Gå til innhold

Linnea Myhre lei kroppspresset

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at LM har hatt spisefortyrrelse? Jeg syns hun har all rett til å si hva hun mener.

Anonymous poster hash: 6f861...b56

• Liker 14
Skrevet

"do as i say, not as i do"

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke ut fra artikkelen at hun har gått hardt ut. Hun skriver at hun blir lei seg, og etterlyser at folk også skal bruke hodet.

Er noen andre der som går hardt ut mot konkurransen ja.

• Liker 3
Skrevet

Les bøkene hennes, så får dere vite hvorfor hun ikke "møter seg selv i døra" med dette her.

• Liker 5
Skrevet

Det er helt innlysende at du ikke kjenner særlig til Linnéa Myhre. :)

• Liker 7
Skrevet

Synes det er bra hun roper ut.

Kvalmende konkurranse.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat disse to forsidene som er lagt ut her er bilder som Linnea Myhre ble skikkelig forbanna over, pga redigering mot hennes vilje.

Hun har beskrevet begge i ene boken sin. 

(særlig photoshooten med Mann og fotografen der gikk hun hardt ut mot)

• Liker 1
Skrevet

Haha, virkelig TS? Ta deg en søkerunde rundt Linnea, kjøp gjerne bøknene hennes også mens du er i gang. 

• Liker 2
Skrevet

Det oppsiktsvekkende i vår moderne idiotbloggverden er at Linnéa Myhre faktisk har noe skikkelig å si og ikke bare driver reklame for sminke, merkeklær og kostholdsprodukter. Jeg er helt enig med henne i denne saken.

• Liker 8
Skrevet

Hva så om hun ser bra ut? 
Jeg synes hun er 100% rett person til å uttale seg om en konkurranse som denne! 
Det er slikt fokus som er usunt og som gjør folk syke. Ikke hun som viser den hun er, og attpåtil taler i mot de som står bak retusjeringen av de forsidene som du la ved her. 

• Liker 4
Skrevet

Må si han sjefen for Proteinfabrikken virker som en utrolig sympatisk person.

:sarkasme:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man stiller opp halvnaken på forsiden av manneblader, og det opptil flere ganger, så blir en slik uttalelse rimelig latterlig ja. Det står jeg for. At bildene ble retusjert uten hennes samtykke er selvsagt ikke bra, men hallo, hun visste vel hva det vil si å posere halvnaken på forsiden av et manneblad var??

Nei, jeg har ikke spesielt kjennskap til henne og hennes bøker, men hun mister en del troverdighet når hun selv har bidratt til et urealistisk kroppsideal ved å stå frem på en slik måte, og deretter kritisere andre for det samme.

Anonymous poster hash: 9b27c...6da
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selvfølgelig enig med Linnéa Myhre i at kroppspresset i vårt samfunn er helt på trynet.

Samtidig klarer jeg ikke helt å relatere meg til i utgangspunktet pene kjendiser som uttaler seg om kropps-/utseendepress. Syns utsagnet har mer tyngde når kjendiser med et mer "normalt" utseende sier det samme, ettersom de fungerer bedre som rollemodeller for meg. 

Forstår at de pene kjendisene også har sine usikkerheter, men jeg for min del kunne ha gitt en arm og et bein for å se ut som Linnéa Myhre.

Anonymous poster hash: 5101f...4b5
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vel bare vært med i et manneblad en gang, og det er det coveret over her. Du kan jo lese mer om det her: http://www.vg.no/rampelys/reality-tv/linnea-myhre-foelte-seg-misbrukt/a/23321000/

Det andre coveret kan du lese om her: http://www.kjendis.no/2011/07/05/kjendis/blogg/blogging/linnea_myhre/cosmopolitan/17203337/

Støtter henne fullt ut! Du TS, burde sette deg mer inne i hva det betyr å ha en spiseforstyrrelse.

Anonymous poster hash: 9f3db...320
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det siste coveret du postet er vel også et bilde av cameron diaz, ikke linnea.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det siste coveret du postet er vel også et bilde av cameron diaz, ikke linnea.

Ja, det tenkte jeg og. Riktig nok er hun photoshoppet, men SÅ mye retusjering kan det umulig ha vært ;)

Anonymous poster hash: 5101f...4b5

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner samt. svar.

- Pavilion, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hun har vel bare vært med i et manneblad en gang, og det er det coveret over her. Du kan jo lese mer om det her: http://www.vg.no/rampelys/reality-tv/linnea-myhre-foelte-seg-misbrukt/a/23321000/

Det andre coveret kan du lese om her: http://www.kjendis.no/2011/07/05/kjendis/blogg/blogging/linnea_myhre/cosmopolitan/17203337/

Støtter henne fullt ut! Du TS, burde sette deg mer inne i hva det betyr å ha en spiseforstyrrelse.

Slutt å bruk spiseforstyrrelsen hennes i denne saken. Det er helt uvesentlig og latterlig usaklig. Mulig at hun følte seg "misbrukt" av bladet MANN, men hun stilt jo opp frivillig! Hun har jo selv stilt opp halvnaken på fotoshoot til et manneblad.

Men her skal jeg faktisk ta et forbehold, og hvis jeg tar feil så legger jeg meg langflat. Men har Mann brukt bilder av henne uten hennest tillatelse og brukt det på forsiden og i bladet, så er det selvsagt forkastelig, og da legger jeg meg flat. Men dette ser da ut som en alminnelig sak der hun frivillig har stilt opp lettkledd for et manneblad. At hun er kraftig retusjert er noe hun bare må regne med, da dette er hverdagskost i den bransjen, det har vi sett hundrevis av eksempler på. Sier ikke at det er bra, men det i høyeste grad normalt at slike blader tar seg slike friheter når det kommer til retusjering.

Så kan du jo svare meg på: Hva er motivet for å stille opp lettkledd i et manneblad etter å ha blitt kåret til "Norges mest sexy kvinne"? Det er nettopp slik bilder og reportasjer som skaper et urealistisk kroppspress. Hvilken jente i Norge ville ikke ha dødd for en slik kropp?

Jeg ser overhodet ikke noe galt i å stille opp på noe slikt, men når man har gjort det, har man i mine øyne diskvalifisert seg selv fra å kritisere andre for å skape et kroppspress.

Anonymous poster hash: 9b27c...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...