MarianneE Skrevet 23. juli 2015 #21 Skrevet 23. juli 2015 Som med mye annet her i livet, er folk med cøliaki forskjellige på hvordan de gjør det. Det holder i massevis å vaske det i oppvaskmaskinen. De som baker med hvetemel til vanlig bør vaske benken godt før man begynner å bake glutenfritt. Mange med cøliaki har et eget område/egne hyller på kjøkkenet for å unngå smuler, melstøv osv, og noen har dobbelt opp av diverse kjøkkenutstyr. Jeg har ikke dobbelt opp av noe utenom brødrister og skjærefjøl, men spesielt for barn kan det sikkert være greit å ha eget utstyr slik at de lærer seg å være nøye og man så og si fjerner risikoen for uhell/"smitte". 1
Teardrop Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #22 Skrevet 23. juli 2015 Hold dere til spørsmålet mitt a! Er ikke intr i at jeg må vaske eller kjøpe nye kjøkkenredskapet! Jeg har allerede sagt til dere at det ikke er nødvendig! Skal dere diskutere det, får dere starte en egen tråd! Jeg vil ha oppskrifter på noe enkelt uten gluten! Og tips om beste glutenfrie meltype og bruk av det!
Rosaboble15 Skrevet 24. juli 2015 #23 Skrevet 24. juli 2015 http://www.recept.nu/kladdig-kladdkaka Jeg pleier å lage denne glutenfri, da bytter jeg ut hvetemelet med Toro lys kakemiks eller Fin mix fra semper. Ellers er jo mandelbunn veldig bra, naturlig glutenfritt og alt mulig kan brukes som topping.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå