Gå til innhold

Hvorfor skal man binde seg til ei dame?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min story er at jeg ble sammen med ei jente, hun var utro kort tid etter og tiet om det i 8 måneder. Dette ødela veldig for meg og mitt bilde av henne. Det var definitivt et slag mot mitt selvbilde.

Hun sa det var en feil osv og at hun ble etterhvert veldig forelsket i meg.
Long story short, så var vi av og på i 4 år, og hun hadde to ONSs, mens vi ikke var sammen, samt en affære mens vi var sammen også, jeg hadde et ONS.

Jeg gikk til slutt fra henne fordi hun ikke støttet meg i mine yrkesvalg (idrett). Hun begynte å holde på med en ny fyr med en gang, og mens hun holdt på med han så sa hun at jeg kunne ha henne for meg selv hvis jeg ville.

Hun har flere veninner og de tar alltid hennes parti og støtter henne igjennom alt dette. Når hun var utro så var det jo ikke noe de oppfordret til, men det forandret liksom ingenting.

Når hennes veninne fortalte at hun hadde vært utro så var det heller ikke snakk om å fortelle det til typen hennes eller ta avstand fra den type oppførsel.

Det inntrykket jeg sitter igjen med nå er at jenter bruker gutter, går fra den ene til den andre og bytter sin sex til den høystbydende. Om det gjelder alle så vet jeg ikke det men jeg må bare anta det.

"Kjærligheten" er en løgn og forelskelsen menn opplever gjør oss til et lett bytte for kvinnens manipulasjon.

Det var det første og siste forholdet for min del, takk for meg.

Anonymous poster hash: 74b8f...a3f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Voks opp.

Anonymous poster hash: fca15...c5e
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Voks opp.

Anonymous poster hash: fca15...c5e

Et svar vi aldri ville sett om Ts hadde vært kvinne

Anonymous poster hash: 12d41...d9f

• Liker 7
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si. Eneste er vel å minne deg på at din erfaring med EN kvinne... gjør det deg berettiget til å skjære absolutt alle andre kvinner over samme kam, og dømme dem nord og ned?

Det synes jeg er svært urettferdig.

Men deg om det. Hvis du absolutt vil tenke sånn, kan ingen hindre deg i det, men det er dessverre du som blir skadelidende av det. Du risikerer absolutt å gå glipp av din neste store kjærlighet, kanskje DEN store kjærligheten i livet ditt, fordi du avfeier og dømmer før jenta har fått en sjanse engang.

Synd, men sånn er det. Du vil slite om du ikke jobber med deg selv og dette. Synd at du var borti utroskap, men sånt skjer. Man må legge det bak seg og gå videre. Det betyr ikke at alle andre er likedan.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser hele livet ditt under ett, så var dette EN kvinne du hadde et forhold til.

Det er plenty av muligheter til å treffe en bedre neste gang.

Jeg har vært i dårlige forhold selv, men klarer å se at det er enkeltindivider, og ikke gjeldende for alle.

Dessuten må du også selv ta ansvar for at du var med på dette i 4 år selv om du fikk vite om utroskapen etter 8 mnd. Du valgte å være med på et av-og-på forhold, og det gikk ikke bra.

Aksepter at det ikke gikk bra, ta lærdom av det i stedet for å bli bitter.

Alle har sin vei å gå, dette var tydeligvis en del av din. Det er opp til deg hva du vil gjøre videre nå, om du vil la det ødelegge for deg, eller om du vil arkivere det som livserfaring og gå videre som en klokere mann.

Man velger selv holdning til sine erfaringer.

Anonymous poster hash: 81b4d...7f6
  • Liker 6
Gjest Mythic
Skrevet

Det er dessverre sånn at mange av oss kommer til å gå på både en, to, tre eller enda flere smeller i kjærlighetslivet før vi treffer en vi klaffer med. Du har nå gått på din første smell, og det er klart det gjør vondt, så jeg skjønner at du føler slik du gjør nå. Likevel kan man ikke gi opp etter èn dårlig erfaring. Du kan ikke dømme halvparten av befolkningen ut fra det èn dame har gjort.

Skrevet (endret)

Voks opp.

Holder på.

Så sant.

Eneste er vel å minne deg på at din erfaring med EN kvinne... gjør det deg berettiget til å skjære absolutt alle andre kvinner over samme kam, og dømme dem nord og ned?

Synd, men sånn er det. Du vil slite om du ikke jobber med deg selv og dette. Synd at du var borti utroskap, men sånt skjer. Man må legge det bak seg og gå videre.

Jeg har ikke bare erfaring med ei kvinne. Jeg ser jo hvordan sammfunnet er, leser forumet og ser ikke antydning til den romantiske kjærligheten som varer livet ut noe sted.

Det er vel heller den damen som må greie seg uten en mann å leke med som kommer til å slite mest.

Hvis du ser hele livet ditt under ett, så var dette EN kvinne du hadde et forhold til.

Det er plenty av muligheter til å treffe en bedre neste gang.

Det er plenty av muligheter til å kaste bort livet sitt som jeg ser på det. Risikoen er veldig høy med tanke på at man kan få barn og mister mye av friheten. For å ikke nevne risikoen for å bli fratatt ens barn fordi damen synes at gresset er grønnere på den andre siden en dag.

Du kan ikke dømme halvparten av befolkningen ut fra det èn dame har gjort.

Jeg dømmer ikke, jeg observerer bare. Er jo obvious at det å være utro er helt greit og det å gå fra den ene til den andre, dvs bytte ut partnere er helt greit.

Mannen skal liksom jobbe hardt på egenhånd med å lykkes for å kunne forsørge barn og stifte familie, for så å risikere å bli byttet ut og gå på et kjempesmell.

Jeg velger bare å jobbe og holde ressursene for meg selv.

Endret av Bjørnedyr
AnonymBruker
Skrevet

Jo. Bitter? 

Anonymous poster hash: cdb95...c44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

(...) 

Det inntrykket jeg sitter igjen med nå er at jenter bruker gutter, går fra den ene til den andre og bytter sin sex til den høystbydende. Om det gjelder alle så vet jeg ikke det men jeg må bare anta det.

"Kjærligheten" er en løgn og forelskelsen menn opplever gjør oss til et lett bytte for kvinnens manipulasjon.

Det var det første og siste forholdet for min del, takk for meg.

Anonymous poster hash: 74b8f...a3f

Du konkluderer med dette basert på en erfaring med ÈN kvinne. Selvsagt vil venninnene hennes støtte henne ettersom hun er venninnen deres. Det vil IKKE si at de er enige i det hun gjør eller synes det er moralsk riktig. 

Du er på god vei til å bli en bitter mann. Det er mange menn som bruker kvinner også, og som er utro. Det vil ikke si at alle menn er slik. 

Anonymous poster hash: cdb95...c44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke bare erfaring med ei kvinne. Jeg ser jo hvordan sammfunnet er, leser forumet og ser ikke antydning til den romantiske kjærligheten som varer livet ut noe sted.

Ikke rart du mister håpet. Ingen grunn til å gi noen av de 2,5 milliarder andre kvinnene en sjanse da, nei :)

Anonymous poster hash: 62d46...a49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor henger du deg opp i hva venninnene hennes gjør?

Anonymous poster hash: 45d3f...0fa
  • Liker 2
Gjest Mythic
Skrevet

Holder på.

Så sant.

Det er vel heller den damen som må greie seg uten en mann å leke med som kommer til å slite mest.

Det er plenty av muligheter til å kaste bort livet sitt som jeg ser på det. Risikoen er veldig høy med tanke på at man kan få barn og mister mye av friheten. For å ikke nevne risikoen for å bli fratatt ens barn fordi damen synes at gresset er grønnere på den andre siden en dag.

Jeg dømmer ikke, jeg observerer bare. Er jo obvious at det å være utro er helt greit og det å gå fra den ene til den andre, dvs bytte ut partnere er helt greit.

Mannen skal liksom jobbe hardt på egenhånd med å lykkes for å kunne forsørge barn og stifte familie, for så å risikere å bli byttet ut og gå på et kjempesmell.

