AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Postet denne på kropp og helse, men passer vel kanskje like godt her. jeg kom for et par dager siden hjem fra tur til mallorca. Jeg brukte mye solfaktor, og den nest siste dagen oppdaget jeg noe som jeg trodde var varmeutslett/soleksem. Holdte meg unna sola, og var kun i skyggen. Smurte med hydrokortison og tok allergitablett. I dag ser jeg at det var kviser... De kan poppes og har værk i seg. Det jeg nå er bekymret for, er at jeg skal på vennindetur til Kos om tre dager. 1) noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå dette på neste tur? Det skjemmer meg fra å gå i shorts og ikke minst bikini, samt sommertopper/kjoler. Skal kjøpe en skikkelig solkrem på apoteket, men noe mer ? 2) burde jeg fortsette med hydrokortison? 3) Alle disse kvisene på rumpa, de får jeg jo ikke poppa. Disse er store og betente også, noe som kan hjelpe uten at jeg mister alt av brunfarge?? Håper noen har erfaringer.. nesten så ille at jeg revurderer å dra på vennindetur. Ser jo ut som det kvisetrollet med ekle småkviser til og med bak... Fjeset har det faktisk gått helt fint med! Håper noen tar seg tid til å svare. Takk! Anonymous poster hash: bab85...74e
*Mocca* Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Ibux eller voltaren på tube hjelper faktisk på kvisene. Eplecidereddik også. Hjelper fort. Ellers solkrem som ikke gir kviser til neste tur.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 ikke bruk hydrokortison på kviser! det er desverre ganske lite du kan gjøre, men du kan prøve en krem som kan tørke kvisene ut spør på apoteket, de har nok noen gode råd Anonymous poster hash: ecb04...f72 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Kom deg til lege. Dette høres ikke ut som vanlige kviser.Anonymous poster hash: d2b5f...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå