Vildekj Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Heisann! Jeg er ei jente på 17 år som sliter med stor skrekk for flyplasser. Jeg har ikke flyskrekk, men jeg blir veldig nervøs og kvalm ved innsjekking av bagasje og under sikkerhetskontroll. Dette ender ofte med oppkast. Jeg elsker å reise, men denne angsten for flyplasser ødelegger veldig mye av gleden. Om et par uker skal jeg og noen venninner reise til London, og gruer meg veldig til turen, spesielt hjemveien. Jeg aner ikke hvorfor dette startet i deg hele tatt, men regner med at jeg en gang var veldig kvalm på flyplassen og at dette sitter fortsatt igjen. Jeg har søkt litt på nettet for å finne råd og kom borti det beroligende medikamentet valium. Jeg lurte derfor på om noen vil dele noen erfaringer eller tips om dette? Har planlagt et legebesøk i nærmeste framtid. Lurer også på om noen har noen anbefalinger? Setter stoor pris på svar
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Valium, er ikke det et rusmiddel? Vet ikke jeg altså Si fra til vennene dine så de er klar over det, slik at de ikke tror du blir alvorlig syk og det oppleves veldig dramatisk. Anonymous poster hash: 7364c...e14
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Har du snakket med venninnene dine om det? Hvis ikke, gjør det! De kan feks være behjelpelige med innsjekk og slikt, mens du setter deg ned på en benk. Går kvalmen over når du er kommet gjennom sikkerhetskontrollen? I såfall kan du fokusere på at det blir ubehagelig bare en veldig kort stund. Og dét er jo ikke så ille? Og hva så om du kaster opp? Ta bare med en spypose, sånn at du er forberedt. Verden går ikke under selv om man kaster opp, og ofte forsvinner all kvalme og angst når man har kastet opp. Jeg prøver ikke å bagatellisere det at du blir kvalm og kaster opp. Jeg sliter selv med det samme, bare i andre settinger, så jeg vet hvor jævlig det føles. Men fokuser på at det er et kortvarig ubehag. Andre ting som kan hjelp å stresse ned, er å ha gode lyddempende øretelefoner med rolig musikk eller lydbok. Lukk øyne og drøm deg bort, mens vennene dine ordner ting og fører deg frem i køen. Lykke til!Anonymous poster hash: 16210...460
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå