Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...en påstand man hører innimellom. Hvorfor det? Er det ikke mer egoistisk å nettopp sette barn til verden?

Spesielt disse foreldrene som ikke orker å være sammen med barna i ferien, som ikke liker å leke, som er så opptatte av den dyrebare alene/voksen-tiden. Hvorfor får dere barn? Er det bare fordi det er det naturlige å gjøre her i livet?

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange slike tråder trenger ETT og samme forum? 

Anonymous poster hash: c35dc...87c
  • Liker 9
Skrevet

Tja, jeg er frivillig barnløs. Jeg setter meg selv først, og lever livet for meg selv og ikke for andre. For de som har barn som sentrum i eget liv så kan jeg vel sees på som egoistisk når jeg "alltid" setter meg selv først.  :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg er frivillig barnløs. Jeg setter meg selv først, og lever livet for meg selv og ikke for andre. For de som har barn som sentrum i eget liv så kan jeg vel sees på som egoistisk når jeg "alltid" setter meg selv først. :vetikke:

Kanskje der det kommer fra. Men det går jo ikke utover noen at du setter deg selv først. Er det egoistisk da?

Jeg tipper mange sletne småbarnsmødre er misunnelige.

• Liker 4
Skrevet

...en påstand man hører innimellom. Hvorfor det? Er det ikke mer egoistisk å nettopp sette barn til verden?

Spesielt disse foreldrene som ikke orker å være sammen med barna i ferien, som ikke liker å leke, som er så opptatte av den dyrebare alene/voksen-tiden. Hvorfor får dere barn? Er det bare fordi det er det naturlige å gjøre her i livet?

Nei, samfunnet som helhet tjener på at folk lager barn. Uten barn er det ingen til å stelle de på eldrehjemmet, uten barn er det ingen til å holde industrien og næringslivet igang i fremtiden, uten barn har vi ingen fremtid med mindre vi er villig til å fylle tomrommet med innvandrere fra kulturer hvor kvinner ikke har noe verdi - som igjen fører til voldtekt av norske damer.

Med andre ord er det vår samfunnsplikt å bolle hverandre. Alt annet er egoisme, vil man at samfunnet skal klappes sammen og norske kvinner blir voldtatt? Nei vettu hva dette ligner ikke grisen, får være grenser! 

• Liker 1
Skrevet

Nei, samfunnet som helhet tjener på at folk lager barn. Uten barn er det ingen til å stelle de på eldrehjemmet, uten barn er det ingen til å holde industrien og næringslivet igang i fremtiden, uten barn har vi ingen fremtid med mindre vi er villig til å fylle tomrommet med innvandrere fra kulturer hvor kvinner ikke har noe verdi - som igjen fører til voldtekt av norske damer.

Med andre ord er det vår samfunnsplikt å bolle hverandre. Alt annet er egoisme, vil man at samfunnet skal klappes sammen og norske kvinner blir voldtatt? Nei vettu hva dette ligner ikke grisen, får være grenser!

Du har en viss logikk frem til det med voldtekt av norske kvinner.

• Liker 10
Skrevet

Kanskje der det kommer fra. Men det går jo ikke utover noen at du setter deg selv først. Er det egoistisk da?

Jeg tipper mange sletne småbarnsmødre er misunnelige.

Egoisme går mye ut på å eksistere for egen skyld. Når man tar seg av barn så er det noen andre enn man selv som står i sentrum. Det er derfor ikke egoistisk. 

Så når jeg lever for meg selv, så er jeg en egoist, men det går ikke utover andre. På samme måte kan det å spise og å puste sees på som egoistiske handlinger siden handlingene bare gagner den som utfører handlingene. 

Vi er alle egoister i ulik grad, men jeg mener det er greit så lenge det ikke går direkte utover noen. 

Og angående at samfunnet tjener på at vi lager mer barn, så har jeg tro på at vi greier oss med litt mindre folk atm.. så jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg ikke bidrar på det området. ;) 

• Liker 1
Skrevet

Du har en viss logikk frem til det med voldtekt av norske kvinner.

Logikk hele veien. Mange europeiske land er avhengig av å ta inn stadig flere innvandrere for å dekke underskuddet siden den etniske befolkningen ikke føder nok barn.

Med høyere innvandring fra regioner hvor kvinnerettigheter står lavt opplever man også høyere voldtekts rater i landene de flytter til.

Skrevet

Logikk hele veien. Mange europeiske land er avhengig av å ta inn stadig flere innvandrere for å dekke underskuddet siden den etniske befolkningen ikke føder nok barn.

