Gå til innhold

brutto årsinntekt


Cowboy Lotte

Anbefalte innlegg

Brutto årsinntekt er jo person+kapitalinntekt. Men jeg lurte på om hvis du har en inntekt på 240 000 før skatt og grensen for å slette studiegjeld for syke er 280 000. Men hvis man fikk 50 000 i skattebegrensning+tilbake på skatten går denne på brutto årsinntekt og gjør at man kommer over grensen?? Er ikke ufør, men har vært litt syk i et par år. Og jeg får snart inkasso fra lånekassen fra flere år tilbake, er livredd nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brutto årsinntekt er jo person+kapitalinntekt. Men jeg lurte på om hvis du har en inntekt på 240 000 før skatt og grensen for å slette studiegjeld for syke er 280 000. Men hvis man fikk 50 000 i skattebegrensning+tilbake på skatten går denne på brutto årsinntekt og gjør at man kommer over grensen?? Er ikke ufør, men har vært litt syk i et par år. Og jeg får snart inkasso fra lånekassen fra flere år tilbake, er livredd nå...

Hva har du studert? :)

Anonymous poster hash: 797da...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på skatten påvirker kun netto inntekt. Brutto er før skatt og har kun betydning for hvor mye du skatter



Anonymous poster hash: bdf4a...7e2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva har du studert? :)

Anonymous poster hash: 797da...43d

 

 

Statsvitenskap, men var svært uenig med det som stod i bøkene. Følte de var så sosialist-vridde...

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tilbake på skatten påvirker kun netto inntekt. Brutto er før skatt og har kun betydning for hvor mye du skatter

Anonymous poster hash: bdf4a...7e2

 

 

Så disse skattepengene skal ikke gjøre at jeg går over grensen? :-) Lånekassen sa uansett at det er svært lite sannsynlig at jeg får det slettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...