Gå til innhold

Bursdagsparty jeg? skal betale?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen er det sikkert sånn. Men når jeg går inn i et forhold går jeg skikkelig for det og bryr meg ikke om penger som er brukt er penger jeg aldri får se igjen. Jeg bryr meg og at vi skal ha det bra, og skal forholde gå skeis, ja, da har man hatt det fint der og da. Money well spent :)

Okay.. så om du sitter der blakk mens din samboer har råd til å kose seg skikkelig i ferien, så gjør det ingenting. fordi "alle" har det bra?

Anonymous poster hash: bf949...104

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ta en skikkelig prat med han om dette. Hadde bedt han om å være med å handle (går utifra han har bil, du har ikke? Utifra det du skriver) og heller tatt ansvar for å skrevet handleliste og finne alt i butikken, han betaler jo selvsagt alt. Tar da ikke så lang tid å handle inn til selskap om man har skrevet handleliste så det burde han klare å få tid til etter jobb, kiwi er trossalt åpent til 23.00.

Anonymous poster hash: 0122f...7db

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ta en skikkelig prat med han om dette. Hadde bedt han om å være med å handle (går utifra han har bil, du har ikke? Utifra det du skriver) og heller tatt ansvar for å skrevet handleliste og finne alt i butikken, han betaler jo selvsagt alt. Tar da ikke så lang tid å handle inn til selskap om man har skrevet handleliste så det burde han klare å få tid til etter jobb, kiwi er trossalt åpent til 23.00.

haha.. det er jo ikke alle steder de har kiwi :P

jeg har bil, jo.. ??

Skrevet

For noen er det sikkert sånn. Men når jeg går inn i et forhold går jeg skikkelig for det og bryr meg ikke om penger som er brukt er penger jeg aldri får se igjen. Jeg bryr meg og at vi skal ha det bra, og skal forholde gå skeis, ja, da har man hatt det fint der og da. Money well spent :)

Helt uavhengig av hvor mye penger du har til disposisjon?  :klo:

Hvor mye ville du budsjettert med til en slik overnattingsbursdag, da:

Nå har jeg mast og mast på samboeren om han kan være med å handle til bursdags selskapet hans datter skal ha.. Det skal være stort overnattingsparty  så jentene må ha middag, kvelds og frokost i tillegg til brus, kaker og godterier.

Men han sier at jeg bare kan gjør det..

For det første, så er det mye og bære, og for det andre så koster det MYE penger..

Jeg har ikke lyst til å betale dette.. og jeg vet at om jeg legger ut, så ser jeg aldri pengene igjen om jeg ikke maser og maser som jeg gjør nå..

Hva bør jeg gjøre?

Jeg vurderer bare å drite i hele handlingen å la han ta steken..

Anonymous poster hash: 1eb8c...5ef

Nå vet vi strengt tatt hverken antall eller alder på barna, men la oss gå ut fra 7-8 jenter i ca 10-års alder. Hva tror du trengs og hva tror du dette koster, Miss.Silver? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

haha.. det er jo ikke alle steder de har kiwi :P

jeg har bil, jo.. ??

Da missforstod jeg, siden du mente det ble mye å bære på. Da burde jo ikke det være noe problem om du har bil. Om dere ikke har kiwi i nærheten og han jobber såpass sent at han har null mulighet for å bli med å handle før festen så kan vell du bare reise å handle og ta kortet hans for å betale?

Jeg tar alltid kortet til samboer uten problem om jeg har dårlig råd, han tilbyr seg alltid å betale om han vet jeg ikke har så mye penger til overs.

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Okay.. så om du sitter der blakk mens din samboer har råd til å kose seg skikkelig i ferien, så gjør det ingenting. fordi "alle" har det bra?

Men hvilke folk gjør sånt da!? Han sitter ikke å nyter biff og øl i ferien for så å la deg sitte med potetstappe og vann? Hvis dette er tilfelle, så er det jo noe ekstremt feil?

