Lisa-Marie Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Hei. Jeg vurderer sterkt å sette inn kobberspiral da jeg har prøvd diverse p-piller, p-ring, hormonspiral og p-sprøyte. Jeg får bare masse utflod og tørre slimhinner, jeg er kjempe lei!! Jeg har søkt en del på forum for å lese om kobberspiral men jeg finner nesten bare dårlige erfaringer. Det er jo mange som velger denne type prevensjon og siden den fortsatt finnes må det jo være mange fornøyde. Hvor er de som kan fortelle positivt om kobberspiralen? Jeg vil gjerne høre
Gjest Dorosseru Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Satte inn kobberspiral for et års tid siden og jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Var vondt å sette den inn samt at jeg har litt sterkere menstruasjonssmerter de 3 første dagene under mens, men ellers synes jeg at den er topp- Har ikke hatt noen problemer med den
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Har hatt det i syv år nå, og har ikke opplevd problemer. Menstruasjonen er som før, men som den over nevner, så har kanskje menssmertene blitt litt verre. Har byttet én gang, og ja, det gjør vondt å sette den inn. Går fort over da. Anonymous poster hash: 1df92...a52 1
Kassiopeia Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har nettopp fjernet min, to år etter den ble satt inn. Eneste gode erfaringen min er jo at man slipper samme stresset som ved p-piller hvor man må huske pillen til rett tid hver dag. Det stoppet det positive. Det negative for meg er at jeg har hatt svært uregelmessig syklus men lengre perioder blødning enn det som et normalt, i tillegg til mye kraftigere blødning. Har også blitt et hormonmonster. Det verste er at jeg fikk helt ekstreme mensensmerter, så vondt at jeg holdt på å svime av og ikke greide å stå oppreist på jobb en gang, måtte faktisk dra hjem tidlig. Et annet stort problem er at både jeg og samboer har kjent et stort ubehag og til tider smerter under samleie. For samboer har har det blitt så ille at han føler svie og ubehag mange timer etter selve samleie. Dagen før jeg fjernet spiralen hadde vi samleie som måtte avsluttes midt under akten da jeg fikk smerter opp hele ryggraden og noe som kjentes ut som knivstikk helt opp til navelen. Det var grensen for oss, og jeg ønsket den fjernet umiddelbart. Legen som fjernet den kunne ikke se noen løse tråder, som hun først mente kunne være problemet til smertene samboer kjente. Sikkert bra for mange, men ikke alle!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Beste prevensjonsmidlet jeg har brukt. Slår alle hormonelle midler og kondom langt ned i støvlene. Anonymous poster hash: 7de2e...a91 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Hadde mye smerter første halve året. Etter det har det bare vært supert med kobberspiralen mindre blødninger, mindre menssmerter. Og verken jeg eller typen merker noe til den. Anbefaler på det sterkeste Anonymous poster hash: eaebb...ad3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Kobberspiral? Noe rørleggeren settr inn? Høhø. Anonymous poster hash: 2e8ab...cbc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Kjempefornøyde her også. P-piller påvirket hormonbalansen for mye, mens kondom ødela gleden for far. Kobberspiral FTW! Anonymous poster hash: cf3c9...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Hvordan klarer dere å få satt inn en kobberspiral? Høres helt FORFERDELIG ut! Hilsen følsom jente/dame Anonymous poster hash: 50bdf...6bb
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Blør mye og lengre, men ellers et den topp!Anonymous poster hash: 2c672...4a2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #11 Skrevet 13. juli 2015 Hei. Jeg vurderer sterkt å sette inn kobberspiral da jeg har prøvd diverse p-piller, p-ring, hormonspiral og p-sprøyte. Jeg får bare masse utflod og tørre slimhinner, jeg er kjempe lei!! Jeg har søkt en del på forum for å lese om kobberspiral men jeg finner nesten bare dårlige erfaringer. Det er jo mange som velger denne type prevensjon og siden den fortsatt finnes må det jo være mange fornøyde. Hvor er de som kan fortelle positivt om kobberspiralen? Jeg vil gjerne høre Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg fikk mer utflod og den var ofte brunlig og luktet stramt. Anonymous poster hash: bf465...09e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #12 Skrevet 