Med høyere innvandring fra regioner hvor kvinnerettigheter står lavt opplever man også høyere voldtekts rater i landene de flytter til.

Mye rart var det men logikk var det ikke. Folk som ikke eksisterer trenger neppe å bekymre seg om landets fremtid.

• Liker 4
Skrevet

Egoisme går mye ut på å eksistere for egen skyld. Når man tar seg av barn så er det noen andre enn man selv som står i sentrum. Det er derfor ikke egoistisk. 

100% bullshit. Alle som får barn gjør det kun for egeninteresse. Det er mer egoistisk å få barn, da en utsetter sitt avkom for en viss risiko for et dårlig liv. Barnløse har ren samvittighet.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Mye rart var det men logikk var det ikke. Folk som ikke eksisterer trenger neppe å bekymre seg om landets fremtid.

Men de som allerede lever og villet måtte leve med konsekvensene hadde hatt all grunn til å bekymre seg. Elementært. Eller tror du vi plutselig dør alle som en om alle slutter produsere barn imorgen? LOGIKK

Endret av WubWub
Skrevet

100% bullshit. Alle som får barn gjør det kun for egeninteresse. Det er mer egoistisk å få barn, da en utsetter sitt avkom for en viss risiko for et dårlig liv. Barnløse har ren samvittighet.

"Når man tar seg av barn  " =/= å få barn 

Jeg er enig i at det å få barn kan være egoistisk, men når man først har fått et avkom så vil jeg ikke si at man er egoistisk når man tar seg av det på et vettig vis. 

Skrevet

Men de som allerede lever og villet måtte leve med konsekvensene hadde hatt all grunn til å bekymre seg. Elementært. Eller tror du vi plutselig dør alle som en om alle slutter produsere barn imorgen? LOGIKK

Mer sirkeræl. Hva enn konsekvenser folk måtte leve med i alle mulige situasjoner skyldes at noen følte et behov for avle. Skal du først bruke logikk så bør du se hele slutningen.

Skrevet

"Når man tar seg av barn  " =/= å få barn 

Jeg er enig i at det å få barn kan være egoistisk, men når man først har fått et avkom så vil jeg ikke si at man er egoistisk når man tar seg av det på et vettig vis. 

Skulle da bare mangle at barnet blir tatt vare på, dog motivet for å frivillig få barn er alltid egoistisk.

At barnet blir tatt vare på er dog ingen garanti for at det får et bra liv.

• Liker 7
Skrevet

Mer sirkeræl. Hva enn konsekvenser folk måtte leve med i alle mulige situasjoner skyldes at noen følte et behov for avle. Skal du først bruke logikk så bør du se hele slutningen.

Det her gav ingen mening, men som forventet.

Gjest FruPotter
Skrevet

Noen får barn av egoistiske grunner, noen får ikke det. Det er jo helt individuelt. Å få barn er en helt og hundre prosent naturlig del av livet, og om man velger å ikke få barn - Helt greit! Det er like naturlig, det. Det er nå min mening...

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

Det finnes også frivillige barnløse som kan hjelpe andre mennesker, ha mindre fokus på seg sjølv, o.s.v... Det kommer an på hvordan hver person er, og hva slags syn på livet de har. 

Endret av Sunflower-Delight
Skrevet

Det her gav ingen mening, men som forventet.

Ikke min feil at du er såpass kørka som ikke skjønner logiske årsakssammenhenger.

Du sier at vi bør få barn for å løse div problemer.

Jeg banker litt vett inn i skallen din ved å forklare for deg, på en veldig enkel måte, at dersom vi ikke får barn så er det ingen som trenger å ha noen problemer løst.

Så enkelt og grunnleggende er det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke min feil at du er såpass kørka som ikke skjønner logiske årsakssammenhenger.

Du sier at vi bør få barn for å løse div problemer.

Jeg banker litt vett inn i skallen din ved å forklare for deg, på en veldig enkel måte, at dersom vi ikke får barn så er det ingen som trenger å ha noen problemer løst.

Så enkelt og grunnleggende er det.

Som sagt, vi som lever allerede kommer ikke til å dø ut alle på en gang. Det er mange som allerede har et helt liv foran seg i Norge.

Og du har frekkhetens nådegave til å prate om logikk. God bedring 

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, vi som lever allerede kommer ikke til å dø ut alle på en gang. Det er mange som allerede har et helt liv foran seg i Norge.

Og du har frekkhetens nådegave til å prate om logikk. God bedring 

go_to_bed_by_leatheinvader-d58oav8.jpg

Anonymous poster hash: b568c...7e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...