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Helt uavhengig av hvor mye penger du har til disposisjon? :klo:

Nå vet vi strengt tatt hverken antall eller alder på barna, men la oss gå ut fra 7-8 jenter i ca 10-års alder. Hva tror du trengs og hva tror du dette koster, Miss.Silver?

Nei, men da må hun jo for all del si ifra om at hun ikke vil. Jeg sier ikke at hun SKAL betale for det,men da må hun trekke seg ut/si ifra!!!! Det er det eneste jeg har sagt! Hvis hun ikke sier noe, og mannen tror hun vil det, hvorfor skal hun ikke også da kunne bruke sine penger, de er jo familie! (Les: sånn han kanskje tenker).

Omg, prøv å forandre på ting folk sier litt mer da.

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Nei, men da må hun jo for all del si ifra om at hun ikke vil. Jeg sier ikke at hun SKAL betale for det,men da må hun trekke seg ut/si ifra!!!! Det er det eneste jeg har sagt!

Eller hvis de er i et såpass forhold at noen betaler der, andre der. Delt økonomien med to bankkort.

Hvis hun ikke sier noe, og mannen tror hun vil det, hvorfor skal hun ikke også da kunne bruke sine penger, de er jo familie! (Les: sånn han kanskje tenker).

Skrevet

Men hvilke folk gjør sånt da!? Han sitter ikke å nyter biff og øl i ferien for så å la deg sitte med potetstappe og vann? Hvis dette er tilfelle, så er det jo noe ekstremt feil?

Trenger ikke være lenge på kg for å finne ut at mange har det slik.

Enig i at det er ekstremt feil.

• Liker 5
Skrevet

Nei, men da må hun jo for all del si ifra om at hun ikke vil. Jeg sier ikke at hun SKAL betale for det,men da må hun trekke seg ut/si ifra!!!! Det er det eneste jeg har sagt! Hvis hun ikke sier noe, og mannen tror hun vil det, hvorfor skal hun ikke også da kunne bruke sine penger, de er jo familie! (Les: sånn han kanskje tenker).

Tenker at første avsnittet ditt klargjorde synspunktene dine veldig.

Det andre avsnittet stiller jeg meg uforstående til... Hva har jeg forandret på i innlegget jeg refererte til? Det må da være lov å stille oppklarende spørsmål ved ting som synes uklart i et diskusjonsforum??!?  :forvirra:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da missforstod jeg, siden du mente det ble mye å bære på. Da burde jo ikke det være noe problem om du har bil. Om dere ikke har kiwi i nærheten og han jobber såpass sent at han har null mulighet for å bli med å handle før festen så kan vell du bare reise å handle og ta kortet hans for å betale?

Jeg tar alltid kortet til samboer uten problem om jeg har dårlig råd, han tilbyr seg alltid å betale om han vet jeg ikke har så mye penger til overs.

han har mulighet.. han bare gidder ikke.. :) jeg er også på jobb til fire.. men jeg mente at om han skulle gjøre alt, så fikk han det travelt.

Gjest Miss.Silver
Skrevet

Helt uavhengig av hvor mye penger du har til disposisjon? :klo:

For å gjøre det skikkelig billig: 2 store pizzaer på pizzabakeren (2x189kr), 3-4 brus (4x30kr), handler du på coop har de Stratos, Crispo, smørbukk, polly sjokolader til 19.90, kjøp 4 av de 80kr, et par potetgullposer (2x30kr). Til frokost kjøper du halvstektebaguetter, på coop, kiwi etc får du er fire'pakk for 9 kr, (4x9kr) og litt pålegg har dere, hvis ikke så kjøper du inn nugatti (27kr), familieskinke (20kr) og en sjokolademelk (25kr)

Det blir ca 750kr. Dere får velge selv om dette er noe man blir så utrolig blakk av.

Skrevet

han har mulighet.. han bare gidder ikke.. :) jeg er også på jobb til fire.. men jeg mente at om han skulle gjøre alt, så fikk han det travelt.

Jeg tror du skulle vært "lurere" i utgangspunktet, og latt være å tatt noen som helst del i dette fra starten av. Antagelig har du engasjert deg i samtaler rundt planlegging fra det ble et tema, og deretter glidd umerkelig inn i arrangementskomitéen - alene.

Helt flott at man har det såpass bra med hverandre at man blir med på å arrangere stebarns bursdagsfeiringer, men her overlates alt ansvar til deg, og da er det ikke ok lenger. Nå er det for sent å bare drite i hele greia, for det ville aller mest gått ut over den personen som fortjener det minst, nemlig bursdagsbarnet. Men pappa'n burde få seg en smekk, og du har antagelig lært til neste gang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt ikke drite i selskapet. Dette er ikke datteren sin feil.

Nå setter dere dere ned, med papir og penn, og så sier du at dere skal planlegge selskapet han har lovet, og fordele arbeidsoppgaver. Gjør det veldig tydelig hvor mye som havner på hvem, sånn at det blir VELDIG tydelig om "alt" havner på deg.

Lag handlelister, og hvem skal handle, rydde og pynte på forkant (her har datteren litt å gjøre også), lage mat, være vert, rydde etterpå.

Lag handlelisten i fellesskap. Om du skal handle, så er det jo kun løfting fra bilen og inn i huset som er tungt, og det kan jo han hjelpe til med selv om han ikke er med og handler.

Om han jobber helt til gjestene kommer, så må han få oppgaver som passer til arbeidstiden.

Og selvsagt skal hans kort brukes når du/han handler inn til selskapet

Anonymous poster hash: 98fea...ab3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde driti i selskapet, jeg vet det går utover datteren i tilleg som faren. Men da lærr de begge to en ting, jenta lærer seg at faren faktisk ikke holder det han lover, og far lærer å ta seg sammen. Jeg hadde gjort det, selv om jeg hadde fått dårlig samvittighet en stund, men hadde ikke vist det. Mor burde og ta del i det, regner med at hun vet om selskapet, da burde hun tilby seg å handle inn litt.

Anonymous poster hash: 47cf2...04b
  • Liker 4
Skrevet

Jeg hadde driti i selskapet, jeg vet det går utover datteren i tilleg som faren. Men da lærr de begge to en ting, jenta lærer seg at faren faktisk ikke holder det han lover, og far lærer å ta seg sammen. Jeg hadde gjort det, selv om jeg hadde fått dårlig samvittighet en stund, men hadde ikke vist det. Mor burde og ta del i det, regner med at hun vet om selskapet, da burde hun tilby seg å handle inn litt.

Anonymous poster hash: 47cf2...04b

Hevngjerrighet leder sjelden til noe godt, og spesielt ikke når det går ut over barn. Ikke vet vi hvor gammel jenta er heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg også syns det.. Men jeg føler at jeg må mase på han om alt.. invitasjoner, mat, handling alt.. Anonymous poster hash: bf949...104

Hvorfor må du mase? Om du synes det er så grusomt så la vær å ordne noe og overøst det til far. I værste fall får ikke ungen bursdag, men tenker far skjerper seg om det nærmer seg og du ikke styrer like mye..

Anonymous poster hash: e6d05...40e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart forhold går til h....ikke mitt bord....ikke mitt barn.

Anonymous poster hash: e5a89...ad1

Gjest Vena Cava
Skrevet

jeg også syns det.. Men jeg føler at jeg må mase på han om alt.. invitasjoner, mat, handling alt..

Også da? Det er hans barn, ikke ditt.

For en tafatt fjott. Enn å lempe ansvaret over på deg på den måten. Enn så lite ut av seg: "Du kan jo bare gjøre det", noe så utrolig frekt!

Jeg hadde IKKE betalt for hans barns overnattingsbursdag, vet du hva. Det får han og mora stå for selv.

Skrevet

Leser at "maset ditt" fikk han til å endre dag , har "maset ditt" fått han til å sende invitasjonene eller har du fikset det? 

Har han egentlig lempet ansvaret over på deg- eller har du "mast  deg " til det?

Det kan nemlig virker som at du på egenhånd fikser og ordner, så han på en måte regner med at du fikser..

Det må du jo bare slutte med, men kanskje ikke akkurat nå?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...