13. juli 2015 Hvordan klarer dere å få satt inn en kobberspiral? Høres helt FORFERDELIG ut! Hilsen følsom jente/dame Anonymous poster hash: 50bdf...6bb Jeg har opplevd innsettelser som har endt med rielignende kramper og voldsomme smerter, og innsettelser som ikke har gitt smerter overhodet. Selv om fastleger i prinsippet kan sette inn spiral anbefaler jeg å betale noen ekstra kroner og gjøre det hos gynekolog. For min del var det iallfall slik at innsettelse hos fastlegen førte til mye ubehag, mens innsettelse hos gynekolog var helt ok. Hos gynekolog fikk jeg tom fjernet en feil innsatt spiral og satt inn en ny, men hadde som nevnt ikke ubehag i ettertid. Men om jeg skal fortsette med spiral til jeg når overgangsalder? JA! Jeg skulle bare ønske jeg visste mer om dette supre prevensjonsmidlet da jeg var yngre. Hadde fått spiral allerede som tenåring om jeg gjorde det. Anonymous poster hash: 7de2e...a91
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 13. juli 2015 #13 Skrevet 13. juli 2015 Er på min andre kobberspiral nå, og kommer til å fortsette med spiral til jeg ikke lengre er fruktbar I starten hadde jeg mye kraftigere menstruasjon og mye mer smerter, men etter at jeg endret kostholdet mitt så roet det seg veldig ned. Det er så deilig å slippe å tenke på prevensjonen før det gar gått ca 7 år...og ikke minst så er det deilig å ikke fylle kroppen med hormonpreparater 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #14 Skrevet 13. juli 2015 Jeg er veldig fornøyd. Har litt verre smerter enn tidligere men ikke mye, mensen er som før. Eneste er at det kommer tjukkere og seigere utflod til tider men det er jo meningen. Har hatt den i 3 år nå. Anonymous poster hash: 9f1cc...7ba
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #15 Skrevet 13. juli 2015 Jeg har opplevd innsettelser som har endt med rielignende kramper og voldsomme smerter, og innsettelser som ikke har gitt smerter overhodet. Selv om fastleger i prinsippet kan sette inn spiral anbefaler jeg å betale noen ekstra kroner og gjøre det hos gynekolog. For min del var det iallfall slik at innsettelse hos fastlegen førte til mye ubehag, mens innsettelse hos gynekolog var helt ok. Hos gynekolog fikk jeg tom fjernet en feil innsatt spiral og satt inn en ny, men hadde som nevnt ikke ubehag i ettertid. Men om jeg skal fortsette med spiral til jeg når overgangsalder? JA! Jeg skulle bare ønske jeg visste mer om dette supre prevensjonsmidlet da jeg var yngre. Hadde fått spiral allerede som tenåring om jeg gjorde det. Anonymous poster hash: 7de2e...a91 Takk for svar til kommentaren min, men nei, kommer ALDRI til å klare å få satt inn en kobberspiral. Bare tanken får meg til å besvime... Skjønner virkelig ikke at noen klarer det! Anonymous poster hash: 50bdf...6bb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #16 Skrevet 13. juli 2015 Jeg har hatt kobberspial i åtte år, og er på nummer to nå, og jeg elsker den. Beste prevensjonsmiddelet jeg har prøvd, og kommer til å fortsette med den til jeg når overgangsalderen. Eneste kjipe var litt smerter rundt første innsettelse, deretter har man 5 år hvor man ikke behøver tenke på prevensjon i det hele tatt. Andre innsettelse var også mye bedre enn første. Har heller ikke hatt noe ubehag ved samleie, etter at jeg fikk klippet trådene, og har heller ikke noe ekstra smerter ved menstruasjon. Nyter en hormonfri tilværelse med høy sexlyst og godt humør. Anonymous poster hash: 8b093...164
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #17 Skrevet 13. juli 2015 Har dere som klarer å ha dette, kanskje født? Anonymous poster hash: 50bdf...6bb
Gjest Dorosseru Skrevet 13. juli 2015 #18 Skrevet 13. juli 2015 Har dere som klarer å ha dette, kanskje født? Anonymous poster hash: 50bdf...6bb Jeg har aldri født.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 14. juli 2015 #19 Skrevet 14. juli 2015 Jeg har heller ikke født barn
Petra75 Skrevet 14. juli 2015 #20 Skrevet 14. juli 2015 Jeg er på min andre og er kjempefornøyd. Hadde litt større blødninger det første året, men nå er det som vanlig. Merker heller ikke mer smerter. Det jeg merker, er at jeg ikke propper kroppen full av hormoner som fucker opp systemet mitt med vektoppgang, flatt humør (nesten som depresjoner) og elendig sexlyst. Jeg er veldig fornøyd! Og jeg har aldri født.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå