Gå til innhold

Konsentrasjonsproblemer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurer på om det er flere som sitter med noen erfaringer knyttet til konsentrasjonsproblemer og det å prøve å forbedre dette her?

Jeg har den siste tiden forstått i samtaler med terapeut at jeg sannsynligvis sliter med konsentrasjonsproblemer spesielt i forhold til skolearbeid og det å lese bøker.

Jeg har helt siden jeg var barn lest mye bøker og synes skolearbeid var helt ok og ingen problem sånn sett.

På VGS opplevde jeg dessverre endel mobbing, jeg fikk angst og gikk inn i depresjon. Jeg begynte å slite på skolen, skulket mye men greide faktisk å få helt gjennomsnittlige greie karakterer.

Det endte med at jeg sluttet, jeg fikk ingen oppfølging eller noe og slet med depresjon endel år etter dette. Angsten sitter fortsatt i men jeg har funnet måter å takle dette på og det merkes ikke på meg til daglig selv om jeg ofte har indre uro.

Mitt problem nå er jo dette med konsentrasjonsvanskene mine. Jeg har ikke skjønt at det har vært konsentrasjonen min som var problemet, jeg har gått og trodd det var meg selv som var utålmodig osv som ikke greier lese bøker lenger.

Jeg lurer på om konsentrasjonen min noen gang kommer tilbake? Er dette mulig og er det noe jeg må trene opp i så fall?

Jeg har lyst til å studere så det er klart at da må jeg prøve å finne ut av dette problemet jeg har.

Anonymous poster hash: 9d7cf...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet! Men har nok en annen årsak til problemet enn deg.

Tenker som deg at det er lurt å vente med studier til man har funnet en løsning på å få konsentrasjonen tilbake.

Siden ditt problem trolig ligger psykisk, kan kanskje en psykolog hjelpe? Eller en hyptnositør? Jeg vurderer sistenevnte!

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet! Men har nok en annen årsak til problemet enn deg.

Tenker som deg at det er lurt å vente med studier til man har funnet en løsning på å få konsentrasjonen tilbake.

Siden ditt problem trolig ligger psykisk, kan kanskje en psykolog hjelpe? Eller en hyptnositør? Jeg vurderer sistenevnte!

ja jeg går som sagt allerede i terapi.

Anonymous poster hash: 9d7cf...00a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med det samme. Leser aldri bøker for faller ut med en gang. Kan lese korte fagtekster som jeg virkelig interesser meg for, men blir det for langt og omfattende så kan jeg bare glemme det. Har begynt i psykoterapi, men vet ikke om det hjelper ennå.

Anonymous poster hash: 607d0...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...