AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Til vanlig sover jeg 7-8 timer per natt, men de siste fire-fem nettene har jeg ligget våken mye lengre enn vanlig, og derfor fått kun 4-5 timer søvn. Har prøvd å sove lengre om morgenen, men klarer det ikke, er ikke trøtt og føler meg klar til å starte dagen. Er heller ikke trøttere enn vanlig dagen gjennom, og får ikke sove natten etter heller. Betyr det at kroppen min ikke har behov for mer søvn? Siden jeg ikke føler meg trøtt etter en natt/flere netter med lite søvn. - Jente, 21 Anonymous poster hash: d2495...712
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Nå er det jo lyst, lyse fine dager, kanskje du har ferie? Da får du nedsatt søvnbehov. Likevel er det greit å ha nogenlunde like rutiner som ellers i året Anonymous poster hash: 64d37...dd2
Nariko Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 De fleste får perioder der de sover dårligere, spesielt om sommeren pga lange lyse dager og varmen. Jeg kan fint gå lange perioder på sommeren med 5-6 timer søvn uten at det går utover formen. Er iallefall ikke noe vits i å ligge å stirre i taket om en ikke får sove. Da er det bedre å gjøre noe fornuftig og heller ta en liten lur i løpet av dagen om en trenger det
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Nå er det jo lyst, lyse fine dager, kanskje du har ferie? Da får du nedsatt søvnbehov. Likevel er det greit å ha nogenlunde like rutiner som ellers i året Anonymous poster hash: 64d37...dd2 De fleste får perioder der de sover dårligere, spesielt om sommeren pga lange lyse dager og varmen. Jeg kan fint gå lange perioder på sommeren med 5-6 timer søvn uten at det går utover formen. Er iallefall ikke noe vits i å ligge å stirre i taket om en ikke får sove. Da er det bedre å gjøre noe fornuftig og heller ta en liten lur i løpet av dagen om en trenger det Jeg har ferie fra skolen ja, men jobber omtrent hver dag (har derfor ikke mulighet til å sove på dagtid). Er også mye fysisk aktiv, 5-6 ganger i uka, så er redd for at jeg ikke skal sove så mye som jeg bør når jeg trener så mye. Kjenner at det er veldig varmt på rommet mitt, men har tidligere sovnet umiddelbart uansett, så tror ikke det er noen stor grunn… Men at det er lyst ute kan jo være en grunn til at jeg ikke får sove lengre på morgenen. Jeg legger meg til omtrent samme tid hver kveld (pluss/minus 1 time), så har ikke så mye med døgnrytmen og gjøre heller. Anonymous poster hash: d2495...712
Nariko Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har ferie fra skolen ja, men jobber omtrent hver dag (har derfor ikke mulighet til å sove på dagtid). Er også mye fysisk aktiv, 5-6 ganger i uka, så er redd for at jeg ikke skal sove så mye som jeg bør når jeg trener så mye. Kjenner at det er veldig varmt på rommet mitt, men har tidligere sovnet umiddelbart uansett, så tror ikke det er noen stor grunn… Men at det er lyst ute kan jo være en grunn til at jeg ikke får sove lengre på morgenen. Jeg legger meg til omtrent samme tid hver kveld (pluss/minus 1 time), så har ikke så mye med døgnrytmen og gjøre heller. Anonymous poster hash: d2495...712 Hvor mørkt blir det på rommet ditt? Jeg investerte akkurat i lystette rullegardiner og gardiner og føler at det hjelper at rommet blir mørkere og svalere.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Hvor mørkt blir det på rommet ditt? Jeg investerte akkurat i lystette rullegardiner og gardiner og føler at det hjelper at rommet blir mørkere og svalere. Det er ikke særlig mørkt, nei… Har bare noen dårlige persienner, og sola står rett inn om morgenen. Men dette har jo ikke vært et problem før. Har jeg våknet pga. sola, har jeg sovnet igjen fordi jeg var så trøtt. Men kanskje jeg reagerer annerledes nå enn før? Anonymous poster hash: d2495...712
Nariko Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Det er ikke særlig mørkt, nei… Har bare noen dårlige persienner, og sola står rett inn om morgenen. Men dette har jo ikke vært et problem før. Har jeg våknet pga. sola, har jeg sovnet igjen fordi jeg var så trøtt. Men kanskje jeg reagerer annerledes nå enn før? Anonymous poster hash: d2495...712 Verdt å prøve. Jeg sover iallefall tyngre når rommet er helt mørkt Men sover som sagt lettere på sommeren jeg også.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #8 Skrevet 13. juli 2015 Hvis jeg sover i lyst rom så våkner jeg også før jeg er uthvilt Anonymous poster hash: 4ff88...665
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå