Gå til innhold

HJELP! Sopp og ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei KG!

Reiser på ferie på søndag og har nå fått sopp i underlivet. Orker ikke å ha det sånn, og kremen må man smøre på 2-3 ganger hver dag i 1-2 uker.. Har ikke tid til det da det er en veldig aktiv ferie, finnes det noe mer effektivt man kan gjøre? Engangspille eller noe? Har en resept på noe mot bakteriell vaginose, kan det hjelpe?

Anonymous poster hash: 29b83...67a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei KG!

Reiser på ferie på søndag og har nå fått sopp i underlivet. Orker ikke å ha det sånn, og kremen må man smøre på 2-3 ganger hver dag i 1-2 uker.. Har ikke tid til det da det er en veldig aktiv ferie, finnes det noe mer effektivt man kan gjøre? Engangspille eller noe? Har en resept på noe mot bakteriell vaginose, kan det hjelpe?

Anonymous poster hash: 29b83...67a

Det finnes en engangspille. Spør på apoteket.

Anonymous poster hash: c5e9b...f02

• Liker 1
Skrevet

Og nei, medisinen for BV hjelper ikke mot sopp.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan nå kjøpe diflucan tablett reseptfritt på apotek. Man tar en tablett, og den skal normalt kunne knekke soppinfeksjonen.

Anonymous poster hash: 6d19f...fe3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og medisinen mot BV hjelper ikke mot sopp, faktisk gjør den soppen verre, fordi den dreper bakterier, og dermed er det lettere for soppen å "ta over".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei, du! Kombinasjonsbehandling er det beste når man skal bli kvitt sopp. Det som er det vanligste er å kjøpe én stikkpille (det finnes også en pakning med flere, så vær litt obs på dette når du kjøper), samt en krem som man skal påføre 1-3 ganger per dag. Det står at man skal bruke denne kremen i to uker for best resultat (da soppen har en levetid på to uker), men det gjorde faktisk ikke jeg. Det er imidlertid lurt å følge det. 

Canesten er greit å bruke. 

Det jeg ikke helt forstår er at du sier at du ikke har tid til å påføre denne kremen. Det holder å påføre den to ganger daglig, så da er det jo bare å gjøre det når du står opp og når du legger deg. Det tar to sek å påføre kremen. Husk å vaske hendene godt etterpå. 

Anonymous poster hash: 85dc0...54e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Diflucan som noen sier, engangstablett.
Ellers ville jeg gått for Canesten med stikkpille i seks dager + krem to ganger om dagen i to uker -
stikkpillene kan du ta om kvelden når du legger deg, samt smører med kremen morgen og kveld.
Det tar deg to minutter på kveldstid og 30 sek på morgenen, og er nok absolutt mest effektivt.
Behandlingene er ikke akkurat billige..

Anonymous poster hash: 8294e...412
AnonymBruker
Skrevet

Diflucan brukes ofte når Canesten ikke har virket godt nok, så den er vel så effektiv som lokalbehandling. Fluconazol er virkestoffet i Diflucan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker plastikksprøyte og sprøyter oppi yoghurt naturell to kvelder på rad rett før jeg legger meg, da blir man ikke sår slik man blir av canesten heller :) (Jeg blir også sår av stikkpilla, den renner jo litt og litt ut)

Anonymous poster hash: 965df...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...