Gå til innhold

Kan man STOPPE mensen? (med piller?)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mensen i over to måneder og begynner å bli temmelig lei. Reiser til syden neste helg og sliter med å bruke tampong. Er bekymret for at mensen ikke forsvinner til jeg skal dra. Kan en lege skrive ut et eller annet som kan stoppe mensen?

Har pcos så mensen har alltid vært noe tull.

Anonymous poster hash: 4841d...758

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din .

Anonymous poster hash: 68c4c...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke å begynne å styre om det ikke er noe han kan gjøre. Jeg er heller ikke hjemme i kommunen der jeg har fastlege så det måtte i såfall ha vært noe jeg kunne fått på resept over telefon, evt. legevakt her jeg er.

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke å begynne å styre om det ikke er noe han kan gjøre. Jeg er heller ikke hjemme i kommunen der jeg har fastlege så det måtte i såfall ha vært noe jeg kunne fått på resept over telefon, evt. legevakt her jeg er.

"Gidder ikke"?

Da får du og bindene dine ha god tur.

Anonymous poster hash: e462f...264

• Liker 6
Gjest Miss.Silver
Skrevet (endret)

Primolut N kan forskyve mensen, men skal taes 3 dager før forventet mens. Så om det stopper når du allerede har vet jeg ikke. Du må uansett ha resept på det, så du MÅ uansett snakke med legen din om det.

Endret av Miss.Silver
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig så har du hatt mensen sammenhengende i 2 mnd?

Da er det uansett på tide å kontakte legen.

Anonymous poster hash: 3eae9...7be
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Gidder ikke"?

Da får du og bindene dine ha god tur.

Anonymous poster hash: e462f...264

Takk for det. Nei jeg gidder faktisk ikke å begynne å styre med de sure kjerringene på legekontoret og en enda surere lege om det ikke er noe han kan gjøre. Så derfor spør jeg her om det er noen som vet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig så har du hatt mensen sammenhengende i 2 mnd?

Da er det uansett på tide å kontakte legen.

Anonymous poster hash: 3eae9...7be

Den er bare sånn. Ikke noe de kan gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Da får du bare kose deg med mensen på tur da.
Ikke akkurat mye vi her på KG for gjort.

Anonymous poster hash: f53a8...654
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne på p-piller, da stopper det nok opp relativt kjapt. Men det bør du gå på en stund, er ikke bra å ta p-piller en kort periode. 

Er sikkert ikke vanskelig å få p-piller over telefonen.

Anonymous poster hash: a1ee6...ada
AnonymBruker
Skrevet

For å få prevensjon MÅ du til en lege og ta bla blodtrykk.

Det er uansett for sent å begynne på p-piller nå og utsette blødninger. Du må gå på dem minst 3 mnd, helst 6-8 uker for så å gå direkte over på nytt pillebrett for å forskyve.

Primolut-N er et alternativ, men da må du også til legen. Den tar du tre dager før forventet mens. Du sier du har blødd i 2 mnd, da vil den nok ikke funke.

Uansett, når du har blødd så lenge så er det helt klart på tide med en tur til lege

Anonymous poster hash: 5a4b9...ceb
AnonymBruker
Skrevet

oi om du ikke trives med legen din kan du fint bytte, jeg byttet 5 ganger før jeg ble fornøyd! 

nå gleder jeg meg til å gå til legen fordi nå blir jeg hørt og forstått =)

Anonymous poster hash: 9e534...c15
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å få prevensjon MÅ du til en lege og ta bla blodtrykk.

Det er uansett for sent å begynne på p-piller nå og utsette blødninger. Du må gå på dem minst 3 mnd, helst 6-8 uker for så å gå direkte over på nytt pillebrett for å forskyve.

Primolut-N er et alternativ, men da må du også til legen. Den tar du tre dager før forventet mens. Du sier du har blødd i 2 mnd, da vil den nok ikke funke.

Uansett, når du har blødd så lenge så er det helt klart på tide med en tur til lege

Anonymous poster hash: 5a4b9...ceb

Hun trenger ikke å utsette mensen, men å stoppe blødningen som har vart i to mnd. Ved å begynne på p-piller er sjansen stor for at den stopper. Noe hun burde vurdere uansett med en mens som er såpass på bærtur. Har vært der selv, det er slitsomt.

Anonymous poster hash: a1ee6...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...