Gå til innhold

Å slutte på antidepressiva tab.


Lennhy

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på efexor i 5 år, møtte veggen som nektet å flytte på seg for meg.

Mye har skjedd de siste 5 årene, jeg er en helt annen person og er lykkelig.

Nå føler jeg tablettene jobber mer mot meg en for meg.

Siden jeg begynte på tablettene føler jeg at jeg har vert kronisk utbrent, kroppen tåler lite og jeg sover like mye som Tornerose.

Jeg har vekslet mellom å gå på 75 og 150, siste året 150 til dagen.

Det går dager jeg glemmer tab å da har jeg enormt med energi men får etter dønning av bivirkninger.

Jeg ønsker å slutte av på tab pågrunn av de sløver meg ned.

Har selvfølgelig tatt opp dette med legen å fikk 1 brett på 35 som jeg skulle ta en uke også av.

Bivirkningene gjorde meg livredd så stoppet nedtrappingen.

Noen her som har erfaring om nedtrapping så jeg kunne tatt opp med legen?

Akkurat nå fungere å ta tab annen hver dag uten bivirkninger.

Jeg fikk pågrunn av angst å har ikke hatt angst anfall siden jeg begynte på de.

Har hatt påbegynt angstanfall men har sobril utenom til det å synes det fungere bra.

Har et brett med 20tab på 3 år så ikke noe farlig der, brukes til fly reiser og tannlege 90%.

Setter stor pris på innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du bivirkninger eller ble du redd fordi du leste på pakka?
Jeg har gått på effexor i to omganger, en gang for 11 år siden og en gang for 3 år siden.
Nedtrapping er ikke alltid smertefritt, men bivirkningene går helt over etter tre ukers tid, og jeg skal love deg du vil føle deg mye bedre - og som et menneske igjen når du har klart å slutte på de og funnet roen i en umedisinert tilværelse! Jeg HATER psykmedisiner fordi det eneste de gjør er å bedøve deg og hjernen, og dermed bedøve problemet, men det er mere livsviktig å kunne føle seg som og assosiere seg med et menneske og ikke en lobotomert robot eller prøvekanin.



Anonymous poster hash: 009df...d6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet med effexor følte jeg med full i en ukes tid. Rimelig ubehagelig med andre ord. Men jeg sluttet rimelig brått, det skal jeg innrømme. Nå vet ikke jeg hvilke og hvor alvorlige bivirkninger du får av å slutte, men for meg hjelper det ihvertfall å tenke at det er bivirkninger på grunn av seponering, og at det betyr at det vil gå over. Det er lenge siden jeg brukte effexor, min brå avslutning hadde nok med umodenhet å gjøre. Skal jeg gi deg råd ut i fra mange års erfaring med diverse psykiatriske medisiner vil jeg si at du bør trappe ned så sakte som overhode mulig (innen for rimelighetens grenser såklart). Dette fordi bivirkningene blir mildere og du dermed mest sannsynlig da vil være istand til å fungere på tross av medisinseponeringen. Det er jo også tross alt stoffer i hjernen du endrer på, så jeg tviler på at det er særlig sunt å gjøre det på den måten jeg gjorde det på.



Anonymous poster hash: ea086...33d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg synes det hørtes ut som en fryktelig brå nedtrapping. Jeg har vert av og på med medisiner i mange år og har aldri trappet så brått ned som du beskriver. Jeg kjenner ikke til akkurat din medisin,men når jeg har gått på høye doser så har jeg trappet ned med 50mg om gangen og over uker/mnd.

Ta det opp med legen igjen å hør om det finnes en bedre måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...