Gå til innhold

Bind eller tampong om nattaen?

Hva bruker du om nattaen når du har mens?  

12 stemmer

1. 1. Hva bruker du om nattaen når du har mens?

• Varierer
      11
    • Alltid bind
      38
    • Alltid tampong
      17

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid tampong! Aldri noe annet når jeg har mensen.

Jeg klarer ikke å bruke bind, synes det er utrolig ukomfortabelt.

Men så hopper jeg ofte over mensen med p-pillene... :wink:

Skrevet

Halloooooo...MAN SKAL IKKE BRUKE TAMPONG OM NATTEN! Seriøst...Det er farlig...Blir det en vane kan man få det mange kaller tampongsyken og man kan dø av det! It`s true! Så slutt med det der :fy: ...Ja,vet at bind er ukonfortabelt,men vil De heller bli syk...??!!

Skrevet

Bruker alltid bind!!! Bruker sjelden tampong ellers også. Kun ved bading!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker bind hjemme og om natta. Skal jeg ut blandt folk bruker jeg tampong. 8)

Skrevet

Bind på nattan og tampong om dagen.

Sånn, nå vet dere det.

Skrevet

Ingeting faktisk.... :P

Har minimalt med mens og blør ikke om natten. Men bruker truseinnlegg hvis jeg ikke sover i egen seng, bare for å være på den sikre siden :wink:

Skrevet
Halloooooo...MAN SKAL IKKE BRUKE TAMPONG OM NATTEN! Seriøst...Det er farlig...Blir det en vane kan man få det mange kaller tampongsyken og man kan dø av det! It`s true! Så slutt med det der :fy: ...Ja' date='vet at bind er ukonfortabelt,men vil De heller bli syk...??!![/quote']

:Nikke: trodde alle viste dette jeg

Skrevet

Står på de nye ob'ene at man kan bruke de i 8 timer, så da er det nok ikke farlig å bruke de om natta. Blør så lite om natta at tampong er unødvendig, men bruker bind for sikkerhets skyld. Bruker ellers bare tampong resten av døgnet.

Skrevet

uma og maki, har dere lest på vedlegget som ligger i pakkene?

Kan jeg bruke tampong om natten?

Ja, det kan du! Det er veldig behagelig å bruke tampong om natten – du kan snu deg og ligge akkurat som du vil – tampongen sitter uansett på plass og lekker ikke, slik du kan risikere hvis du bruker bind. Du kan bruke den samme tampongstørrelsen om natten som du bruker om dagen. Brukstiden blir kanskje litt lengre om natten, men så er blødningene også som regel litt mindre når du ligger. Du bør alltid skifte tampong rett før du legger deg om kvelden og med én gang du våkner om morgenen.

Hentet fra http://www.ob.no/ under Tamponger og helse.

Det står også i pakningsvedlegget som følger med o.b.

Skrevet

Jeg bruker begge deler - samtidig ja!

Og bare tull at ikke tampongen lekker......... :frustrert:

Mindre blødning om natta :o .......ikke her i huset nei.

I den værste blødningsperioden så bruker jeg begge deler........ går over til bind etterhvert!

Så - dermed er hele KG informert! :tunge1:

Skrevet
I den værste blødningsperioden så bruker jeg begge deler........ går over til bind etterhvert!

:Nikke: Men går over til tamponger etterhvert. Før jeg begynte med hormonell prevensjon, hadde jeg KRAFTIGE blødninger. Måtte opp og skifte nattbind i løpet av natta. Da skulle vi ikke bruke tamponger om natta, og bind var både veldig ubehagelig og sølete. Så takke meg til tamponger når det er mulig!

Skrevet
uma og maki, har dere lest på vedlegget som ligger i pakkene?

Hentet fra http://www.ob.no/ under Tamponger og helse.

Det står også i pakningsvedlegget som følger med o.b.

leste på ob pakken for kanskje 8årsiden husker da ikke hva som står der nå lenger, men husker godt akurat den biten med sykdomen.

helsesøstra på skolen vår fraråda også dette. Men igjen det er vel 6 år siden.

Bare fordi man kan gjøre no så behøver det ikke å være lurt, røyking ikke akurat smart, men så lenge du er over 18 er det ingen som kan nekte deg det.

Hvor ofte må jeg skifte tampong?

Tamponger må skiftes regelmessig. Tampongstørrelse og brukstid skal alltid tilpasses etter mengden på blødningene. Ettersom mensen kan deles inn i dager med kraftig og mindre kraftig blødning, varierer anbefalingene om brukstid. De fleste kvinner mister omtrent 65 ml menstruasjonsvæske i løpet av en menstruasjonsperiode, og cirka 2/3 av dette kommer i løpet av de første dagene. De dagene blødningene er kraftigst, kan det være nødvendig å skifte tampong hver 3.–6. time. På dagene med mindre blødninger holder det kanskje å skifte hver 6.–8. time.

også hentet fra OB sine sider, enkelte blør mer enn andre også om natten.

Skrevet

Har alltid brukt bind. De første 2 dagene av mensperioden har blødningene vært så innmari at digre bleier har vært løsningen :roll: Men etter siste besøk hos legen fikk jeg tabletter som tas når de kraftige blødningene starter. Det var en lettelse. Virket faktisk veldig bra. Så det å bruke tampong kan kanskje bli et alternativ mot slutten av perioden. :-)

Skrevet

Jeg blør lite om natten, men bruker tampong. har ikke brukt bind på flere år.

Skrevet

Bruker bind om natten og tampong om dagen.

Piglet

Skrevet

Jeg bruker selvsagt bind siden jeg sover mer enn 8 timer. Om dagen derimot bruker jeg bare tampong.

Skrevet
Bruker bind om natten og tampong om dagen.

Piglet

:Nikke: Jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...