Jeg velger bare å jobbe og holde ressursene for meg selv.

Ja, men da har du jo tatt valget ditt, så da forstår jeg ikke hensikten med tråden?

Skrevet

Det er dessverre sånn at mange av oss kommer til å gå på både en, to, tre eller enda flere smeller i kjærlighetslivet før vi treffer en vi klaffer med. Du har nå gått på din første smell, og det er klart det gjør vondt, så jeg skjønner at du føler slik du gjør nå. Likevel kan man ikke gi opp etter èn dårlig erfaring. Du kan ikke dømme halvparten av befolkningen ut fra det èn dame har gjort.

Mythic, 5 mann eller 20 mann?

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo ikke binde seg for resten av livet og det finnes faktisk kvinner som heller ikke ønsker barn selv om det nok er færre av dem enn de som ønsker det. Vær glad for at du fant ut av hennes utroskap i det jeg tolker som en tidlig fase av forholdet, det er mye mer ødeleggende når man har hatt et tiår eller mer sammen. 

Anonymous poster hash: 17a14...75b
AnonymBruker
Skrevet

Eh jo. Alle kvinner opplever også å føle seg sånn, men vet du hva, vi har kanskje issues i noen år, men så prøver vi på nytt fordet, selv med issues. Et forhold skal jo handle om nettopp det å støtte hverandre, bygge drømmer sammen og skape mellommenneskelig dyp relasjon. Selvom ma opplever å ikke få støtte i et forhold, opplever utroskap, løgner, vold osv så betyr ikke det at ALLE er sånn eller at det har noe som helst med å VÆRE i et forhold å gjøre, det betyr bare at enkelte folk er kjipe.

Anonymous poster hash: a01e2...892

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh slutt å vær så kjedelig KG-klisjé! :roll:

TS: du trenger ikke binde deg hvis du ikke vil. Fortsett å vær singel og fri så lenge du vil. Du er voksen og bestemmer selv.

Anonymous poster hash: 59f97...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenkte på at de som bretter ut forholdene sine på forumer er folk som HAR problemer, de som ikke har problemer med forholdet dukker heller ikke opp i tråder på internett, fordi de går ikke å søker på "sex og samlivsforum". Å sammenligne virkeligheten med internett er helt fjernt, og det gjelder på alle områder.

Anonymous poster hash: a01e2...892
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, men da har du jo tatt valget ditt, så da forstår jeg ikke hensikten med tråden?

Hensikten var å få noen mot argumenter for å fortsette å tro på et monogamt forhold, men så langt har jeg bare fått høre at jeg er bitter og bør bare fortsette som menn flest med håp om å finne den rette.

Endret av Bjørnedyr
Gjest BethD
Skrevet

Jeg forstår du er såret men ikke alle jenter er sånn....:)

Det vet jeg, for jeg er en av de...

Skrevet

Jeg skjønner at dette var en vond opplevelse som ikke akkurat gir mersmak. Du var vel veldig ung da dere møttes og ikke visste hvordan du skulle forholde deg til slik oppførsel? Men er man først blitt forelsket, og spesielt når man er veldig ung, da er tålegrensen høyere enn det den burde være. Når man blir eldre så stiller man krav til hvordan man aksepterer å bli behandlet og man har lettere for å sette foten ned til tross for at man er forelsket.

Dette er som flere her har påpekt, bare 'en dame, men i og med at du har latt deg rive med på dette tullet i åresvis, så er hun en stor del av din erfaring med kvinner.

Når du har fått dette litt på avstand  og er klar for å prøve på nytt; så stiller du krav og stikker dersom hun ikke er snill mot deg. At noen er utro rett etter at man har avklart at man er i et forhold, hadde jeg aldri funnet meg i- uansett unnskyldning. Da er ikke vedkommende forelsket eller er kronisk utro. Da stikker man, ikke noe av og på for å se om vedkommende endrer seg, men på hodet og ræva ut. Gå videre og ikke bruk mer tid på vedkommende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...