AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Noen som har erfaring? Tror det er det jeg reagerer på. Nyklipt gress eller når jeg er ute i Hagen klør det enormt i nesa, nyser og tårene renner og renner. Blir veldig sliten. Må jeg til legen eller kan jeg kjøpe noe resept fritt på apoteket, eventuelt hva bør jeg kjøpe ?Anonymous poster hash: d69cd...d8d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Du kan kjøpe reseptfritt på apotek. Hva du bør kjøpe er apoteket best i å veilede deg på. Der kommer stadig nye allergimedisiner. For å få allergimedisin på blå resept må du til lege. Nå er det så langt ut på sommeren at der er både vasnkelig å få legetime og i seneste laget med blå resept. Noen leger allergitester før de gir blåreseptmedisiner til allergikere. Hvordan din lege ønsker dette må du forhøre deg om. Du kan ikke testes når du går på antihistaminer/allergimedisin. Anonymous poster hash: c3ed0...d1a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Går jo an å prøve en reseptfri antihistamin, se om det hjelper? Så bør du bestille legetime Anonymous poster hash: 43f93...50f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Om du har allergi, kan du vel få det på blå resept. Men da må du prøve reseptfri medisin først og se om den virker.Anonymous poster hash: c958b...631
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Om du har allergi, kan du vel få det på blå resept. Men da må du prøve reseptfri medisin først og se om den virker.Anonymous poster hash: c958b...631 For å få allergimedisin på blå resept er det ikke nødvendig å prøve uten resept først. Men allergien må være av en varighet på minst 3 måneder, noe gress er innenfor på. Allergimedisin/antihistaminer er de samme enten de kjøpes fritt uten resept i små pakninger eller de er på resept i større pakinger. Noen merker/virkestoff selges bare på resept. Apoteket kan dette. Anonymous poster hash: c3ed0...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har allergi mot gress. Får medisin på blåresep, men har reagert ekstremt de siste to ukene likevel. Reseptfri medisin hjalp ikke meg noe før jeg gikk til legen, men kanskje det funker på deg Anonymous poster hash: 7f899...b76
Macro Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Jeg syns du skal ta det med legen. Apotekene gir standardmedisiner, og ikke de som nødvendigvis fungerer best for deg. Selv kom jeg på legevakt med høy feber og i svært dårlig tilstand etter å ha brukt medisin anbefalt på apotek. De var ment for bruk i 1-2 uker, men det sa de ikke og det stod heller ikke på medisinene. Er ikke ment for å skremme, men dette var noe legen min sa var et stort problem for mange allergikere
okim Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Dra likegodt til legen. Er det veldig ille kan du høre om kortisonsprøyte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå