Gå til innhold

Metformin-PCOS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått påvist PCOS og lurer på om jeg bør ta hensyn til noe, bør jeg være varsom når det komemr til dietter med tanke på blodsukker? 

Min lege sa jeg burde spørre litt rundt med tanke på erfaringer andre PCOS'ere har ;) 

Noen tips å komme med? 

Anonymous poster hash: 8acc6...5d1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo skal visst nok være fint for å holde blodsukkeret jevnt.

Anonymous poster hash: f54e9...028
Skrevet (endret)

Hei :)

Du skriver ikke om du har overvekt eller ikke, og om du får noen behandling. Ser du skriver Metformin i overskriften.

Jeg har faktisk vært noe plaget med blodsukkerfall i de periodene jeg ikke har hatt behandling. Ble skikkelig bråsulten og uvel hvis det hadde gått en stund siden jeg spiste. Så regelmessige måltider kan være en fordel.

Prøvde lavkarbo i en periode, men det var ikke noe for meg. Syns det var pyton og slitsomt. Er heldigvis slank, så vekt har egentlig ikke vært noe problem for meg- det er de andre symptomene som er verst. 

Jeg bruker forøvrig Metformin nå. Brukte Diane og Yasmin før, men pga jeg fikk migrene og hodepine hele tiden, kunne jeg ikke bruke p-piller lenger. 

Vet ikke om dette var noe nyttig for deg, men bare spør om det er andre ting du lurer på. :)

Endret av paperlily
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Du skriver ikke om du har overvekt eller ikke, og om du får noen behandling. Ser du skriver Metformin i overskriften.

Jeg har faktisk vært noe plaget med blodsukkerfall i de periodene jeg ikke har hatt behandling. Ble skikkelig bråsulten og uvel hvis det hadde gått en stund siden jeg spiste. Så regelmessige måltider kan være en fordel.

Prøvde lavkarbo i en periode, men det var ikke noe for meg. Syns det var pyton og slitsomt. Er heldigvis slank, så vekt har egentlig ikke vært noe problem for meg- det er de andre symptomene som er verst. 

Jeg bruker forøvrig Metformin nå. Brukte Diane og Yasmin før, men pga jeg fikk migrene og hodepine hele tiden, kunne jeg ikke bruke p-piller lenger. 

Vet ikke om dette var noe nyttig for deg, men bare spør om det er andre ting du lurer på. :)

Tusen takk for svar!! 

Jeg begynte på Diane i tillegg til metformin, og ja det handler om overvekt...Ikke sykelig overvekt men 10 kilo for mye...

Anonymous poster hash: 8acc6...5d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Metformin, det hadde ingen effekt på meg og PCOS'en. Fikk bare mye bivirkninger. Jeg er overvektig, men er ikke insulinresistent. 

Anonymous poster hash: e3a4b...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...