Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For 4 dager siden fikk jeg mensen og siden da har jeg hatt diaré. Veldig kjipt å måtte gå på do så ofte og få magesmerter som et forvarsel om at tarmene må tømmes! Har noen tips til hva det skyldes og hva jeg evt kan gjøre for å få slutt på denne plagen? Prøvde potetmel og vann igår men funket bare i noen timer før det var tilbake... setter pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen råd men har alltid hatt det sånn. Forstoppelse siste uken før mens, deretter diaré de første 4-5 dagene. Trodde det var hormonelt

Anonymous poster hash: f658e...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Slike plager har ofte sammenheng med at det skilles ut prostaglandin under mensen,en type stoff som skal gi muskelsammentrekninger i livmoren slik at mensblodet lettere støtes ut.

Prostaglandiner påvirker ofte tarmsystemet også,slik at det kommer ulike plager derfifra.Diare er veldig vanlig.Hvis du samtidig er plaget med menssmerter kan det hjelpe å ta Ibux eller Naproxen.De vil hemme utskillingen av prostaglandin,og da blir diareplagene også mindre.Hvis du ikke har menssmerter har du sikkert ikke så lyst å ta smertestillende,og da ville jeg prøvd blåbærsaft,råkost osv..eller spurt på apoteket.

Anonymous poster hash: f1872...ce1
AnonymBruker
Skrevet

har også slik eplager, først forstoppelser kolikk i flere dager før mens så diare når mensen kommer.

men hva med å prøve noe "mage uro" medesiner fra apoteket? melkesyrebatkterier eller noe?

Anonymous poster hash: 42d75...d39
Skrevet

Slike plager har ofte sammenheng med at det skilles ut prostaglandin under mensen,en type stoff som skal gi muskelsammentrekninger i livmoren slik at mensblodet lettere støtes ut.

Prostaglandiner påvirker ofte tarmsystemet også,slik at det kommer ulike plager derfifra.Diare er veldig vanlig.Hvis du samtidig er plaget med menssmerter kan det hjelpe å ta Ibux eller Naproxen.De vil hemme utskillingen av prostaglandin,og da blir diareplagene også mindre.Hvis du ikke har menssmerter har du sikkert ikke så lyst å ta smertestillende,og da ville jeg prøvd blåbærsaft,råkost osv..eller spurt på apoteket.

Anonymous poster hash: f1872...ce1

Å tusen hjertelig takk! lærte meg noe nytt her altså. Trodde det var noe farlig evt en sykdom men så er jeg ikke den eneste. Nå ble jeg småglad :)

• Liker 1
Skrevet

har også slik eplager, først forstoppelser kolikk i flere dager før mens så diare når mensen kommer.

men hva med å prøve noe "mage uro" medesiner fra apoteket? melkesyrebatkterier eller noe?

Anonymous poster hash: 42d75...d39

Hmm kan jo ta og prøve jeg :) Erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...