AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Jeg er selv kvinne på Tinder, og jeg opplever at bare noen få av matchene mine starter samtaler. Jeg har selv startet samtale med noen menn, hvor de først har svart, men så vært veldig trege å svare igjen etterpå. Så trege at jeg har mistet tålmodigheten og bare slettet dem. Men dette får meg til å lure om matchene mine ikke synes jeg er attraktiv nok, siden de ikke starter samtale med meg, pluss at noen er trege å svare. Ellers blant andre folk i det virkelige liv har jeg mange ganger fått tilbakemelding om at jeg er attraktiv, og jeg synes selv at bildene på profilen min er ok. Nå har jeg noen få matcher igjen som jeg ikke har skrevet med. Men siden jeg fikk så liten respons fra de andre jeg har startet samtale med, så vegrer jeg meg jo for å ta kontakt med disse jeg har igjen. Og tenker at de kunne jo startet samtale med meg. I grunnen synes jeg dette er litt håpløst! Nå tenker jeg at hvis jeg starter en samtale som kvinne så er det kanskje tegn på at jeg er desperat/mindre attraktiv. Kanskje disse matchene mine starter samtaler med andre kvinner som de ser på som mer attraktive. Man blir jo bare helt forvirret av det hele. Får dere andre kvinner meldinger hele tiden? Anonymous poster hash: a0d26...469
Gjest Honeyblossom Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Jeg liker at mannen tar kontakt først, men om han ikke gjør det så lager jeg ikke noe big deal ut av det. Jeg pleier å gi fyren omtrent 24 timer på å skrive til meg, og gjør han ikke det så skriver jeg til han
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Jeg liker at mannen tar kontakt først, men om han ikke gjør det så lager jeg ikke noe big deal ut av det. Jeg pleier å gi fyren omtrent 24 timer på å skrive til meg, og gjør han ikke det så skriver jeg til han Ok, da har du kanskje skrevet til mange? Anonymous poster hash: a0d26...469
Gjest Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Jeg sitter litt på andre siden av bordet her, men jeg matcher en del på tinder og starter alltid samtalen selv med mindre motparten kommer meg i forkjøpet. Helt ærlig så syns jeg dere damer (i allefall de jeg har matchet) kan være litt mer frampå. Ofte blir det til at jeg må både dra i gang, og holde liv i samtalen på egenhånd. Da sier jeg fort takk og farvel. Så nei, du virker ikke mindre attraktiv eller desperat dersom du tar kontakt først, heller bare interessert/utadvent i mine øye. 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Jeg foretrekker at mannen skriver første melding. Det er en morsom eller hyggelig melding som fatter meg interesse, og ikke disse standardmeldingene. Jeg liker at mannen leder litt an. Selvsagt deltar jeg i samtalen på en likeverdig måte og stiller spørsmål og kommer med morsomheter så fort den er satt igang. Jeg bryr meg lite om menn som ikke liker at kvinner sjeldent skriver første melding. Jeg har nok av menn som tar kontakt først, så da bare sletter jeg de som ikke gjør det. Jeg sletter også de som kommer med standardmeldinger eller seksualiserte meldinger. Selvsagt også de som sender 3-4 meldinger før jeg i det hele tatt har svart. Svaret på spørsmålet ditt blir vel ja, jeg har mange nok menn som tar initiativ og som sender meldinger (selv om jeg swiper høyre til om lag 1/35). Nå skal det sies at det avhenger jo litt av hvor mange matcher du har og hvilke menn du har matchet med. Du er uansett ikke desperat dersom du tar det første initiativet. Som skrevet er det jo mange menn som oppfordrer kvinner til å skrive den første meldingen. Noen har til og med skrevet det i profilene sine. Jeg gjør det ikke kun på grunn av at jeg foretrekker at mannen gjør det. Anonymous poster hash: a8f9a...609
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 Nei jeg opplever at de fleste ikke skriver selvom vi matcher. De fleste bruker tinder som tidsfordriv og ser på det som et ork å faktisk kommunisere. De som tar kontakt skriver som regel bare kjedelige ting som "hei" og da mister jeg lysten til å svare. Men det er vel kanskje 2/5 av de som tar kontakt som skriver morsomme ting og som jeg har en liten samtale med. Men bare 2/10 av de jeg matcher med som faktisk tar kontakt. Anonymous poster hash: ac47e...ff1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #7 Skrevet 14. juli 2015 Ikke noe feil å være kvinne som tar kontakt først. Har snakket med mange mannevenner om tinderog de sier at de får så få matcher så de tør ikke skrive i frykt for å ødelegge og håper at damen skal skrive til de. Anonymous poster hash: ac47e...ff1
Okapi Skrevet 14. juli 2015 #8 Skrevet 14. juli 2015 Damer som starter samtaler på Tinder er de eneste som har sjanse på meg, siden jeg er for feig til å gjøre det selv. 1
Gjest Honeyblossom Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Ok, da har du kanskje skrevet til mange? Anonymous poster hash: a0d26...469 Ikke så veldig mange egentlig. Kanskje 4-5 stk.
