Gjest Citronella Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Jeg har venner som trener mye (nåvel, ikke alle..), og nå er det Snickers som gjelder etter trening som restituering! Instagram med Snickers i kjeften etter topptur, Snickers meg her og der. Artig, egentlig! At folk har skjønt at de derre barene er kun humbug. Jeg foretrekker grovbrød med smør, banan og iskald melk etter trening.
Gjest O.G. Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Sikkert bare en unnskyldning siden sjokoladen er så god.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #3 Skrevet 13. juli 2015 Tenker at det er fordi en snickers er enkelt å få med seg i lomma i motsetning til brødskiver og melk. Og billigere enn energibarer på butikken. På topptur og aktivitet utendørs er det rask og tilgjengelig energi så den ser jeg, men hvorfor bryr du deg om hva andre spiser etter trening? Anonymous poster hash: 31e51...c35 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #4 Skrevet 13. juli 2015 Folk tror fortsatt det har noe å si å få i seg proteiner MED EN GANG ETTER TRENING. Hvis ikke er det kriiiiiiiise...... Anonymous poster hash: 9b554...ccc 4
Gjest Citronella Skrevet 13. juli 2015 #5 Skrevet 13. juli 2015 Tenker at det er fordi en snickers er enkelt å få med seg i lomma i motsetning til brødskiver og melk. Og billigere enn energibarer på butikken. På topptur og aktivitet utendørs er det rask og tilgjengelig energi så den ser jeg, men hvorfor bryr du deg om hva andre spiser etter trening? Anonymous poster hash: 31e51...c35 Bryr meg om? Ikke få pigger ute her nå. Det er en observasjon! Før var det barer som Atkins og hva-de-nå-heter. Nå er det Snickers. Og Snickers er jo godt! 😜
Pinkee Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Folk har kanskje forstått at det er energi dem trenger etter trening, og at god energi=Snickers, er bedre enn ikke såå god energi=dyre barer. Vet ikke jeg, bare min tanke om saken. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #7 Skrevet 13. juli 2015 Folk tror fortsatt det har noe å si å få i seg proteiner MED EN GANG ETTER TRENING. Hvis ikke er det kriiiiiiiise......Anonymous poster hash: 9b554...ccc Snickers har ikke akkurat så mye proteiner. Anonymous poster hash: 1c4ac...49e 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Etter trening trenger man raske karbo. Noen drikker sjokomelk, noen spiser en skive med nugatti og andre tar seg en sjokolade :D Anonymous poster hash: 1c4ac...49e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #9 Skrevet 13. juli 2015 Ler av at folk plutselig oppdager at energi er energi og at Snickers er helt kurant hvis man trener mye. Faktisk er sjokolade helt kurant for de fleste - i større eller mindre mengder. Anonymous poster hash: 9c055...c14 7
Rast Skrevet 13. juli 2015 #10 Skrevet 13. juli 2015 Sjokolade er helt topp på fjelltur og telttur, ellers etter aktiviteter hvor man bruker mye energi og ikke har tid å gomle i seg store måltider, eller når man trenger noe imellom måltidene.
