AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Jeg brakk armen i går, og lurer nå på om jg får ferien min til gode. Starter ferie i dag.. Anonymous poster hash: fbd54...04c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Nei, det får du ikke Anonymous poster hash: 5222b...c3c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Nei, det er kun om du blir sykemeldt og ikke i stand til å ta ut ferie. Anonymous poster hash: b31eb...a16
ism85 Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Ja hvis du er sykemeldt mer enn en uke av ferien din.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Hvis du er sykemeldt så får du igjen ferien. Fra og med i fjor så er regelen at fra og med første dags fravær i ferien som kan bekreftes av lege får du igjen. Så om du ikke kan jobbe med brukket arm så skal du bli sykemeldt og få igjen ferien din. Anonymous poster hash: ef7a8...b87 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 (endret) Du får ikke sykemelding pga en arm med mindre du jobber med noe du ikke kan klare uten begge armene. Arbeidsgivere er som regel greie på å f-eks sette en fra verkstedet med knekt bein på kontoret i noen mnd i stedet. Anonymous poster hash: ae9ed...27b Innlegget er ryddet for hets. - Pavilion, mod Endret 14. juli 2015 av Pavilion 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #7 Skrevet 14. juli 2015 Legen må først sykemelde deg, og såklart skal du få igjen ferieukene dine da. Jeg er selv sykemeldt i to mnd fremover på grunn av et avansert brudd i kneet, og har allerede avklart med sjefen om å ta ut disse fire ferieuke i okt og november. Jeg har null sjans på en verdig ferie etter dette bruddet som i tillegg var arbeidsrelatert, så såklart skal ferien min vente. Ikke kan jeg gå, ha vanlige bukser på pga en diger skinne, og smertene er et kapittel for seg selv. Rusa på smertestillende hver dag, og sydentur til Spania måtte bare avlyses. Fysio, ortoped og sjef er helt enig i legens vurdering, så ikke føl deg bortkjemt! Alle har krav på ferie, og om du sliter med fysisk fungering samt smerter som ødelegger din ferie er saken klar. Legens vurdering.Anonymous poster hash: 15421...030
Serafina. Skrevet 14. juli 2015 #8 Skrevet 14. juli 2015 Du må ha sykemelding i ferien for å kunne få tilbake feriedagene senere. I tillegg må du avklare med arbeidsgiver at du skal ha ferien tilgode. Sykemelding i seg selv er ikke nok, du må altså gi eksplisitt beskjed om at du ønsker ferien senere. Slik som personen over her avklart dette med arbeidsgiveren sin.
sonush Skrevet 14. juli 2015 #9 Skrevet 14. juli 2015 At man har sykemelding er IKKE likestilt med at du får igjen ferie. Legen må I tillegg skrive ut legeattest på at du ikke kan ta ut ferie pga sykdom. Men kan være ulikt fra arbeidsplass til arbeidsplass. Du kan være syk og likevel være I stand til ferie. Fikk ferien min utsatt gr nakkeprolaps ifjor, med legeattest, men med brukket arm så er jo ferien i utg.pkt ikke ødelagt på,samme måte, man kan fremdeles finne på ting. Du må bare sjekke hvordan det er på din arbeidsplass.
Petra75 Skrevet 14. juli 2015 #10 Skrevet 14. juli 2015 Det står greit forklart her: http://www.delta.no/lonn-og-arbeid/dine-rettigheter/endringer-i-ferieloven-fra-1.juli (forunderlig hvor bastant folk svarer når de tar totalt feil...) 3
spektralkatt Skrevet 14. juli 2015 #11 Skrevet 14. juli 2015 Sykemelding i over 6 dager i ferien, for rett til ferie til gode, nye regler fra 2014
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #13 Skrevet 14. juli 2015 Jeg brakk armen i går, og lurer nå på om jg får ferien min til gode. Starter ferie i dag.. Anonymous poster hash: fbd54...04c Har du fått sykemelding, da kan du få all ferien igjen når du blir frisk. Dersom du hadde vært i jobb og ikke i ferie, ville du da kunnet gjøre din vanlig jobb med brukket arm? Er svaret ja, så er der ikke grunn for sykemelding. (De fleste vil trenge sykemelding helt eller delvis med en brukket arm.) Snakk med legen din.Anonymous poster hash: 48d6a...b98
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Sykemelding i over 6 dager i ferien, for rett til ferie til gode, nye regler fra 2014 Les linken over. Det er fra første fraværsdag med sykemelding. Det var 6 dager før. Anonymous poster hash: ef7a8...b87
spektralkatt Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Les linken over. Det er fra første fraværsdag med sykemelding. Det var 6 dager før.Anonymous poster hash: ef7a8...b87 Ja det er sant, det er jammen bra du passer på! 😄 så ikke linken før mitt svar var postet, der står jo egentlig alt en trenger vite... 👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå