Gå til innhold

Ideel vekt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvor jeg skal poste dette. Jeg har slitt med mobbing tidligere (pga stor kropp) og er nå voksen og sikkert på det de kaller "sunn vekt". Men jeg har veldig dårlig selvbilde / oppfatning og lurer på hva massen synes er normalt vekt (ish) for ei jente/ dame på 175 cm? Normalt trent, aktiv, men ikke muskuløs eller "fit" på noe vis.

Anonymous poster hash: 9aff3...bce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvor jeg skal poste dette. Jeg har slitt med mobbing tidligere (pga stor kropp) og er nå voksen og sikkert på det de kaller "sunn vekt". Men jeg har veldig dårlig selvbilde / oppfatning og lurer på hva massen synes er normalt vekt (ish) for ei jente/ dame på 175 cm? Normalt trent, aktiv, men ikke muskuløs eller "fit" på noe vis.

Mellom 60 og 75. Helt avhengig av kroppstypen din. Sjekk ut my body galleri, alle kropper er forskjellige selv om de har samme høyde og vekt. Det er ingen mal.

Anonymous poster hash: 3680b...069

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

60.

Anonymous poster hash: fc49e...68c
Skrevet

Dessverre er det ikke noe sjakktrekk å spørre om dette på Kvinneguiden om du har dårlig selvbilde ang vekt. Massen synes ikke noe spesielt, det er ingen konsensus omkring temaet ideell vekt. Enkeltpersoner har dog sin oppfatning som går mot høyere eller lavere vekt som det ideelle. Som et utgangspunkt kan du gå ut fra at en person med normal BMI har en normal vekt, men samme vekt kan se helt forskjellig ut på to personer pga forskjellig kroppsbygning og mengde muskelmasse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vet at det er forskjellige oppfatninger om dette. Svarene var likevel beroligende vet at jeg befinner meg innen "normalen". Jeg har dog ikke bare lyst til å være normal, men heit :P hehe. Neida. Men litt joda.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor være så opptatt av vekta?

Anonymous poster hash: 87277...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...