Gå til innhold

Dårlig veigrep

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes bilen har fått så dårlig veigrep. Har bestilt time på verksted, men det er jo så lang ventetid på grunn av ferieavvikling. Har sjekket hjul, men kunne ikke se noe rart der. Har dere ideer om noe annet det kan være?

Føler at bilen ligger dårlig på veien i svinger, men klarer ikke helt å sette fingeren på hva det kan være.

Anonymous poster hash: 70e9f...679
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme følelse med den gamle bilen min, viste seg at lufttrykket var feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme følelse med den gamle bilen min, viste seg at lufttrykket var feil. 

Takk, da skal jeg dobbeltsjekke det på nytt. Er ikke lenge siden jeg målte det, men jeg kan jo ha sett feil.

Anonymous poster hash: 70e9f...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dekkene? Hvordan er de slitt? Hvis de er slitt mer på sidene enn i midten så har du for lite luft. Er de slitt mer på midten enn sidene har du for mye luft. Annbefalinger fra fabrikk og dekkleverandør er bare en pekepinne. Er dekkene mer enn 2-3år så begynner gummien å bli hard og porøs, da griper det dårligere i asfalten både på tørr og våt asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper også dekk eller støtdempere. Det kan også være smådeler som diverse stag som kan være årsaken.

Anonymous poster hash: 20e01...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrekuler er besatt til å ryke i norge. Men også stabilisator stag og opphengskuler/stag kan ryke etter en stund på norske veier. Jekk opp bilen og riks hjulet att og fram og opp og ned og kjenn nøye etter slark. Er ikke mye som skal til for at du kjenner det på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...