Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Hei. Jeg har helt siden februar ikke følt meg helt bra. Startet med en forkjølelse, som gikk over til enda en forkjølelse. Så spiste jeg noe jeg ikke tålte, og ble litt dårlig i noen dager. Akkurat som omgangssyke. Jeg ble slapp, klarte ikke å få i meg noe særlig mat, hadde magesmerter øverst i magen og var skjelven. Følte meg litt bedre i ca 2 dager, men plutselig ble jeg slapp, hadde magesmerter og var svimmel igjen. Følte meg kraftløs i armer og bein, ble svimmel når jeg reiste meg opp, og kjente meg generelt ikke som meg selv. Dro til legen siden "omgangssyken" ikke gikk over. Legen påsto at det sikkert bare var omgangssyke, og jeg fikk beskjed om å dra hjem og slappe av. Etter 2 uker, skjønte jeg at det ikke kunne være omgangssyke som varte så lenge, så jeg dro nok en gang til legen. Legen var enig i at det hørtes litt rart ut at jeg hadde hatt en så lang omgangssyke. Jeg tok noen blodprøver, og fikk tabletter mot sure oppstøt siden jeg også hadde det pga. at jeg spiste lite. Ble ikke noe bedre av tablettene, og prøvene viste ikke noe utslag. Etter nesten 3 uker med lite matinntak, oppkast, magesmerter og slapphet, kjente jeg at plutselig en dag at jeg var så svimmel og kraftløs at jeg trodde jeg skulle besvime. Ble bare liggende i sengen i flere timer, og til slutt dro jeg til legen nok en gang. Legen ble bekymret og det ble satt veneflon på meg med væske. Ble sendt hjem etterpå, og kjente meg bittelitt bedre. Begynte å spise litt igjen, og ble mindre svimmel. MEN, kraftløsheten i beina ble mye verre, og kjente også en slags kribling/prikking i beina. Hadde også litt magesmerter enda. Og slappheten ble ikke noe særlig bedre selv om jeg begynte å spise igjen. Dro igjen til legen med dette, og tok nye blodprøver og en urinprøve. Urinprøven viste utslag, og ble satt på en antibiotikakur. Kjente ikke noe forskjell på noe som helst etter kuren var ferdig. Og blodprøvene var fine. Ble til slutt videresendt til sykehuset for å ta en gastroskopi, og flere blodprøver legesenteret ikke kunne ta. Alle prøvene kom tilbake normale. Dro til legen igjen, og hun visste ikke helt hva de skulle gjøre videre for å finne ut av det. Ble sendt hjem igjen, men etter to dager ble jeg innkalt igjen. Kom inn, og da sa hun at det sikkert er noe psykisk, siden jeg hadde vært litt deprimert tidligere og at det kan gi fysiske årsaker. Fikk diagnosen "PTSD"(post traumatisk stresslidelse). Hun sendte mail til spesialisten, og sa til meg at jeg bare skulle vente på svar fra spesialisten. Har nå ventet i snart 2 måneder, og bli bare mer og mer lei av å fortsatt være slapp og sliten hele tiden, og å alltid være kraftløs i beina. Men jeg har helt fra staren av følt at det er noe fysisk, og er ikke enig med den diagnosen jeg har fått. Kan det fortsatt være nå fysisk? Hva i såfall? 

Anonymous poster hash: 3ead5...a4b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må dele det opp litt, dette er bare helt håpløst å lese :/

Avsnitt er viktig!!

Anonymous poster hash: 1d9a7...efc

AnonymBruker
Skrevet

Måten du skriver på, gjorde det helt forjævlig å lese. Gadd derfor ikke å fortsette. Mitt svar til deg er dermed: Ring legen.

Anonymous poster hash: 5f927...101
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg beklager, skrev det ganske fort og ble medlem i dag. Går det da an å slette innlegget?

Anonymous poster hash: 3ead5...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan f.eks bytte fastlege, eller ringe legen og fortelle at du ikke har fått time enda. 

Er selv syk og har ikke fått diagnose enda. Vet hvordan det er. 

Anonymous poster hash: de674...d90
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk isåfall til å lese dette, men ikke dumt med noen avsnitt.

Hvis legen/sykehuset ikke finner ut hva som feiler deg, så tror jeg ikke vi på kvinneguiden finner det ut heller. Nå vet ikke jeg hva sykehuset/legen har sjekka deg for, men høres ut som det er en del gjennom blodprøvene osv.

Hvorfor mener de at du har PTSD? Er jo en voldsom diagnose å sette hvis du ikke har opplevd noe traumatisk. Hvis du har noe i livshistorien din som du ikke har bearbeidet, skal du ikke se bort i fra at det slår ut fysisk. Mange vil jo gjerne at det heller skal være en enkel fysisk årsak, enn psykisk.

Hvis du føler deg feildiagnostisert og du ikke sliter psykisk, så synes jeg du skal si fra til legen din. Krev videre utredning.

Anonymous poster hash: 545e8...999
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en infeksjon, men kan også være helt tilfeldig at du har disse plagene samtidig. Det er vanlig å ha plager fra tid til annen, også over tid uten at det trenger å være noe sykdom.

Anonymous poster hash: 1818d...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...