guttemann Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Jeg sitter litt på andre siden av bordet her, men jeg matcher en del på tinder og starter alltid samtalen selv med mindre motparten kommer meg i forkjøpet. Helt ærlig så syns jeg dere damer (i allefall de jeg har matchet) kan være litt mer frampå. Ofte blir det til at jeg må både dra i gang, og holde liv i samtalen på egenhånd. Da sier jeg fort takk og farvel. Så nei, du virker ikke mindre attraktiv eller desperat dersom du tar kontakt først, heller bare interessert/utadvent i mine øye.Enig, særlig det med å holde samtalen i gang er slitsomt. Eller, egentlig deltar de ofte aktivt, men det er jeg som må starte den på nytt hver gang den stopper. Sjelden noen damer på Tinder gidder å bry seg med det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 De eneste damene som starter samtaler med meg er de sex-bottene, utenom det så må jeg selv starte alle samtalene, men det er ofte et slit å holde dem i gang da folk er treg på å svare og gir svar som er vanskelig å holde en samtale i gang med. Anonymous poster hash: fc181...857
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Jeg er selv kvinne på Tinder, og jeg opplever at bare noen få av matchene mine starter samtaler. Jeg har selv startet samtale med noen menn, hvor de først har svart, men så vært veldig trege å svare igjen etterpå. Så trege at jeg har mistet tålmodigheten og bare slettet dem. Men dette får meg til å lure om matchene mine ikke synes jeg er attraktiv nok, siden de ikke starter samtale med meg, pluss at noen er trege å svare. Ellers blant andre folk i det virkelige liv har jeg mange ganger fått tilbakemelding om at jeg er attraktiv, og jeg synes selv at bildene på profilen min er ok. Nå har jeg noen få matcher igjen som jeg ikke har skrevet med. Men siden jeg fikk så liten respons fra de andre jeg har startet samtale med, så vegrer jeg meg jo for å ta kontakt med disse jeg har igjen. Og tenker at de kunne jo startet samtale med meg. I grunnen synes jeg dette er litt håpløst! Nå tenker jeg at hvis jeg starter en samtale som kvinne så er det kanskje tegn på at jeg er desperat/mindre attraktiv. Kanskje disse matchene mine starter samtaler med andre kvinner som de ser på som mer attraktive. Man blir jo bare helt forvirret av det hele. Får dere andre kvinner meldinger hele tiden? Anonymous poster hash: a0d26...469 Hei, For min del virker du så absolutt ikke desperat om du sender melding først. Tvert imot er det noe jeg setter pris på. Synes ikke du det er bedre selv da at den du er og det du gjør teller mer enn hvordan utseendet ditt er? :-) Om jeg bruker lang tid på å svare, så har ikke det noe med å gjøre om du er for lite attraktiv. Jo mer attraktiv ei dame er, jo større er sjansen for at jeg mister hodet og ender opp med å bli såret. Dvs. jeg blir mer forsiktig. Jeg tror kanskje mange er som meg også. De har gjort seg dårlige erfaringer i sjekkemarkedet og blir forsiktige. Dessuten har man dager som er mindre egnet enn andre dager når det gjelder slikt. Kanskje skjer det andre ting i livet som gjør at man er mindre klar. Jobben min tar opp mye av min tid og energi og jeg har et ansvar når jeg kommer hjem også. Så ofte tar jeg meg ikke tid til å svare før sent på kvelden, rett og slett for å unngå stress. Jeg har vært på markedet i 4 år nå og med tiden blir man dessverre mindre ivrig. Det er ikke slik jeg ønsker at det skal være, men det har ingenting med deg som person å gjøre. Ikke ta det personlig :-). Endret 15. juli 2015 av Svampebobb1
Rights Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Jeg ser jo nå, at om jeg skulle maksimert mine sjanser til å treffe en jente på Tinder, så burde jeg altså ha skrevet først. Har dessverre lidd av "prinsessen på erten" syndromet, hvor jeg har ventet på at jentene skal skrive til meg. En og annen gang tok jeg kontakt, men det var kun om vedkommende hadde en interessant profil. Og siden min profil ikke var helt a4, så tok nå en del kontakt med meg først uansett så.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Ikke noe feil å være kvinne som tar kontakt først. Har snakket med mange mannevenner om tinderog de sier at de får så få matcher så de tør ikke skrive i frykt for å ødelegge og håper at damen skal skrive til de. Anonymous poster hash: ac47e...ff1 I frykt for å ødelegge hva? Dersom de ikke skriver er det jo liten sannsynlighet at noe vil skje i det hele tatt. Da er det jo ikke noe å ødelegge. Anonymous poster hash: a8f9a...609 1
Gjest caramiacaramella Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Det er da ingenting galt med at jenter starter samtaler på tinder. Kjør på, sier jeg. Jeg pleier egentlig ikke gjøre det siden jeg rett og slett ikke gidder, men dersom han har et morsomt bilde eller tekst som jeg kommer på en morsom liten respons til, så sender jeg godt en melding til ham med det.
