Gå til innhold

Dere med kronisk hodepine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere det? 

Lurer også på om dere blir syke ellers? Blir dere kvalm? Trøtt?

Jeg har hatt hodepine KONSTANT i en hel uke nå. Legen vet ikke hva som feiler meg, og smertestillende fungerer så og si ikke. Det kan være medikamentutløst og det kan være tensjonshodepine, men har hatt tensjonshodepine før og det var ikke konstant. Det var ikke sånn at jeg våknet med hodepine og var kvalm med brekninger. Var heller ikke utslitt sånn som jeg er nå. 

Skal ta MR av hjernen min. Er veldig nervøs. Håper hodepinen snart forsvinner. 

Anonymous poster hash: e78eb...aa5
Videoannonse
Annonse
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Har tatt mr og ellers alle slags prøver. Min hodepine (migrene) har jeg arvet. Går på forebyggende medisiner samt medisiner for smerten og bruker afipran for kvalmen. I tillegg tar jeg bio-magnesium som tas raskt opp i kroppen. Bruker det hver dag. Veldig mange har effekt av det i forb. Med hodepine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter flere hjernerystelser fått post commotio syndrom, som gir blandt annet kronisk hodepine. Veldig slitsomt, i tillegg til at jeg blir veldig sliten og fysisk dårlig av at hjernen min er "rystet" eller hva man skal kalle det. Hodepine er forferdelig slitsomt, og selv om vi har forskjellige situasjoner, vil jeg anbefale deg å sove mye, og ta deg hyppige pauser, kan det kan hjelpe noe?

Anonymous poster hash: 787a9...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter flere hjernerystelser fått post commotio syndrom, som gir blandt annet kronisk hodepine. Veldig slitsomt, i tillegg til at jeg blir veldig sliten og fysisk dårlig av at hjernen min er "rystet" eller hva man skal kalle det. Hodepine er forferdelig slitsomt, og selv om vi har forskjellige situasjoner, vil jeg anbefale deg å sove mye, og ta deg hyppige pauser, kan det kan hjelpe noe?

Anonymous poster hash: 787a9...4a6

Ja, føler det er utrolig godt å sove, for da slipper jeg unna hodepinen mens jeg sover. Sover svært mye for tiden, så er litt trist at jeg sover bort dagene, men det må til. Jeg skal ta MR og synstest på tirsdag. Er veldig spent! 

-TS

Anonymous poster hash: e78eb...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kronisk hodepine i 9-10 år, fra jeg var 12-13 til jeg var 22-23. Veldig slitsomt! Etter ulike behandlinger og medisiner, viste det seg å sannsynligvis være spenningshodepine. Etter at jeg opererte øynene og fikk nærmest perfekt syn, kom det seg betraktelig. Jeg føler meg som et nytt menneske! :)

Anonymous poster hash: fdc7c...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kronisk hodepine nå i snart 1 år. Startet med migrene hver dag, og utviklet seg videre til kronisk hodepine. Falt dessverre ut av jobb pga dette. Har prøvd ulike medisiner og behandlinger. Eneste som hjelper er faktisk å ikke gjøre noen ting, og ikke ha planer for fremtid for det stesser meg slik at jeg får kraftig hodepine igjen. Har nå vært sykemeldt i 3 måneder og jeg merker at det er veldig godt å ikke ha hodepine konstant. Det er fortsatt ille men bedre enn før. Har tatt flere MR prøver, men prøvene er helt ok. Jeg har også vært hos flere nevrologer privat. Og har ikke kommet noe lenger..

Anonymous poster hash: 7e75f...72b

Skrevet

Jeg begynte å slite med hodepine da jeg var rundt 14 år, og da var det et par - tre ganger i uken, helst sterkere i løpet av dagen. Så ble det verre, nå er jeg heldig hvis jeg går en hel dag uten hodeverk. Noen ganger er det venstre del som banker, andre ganger er det høyre side som "stikker" mens andre ganger er det akkurat som noe skikkelig tungt som smerter over hele hodet.

Som regel med hver gang jeg har hodeverk, er det slik at hvis jeg går, helst litt oppover eller i trapper så kniper jeg øynene automatisk grunnet den høye smerten.

Tabeletter hjelper ikke her heller.

Det jeg derimot merker er at de gangene jeg har mindre vondt og lite vondt, er når jeg tisser rett før jeg legger meg, drikker et kaldt glass vann, legger meg i et stille svart rom med åpent vindu, for så og våkne og ta ivertfall 2-3 glass vann den første timen.

Kanskje det er psykisk? Men det hjelper meg.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...