Gå til innhold

A seksuell

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan det er å være A-seksuell? Har man aldri lyst da, ikke engang nysgjerrig, eller kan det variere litt fra person til person? Er det mulig å leve i et forhold, og finnes det hjelp om personen gjerne vil ha hjelp for å fungere?

Anonymous poster hash: 6d24e...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvordan det er å være A-seksuell? Har man aldri lyst da, ikke engang nysgjerrig, eller kan det variere litt fra person til person? Er det mulig å leve i et forhold, og finnes det hjelp om personen gjerne vil ha hjelp for å fungere?

Du får flere treff når du Googler det hvis du skriver det rett ;-) Det heter aseksuell, i et ord.

Ikke A-seksuell.

https://no.wikipedia.org/wiki/Aseksualitet

http://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-seksualitet/2010/08/det-siste-sex-tabuet

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Ja det er helt mulig å leve i forhold selvom man er aseksuell. Men da må partneren forstå at man er aseksuell og ikke ha et seksuelt behov, altså et sexløst forhold (som er mer vanlig blandt vanlige folk enn man skulle tro), eller være aseksuell selv. Det finnes dating sider for de som er aseksuelle :)

Når man er aseksuell har man rett og slett ingen seksuell dragning. Man har mere mental dragning. Det varierer fra person til person. Noen kan aldri se for seg å ha sex og syntes bare det å gi en klem er ubehagelig, mens andre trives best uten sex men kan foreksempel kjærtegne partneren sin og syntes det er ok eller spennende men samtidig ikke syns det er ok å få noe igjen. NRK viste også en dokumentar om det for en stund siden, jeg husker ikke hva den het, men kanskje du finner den på nrk nett tv om du prøver å søke deg frem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...