tom1986 Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Humbug? Proteinbarer og proteinshaker er kun en enkel og lettvint måte å få i seg en del protein. 2
WubWub Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 (endret) Folk tror fortsatt det har noe å si å få i seg proteiner MED EN GANG ETTER TRENING. Hvis ikke er det kriiiiiiiise...... Anonymous poster hash: 9b554...ccc Ikke med en gang, innen 15 minutter holder. I verste fall 20minutter. Men det er ikke noe krise om man dropper det heller , spørs hva formålet med treningen din er det. Har du trent mye cardio/forbrenning så gjør det ikke all verden om man ikke spiser etter trening om målet er vekreduksjon. Er målet vektøkning i form av muskelvekst gjør man klok i å ha noe mat tilgjengelig. Endret 13. juli 2015 av WubWub 1
WubWub Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Ler av at folk plutselig oppdager at energi er energi og at Snickers er helt kurant hvis man trener mye. Faktisk er sjokolade helt kurant for de fleste - i større eller mindre mengder. Anonymous poster hash: 9c055...c14 ja, gått hus forbi mange at det går ann å være litt kreativ. nøttemix er også gull verdt, usaltede that is
King in the North Skrevet 13. juli 2015 #14 Skrevet 13. juli 2015 Ikke med en gang, innen 15 minutter holder. I verste fall 20minutter. Men det er ikke noe krise om man dropper det heller , spørs hva formålet med treningen din er det. Har du trent mye cardio/forbrenning så gjør det ikke all verden om man ikke spiser etter trening om målet er vekreduksjon. Er målet vektøkning i form av muskelvekst gjør man klok i å ha noe mat tilgjengelig. Trodde dette næringsvinduet etter trening var "mythbusted" for lenge siden nå? 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #15 Skrevet 13. juli 2015 Har ikke oppfattet noen "Snickers-trend", selv som ivrig bruker av instagram og med en del treningsglade venner. Enten er dette lokalt blant dine venner, eller simpelthen tilfeldig. Uansett - Snickers gir vel noe mer energi for kaloriere (peanuts) enn Troika eller Mars, så om man er litt sjokoladefysen og vet man har fortjent det er det vel et bedre alternativ. Og i disse dager er det vel slik at man skal demonstrere at man faktisk unner seg ting for ikke å få folk på nakken? Har jeg forstått KG korrekt så påtar man seg mye kritikk om man spiser for sunt, er perfeksjonist og ikke viser sine skavanker for offentligheten. Så er du aktiv på trening og tillater deg attpåtil en attraktiv kropp så er foretrekkbart at du viser du er "en av folket" med en sjokolade i kjeften. Anonymous poster hash: ca549...be0 1
WubWub Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 Trodde dette næringsvinduet etter trening var "mythbusted" for lenge siden nå? om forskning.no mener inntak av proteiner etter trening er gunstig så er det godt nok for meg. http://forskning.no/mat-trening/2011/01/10-myter-om-proteiner-del-1 Myte 3: Protein må inntas umiddelbart etter trening for å ha effekt Trenger kroppsbyggerne virkelig å skynde hjem seg til proteinshaken sin etter trening? Anders Nedergaard: Det er både riktig og feil. Like etter trening absorberer kroppen det man tilbyr den særlig effektivt, og det er studier som viser at protein i form av mat eller tilskudd har en bedre effekt hvis det inntas like før eller like etter trening. Men når muskler vokser og tilpasser seg på andre måter, er det en prosess som foregår i 2-3 døgn etter en treningspåvirkning. Derfor er korrekt ernæring i hele denne perioden viktig hvis man vil optimere resultatene sine. 1
Pringle Skrevet 14. juli 2015 #18 Skrevet 14. juli 2015 Jeg ville personlig foretrekke en Snickers og en boks tunfisk etter trening (ikke samtidig), istedenfor en proteinbar; etter min mening opphauset og dyrt. 3
I Grosny Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 (endret) Etter trening trenger man raske karbo. Noen drikker sjokomelk, noen spiser en skive med nugatti og andre tar seg en sjokolade :DAnonymous poster hash: 1c4ac...49e Hvorfor? Og er du sikker på at det er sant? Fem frukt konseptet har jeg tro på , og tenker at to bananer skulle gjøre susen, eller ett eple og en banan. Ikke like kjappe karbohydrater som du har i søtsaker og sukker, men ikke helt treige heller. Hvis man trener for helseeffekt, så er en frukt eller to noe som passer inn i planen. Endret 16. juli 2015 av I Grosny
Musicman Skrevet 17. juli 2015 #20 Skrevet 17. juli 2015 Trenger og trenger. Har man tømt magen, leverglykogen og muskelglykogen, så er det kanskje en fordel å spise noe etter trening. Hvis ikke, så kan man vente mange timer etter trening. Spiller ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå