debattanten Skrevet 15. juli 2015 #21 Skrevet 15. juli 2015 Hvis du ikke ser egoismen rundt deg, da tror jeg at du er den største egoisten i din del av verden. Det er ikke alle some ser egoismen, noen ser nytteverdien isteden. : ) Anonymous poster hash: d9e00...f82 Temmelig usaklig innlegg. Kan ikke du heller fortelle om egoismen du ser. Enn å anklage meg for å være det.
Gjest Emera Skrevet 15. juli 2015 #22 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Jeg ser et klart mer egoistisk samfunn nå enn før. En skulle tro at jo større velstand jo mer sjenerøsitet. Men sånn er det ikke. Jo mer nordmenn kan kjøpe, forbruke og nyte, jo større selvfølge blir det. Og jo mer grådige og gjerrige blir vi. Det hviler en smålighet tungt over landet. Rikdommen har gjort det trangt om plassen rundt gullkalven, dansen går fortere og fortere. Dermed faller flere og flere av, for selv rundt en gullkalv er ikke dansegolvet ubegrenset. De som faller av blir foraktet og stemplet som verdiløse. De som fremdeles danser klarer nemlig ikke å forstå hvordan det går an å falle av. Det er da bare å danse, er det ikke..? Jeg er ikke i tvil, nordmenn er både kaldere og mer egoistiske enn på lenge. Endret 15. juli 2015 av Emera
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #23 Skrevet 15. juli 2015 Jeg ser et klart mer egoistisk samfunn nå enn før. En skulle tro at jo større velstand jo mer sjenerøsitet. Men sånn er det ikke. Jo mer nordmenn kan kjøpe, forbruke og nyte, jo større selvfølge blir det. Og jo mer grådige og gjerrige blir vi. Det hviler en smålighet tungt over landet. Rikdommen har gjort det trangt om plassen rundt gullkalven, dansen går fortere og fortere. Dermed faller flere og flere av. De som faller av blir foraktet og stemplet som verdiløse. De som fremdeles danser klarer nemlig ikke å forstå hvordan det går an å falle av. Det er da bare å danse, er det ikke..? Jeg er ikke i tvil, nordmenn er både kaldere og mer egoistiske enn på lenge. Jeg er 100% enig med deg. Et samfunn kan defineres ut fra hvordan man behandler de svakeste i det... Før var jeg stolt over Norge, jeg er ikke like stolt over det jeg ser rundt meg i dag... Anonymous poster hash: be2e9...e30
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #24 Skrevet 15. juli 2015 Ja jeg syns vi har blitt kaldere(meg selv inkludert). Trur mye av grunnen til dette er at vi blir bombardert av forferdelige saker i media, bygger opp en toleranse etterhvert..Anonymous poster hash: 448e0...df5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå