillegg til ordinært kosthold:

Tar C-vitamin, (ikke noe fan av fruktose), tran, (vitamin A, vitamin D og umettede fettsyrer) og Omega 3 kapsler.

AnonymBruker
Skrevet

Med et normalt variert kosthold er det ikke nödvendig å ta ekstra tilskudd uten samråd med en lege.

Det blir bare dyr, unödvendig urin..

Anonymous poster hash: b3286...b96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar TrioBe, i samråd med lege.

Anonymous poster hash: b5676...b06
AnonymBruker
Skrevet

tar vitamin D - i samråd med lege 

Anonymous poster hash: 3984d...971
Skrevet

Tar ingenting, siden jeg spiser så mye grønnsaker. I følge legen har jeg helt flotte verdier av alt :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg leste nettopp om vitamin K2, og mye taler visst for at vi burde ta det som tilskudd. Jeg tar fra før av vitamin D i samråd med lege. 

Er det greit å bare lese seg opp å kjøpe/bruke vitamin som skal være bra for en, eller bør det alltid være gjennom blodprøve der det vises mangel før man skal begynne med tilskudd?

Hvilke vitamintilskudd tar dere og er det i samråd med lege?

Anonymous poster hash: 3bfbd...8cd

Jeg tar kalsium, magnesium, og d-vitamin i samråd med lege, og tar omega 3 utenom.

Har du et variert kosthold, og ikke går på medisiner som gir økt behov for enkelte vitaminer/mineraler, er kosttilskudd sjeldent nødvendig.

Skrevet

Jeg tar magnesium, sink og om vinteren vitamin D. Sannsynligvis trenger man ikke å ta tilskudd om man spiser næringsrikt. Dessverre er ikke maten vi spiser i dag like næringsrik som før, men vi får sannsynligvis i oss nok vitaminer likevel. Dersom man ikke har noen indikasjoner på at man har lave verdier så er det heller ikke sikkert man trenger å ta tilskudd. Det er dog ikke farlig å gjøre det likevel.

Vitamin K2 finnes det mye av i fermenterte meieriprodukter som lagret ost osv.

Skrevet

Tar Omega 3 kapsler fra Fri Flyt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar tran, og det er det. 

Spiser mye fisk og grønnsaker så kan ikke se at jeg skal ha underskudd av noe. Når sant skal sies har jeg ikke fått sjekket "verdiene" mine av lege heller. 

Anonymous poster hash: 35879...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...