Gjest ashanti Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Damer som starter samtaler på Tinder er de eneste som har sjanse på meg, siden jeg er for feig til å gjøre det selv. Det verste som kan skje er at hun ikke svarer hun har jo trykket liker på deg, så hun syntes jo du er kjekk hvertfall - så er det bare å prøve seg frem og skrive, og hvis noen ikke skulle svare/evnt slutter å svare, så er ikke det noe å bry seg om heller - det skjer med de fleste på Tinder. Husk av vi bare lever en gang, du må begynne å gå litt utenfor komfortsonen din, hvis du vil ha muligheten til å finne en dame
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 I min korte tid på Tinder så startet jeg samtale med et par gutter jeg fant mest interessante. Han ene hadde jeg en veldig god følelse for, og det viste seg at det var jackpot. Hadde jeg ikke skrevet til han, så hadde vi mest sannsynlig ikke blitt kjent da han aldri startet samtaler selv. Jeg er så glad for at jeg tok initativ! Anonymous poster hash: 28f35...03e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Jeg følte meg jo litt oppmuntret av svarene jeg fikk her inne, så jeg bestemte meg for å skrive til den siste matchen jeg fikk - etter ca. 24 timer, som en her nevnte. Vel, han her har ikke svart i det hele tatt på første melding (etter nesten ett døgn, hvor han har vært inne flere ganger). Og jeg kan ikke annet enn å føle meg lite attraktiv. Dere jenter som vasser i meldinger, dere aner ikke hvor heldige dere er. TS Anonymous poster hash: a0d26...469
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Jeg følte meg jo litt oppmuntret av svarene jeg fikk her inne, så jeg bestemte meg for å skrive til den siste matchen jeg fikk - etter ca. 24 timer, som en her nevnte. Vel, han her har ikke svart i det hele tatt på første melding (etter nesten ett døgn, hvor han har vært inne flere ganger). Og jeg kan ikke annet enn å føle meg lite attraktiv. Dere jenter som vasser i meldinger, dere aner ikke hvor heldige dere er. TSAnonymous poster hash: a0d26...469 Enig. Fikk liksom litt troen på dating igjen da jeg fikk tinder. Men selvtilliten blir virkelig knust når noen venninner drukner i meldinger og dater og du selv ikke engang får svar på meldinger Trodde jeg var akkurat passe attraktiv, men de siste månedene har den troen forsvunnet. Anonymous poster hash: 569e3...faf
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Enig. Fikk liksom litt troen på dating igjen da jeg fikk tinder. Men selvtilliten blir virkelig knust når noen venninner drukner i meldinger og dater og du selv ikke engang får svar på meldinger Trodde jeg var akkurat passe attraktiv, men de siste månedene har den troen forsvunnet.Anonymous poster hash: 569e3...faf Jeg følte meg jo litt oppmuntret av svarene jeg fikk her inne, så jeg bestemte meg for å skrive til den siste matchen jeg fikk - etter ca. 24 timer, som en her nevnte. Vel, han her har ikke svart i det hele tatt på første melding (etter nesten ett døgn, hvor han har vært inne flere ganger). Og jeg kan ikke annet enn å føle meg lite attraktiv. Dere jenter som vasser i meldinger, dere aner ikke hvor heldige dere er. TS Anonymous poster hash: a0d26...469 Kjenner meg såå igjen i dere jenter! Jeg som har skrevet tråden "datehelvete". Tror mye ligger i hvordan bilder man legger ut også. Jo mer hud man viser jo flere meldinger, vil jeg anta? Jeg har veldig streite, kanskje kjipe bilder, men jeg vil heller se bedre ut i virkeligheten enn omvendt. Synes mange jenter fikser og styrer så veldig på bildene sine. Men fått en liten selvtilliknekk sjæl. Gir snart opp. Anonymous poster hash: 9a0ba...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå