AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 Søsteren min på 18 år er alvorlig syk og svært voldelig. Hun får raserianfall hver dag, der hun brøler og roper til oss, og går til angrep på oss eller ting. Raserianfallene kan komme når som helst, men blir som oftest trigget av at ting ikke ble 100% som forventet (se for dere Dudleif i Harry Potter når han får 36 gaver i stedet for 37. Sånn er hun). I dag gikk hun virkelig over streken og angrep meg, og slo meg og prøvde å klore ut øynene mine, slik at jeg ble nødt til å forsvare meg. Hun sa også at hun skulle halshugge meg. Da vår gamle mor forsøkte å stoppe henne fra å angripe meg, ble hun slått og sparket hun også. Hun prøvde å få tak i en lysestake å slå oss med, men ble stoppet. Grunnen til at hun klikket var at vi ikke var raske nok med å ta på oss sko for å følge henne på butikken. Jenta er jo stor og voksen, så hun gjør like mye skade som et voksent menneske. Vi har aldri opplevd noe vold i hjemmet eller hatt noen vond barndom. Jenta er rett og slett syk og bortskjemt og foreldrene våre er feige og lar henne holde på og gir henne masse penger og gaver hele tida. Jeg er redd for at hun en dag kommer til å drepe oss i søvne, eller angripe meg uten grunn (som i dag) men med kniv eller andre våpen. Foreldrene våre er også gamle og kan bli alvorlig skadet av spark og slag. Hva gjør vi? Jeg vil helst løse dette uten å måtte anmelde henne til politiet. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Kontakt lege og akuttpsykiatrien. Anonymous poster hash: 02426...408 31
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Hva slags behandling mottar hun? Anonymous poster hash: b33fb...60e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Hva slags behandling mottar hun? Anonymous poster hash: b33fb...60e Ingen. Hun er voksen, så vi kan ikke tvinge henne. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Ingen. Hun er voksen, så vi kan ikke tvinge henne. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Gi henne et valg: enten oppsøker hun hjelp, eller så flytter hun ut. Anonymous poster hash: b33fb...60e 13
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Jeg vil helst løse dette uten å måtte anmelde henne til politiet. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Du må legge fra deg den tanken. Gjør hun noe slikt igjen bør du, av hensyn til både deg selv og andre, kontakte politiet for hjelp. Anonymous poster hash: 47c81...b78 20
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Søsteren min på 18 år er alvorlig syk og svært voldelig. Hun får raserianfall hver dag, der hun brøler og roper til oss, og går til angrep på oss eller ting. Raserianfallene kan komme når som helst, men blir som oftest trigget av at ting ikke ble 100% som forventet (se for dere Dudleif i Harry Potter når han får 36 gaver i stedet for 37. Sånn er hun). I dag gikk hun virkelig over streken og angrep meg, og slo meg og prøvde å klore ut øynene mine, slik at jeg ble nødt til å forsvare meg. Hun sa også at hun skulle halshugge meg. Da vår gamle mor forsøkte å stoppe henne fra å angripe meg, ble hun slått og sparket hun også. Hun prøvde å få tak i en lysestake å slå oss med, men ble stoppet. Grunnen til at hun klikket var at vi ikke var raske nok med å ta på oss sko for å følge henne på butikken. Jenta er jo stor og voksen, så hun gjør like mye skade som et voksent menneske. Vi har aldri opplevd noe vold i hjemmet eller hatt noen vond barndom. Jenta er rett og slett syk og bortskjemt og foreldrene våre er feige og lar henne holde på og gir henne masse penger og gaver hele tida. Jeg er redd for at hun en dag kommer til å drepe oss i søvne, eller angripe meg uten grunn (som i dag) men med kniv eller andre våpen. Foreldrene våre er også gamle og kan bli alvorlig skadet av spark og slag. Hva gjør vi? Jeg vil helst løse dette uten å måtte anmelde henne til politiet. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Dere lever farlig og bør ringe krisepsykiatrisk avdeling på et sykehus nær dere (Google etter telefonnumre). Fortell personen som tar telefonen at dere har et voldelig menneske hjemme hos dere som angriper og er tilbøyelig til det meste men det er uvisst og dere er i grunnen utrygge... Fortell i telefonen hva du skriver her...fortelle at dere må få hjelp: din søster må hentes: de vet hvordan de skal gjøre det, den som svarer deg i telefonen. Hun bør faktisk tvangsinnlegges til observasjon og oppfølging. Anonymous poster hash: e33cb...051 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Ingen. Hun er voksen, så vi kan ikke tvinge henne. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Når dere er i faresonen i deres eget hjem så kan hun tvangshentes. Du må ringe kommunens / sykehuset krisepsykiatri. Fortell at dere er redde og usikre på situasjonen og at hun må hentes inn for undersøkelser og spørsmål. Anonymous poster hash: e33cb...051 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Dere lever farlig og bør ringe krisepsykiatrisk avdeling på et sykehus nær dere (Google etter telefonnumre). Fortell personen som tar telefonen at dere har et voldelig menneske hjemme hos dere som angriper og er tilbøyelig til det meste men det er uvisst og dere er i grunnen utrygge... Fortell i telefonen hva du skriver her...fortelle at dere må få hjelp: din søster må hentes: de vet hvordan de skal gjøre det, den som svarer deg i telefonen. Hun bør faktisk tvangsinnlegges til observasjon og oppfølging. Anonymous poster hash: e33cb...051 Det hadde nok vært best for familien å få henne vekk en stund, men de kommer ikke til å oppfatte noe rart. Hun er snill som et lam når andre ser på. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble egentlig helt på gråten nå. Jeg vil hverken at hun skal sendes på tvangspsykiatrisk eller anmeldes til politiet. Vi er jo en familie! Men det ser ikke ut som om vi har noen andre muligheter. Hun er jo farlig for oss og ødelegger livet vårt med denne oppførselen. Vi kommer til å bli veldig ulykkelige uansett hva vi gjør. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7
HvittHus Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Med dagens teknologi er det en smal sak å ta telefonopptak av henne når hun klikker. Da har du bevis for oppførselen hennes, selv om hun er snill som et lam rundt andre. Så tar du turen til politiet og ber om veiledning videre. 13
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Med dagens teknologi er det en smal sak å ta telefonopptak av henne når hun klikker. Da har du bevis for oppførselen hennes, selv om hun er snill som et lam rundt andre. Så tar du turen til politiet og ber om veiledning videre. Ja, ikke bare lydopptak, men ta opp utbruddene hennes på video - film med ditt mobilkamera etc. Går hun løs på din mor eller klikker på din mor start filmingen i smug - følg etter henne og film i vei! Anonymous poster hash: e33cb...051 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble egentlig helt på gråten nå. Jeg vil hverken at hun skal sendes på tvangspsykiatrisk eller anmeldes til politiet. Vi er jo en familie! Men det ser ikke ut som om vi har noen andre muligheter. Hun er jo farlig for oss og ødelegger livet vårt med denne oppførselen. Vi kommer til å bli veldig ulykkelige uansett hva vi gjør. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Ja, dere er en familie, og i en familie passer man på hverandre. Men det å passe på andre innebærer også å tenke litt langsiktig og å ta noen valg som hverken er enkle, eller særlig koselige der og da. Søsteren din har det ikke bra nå. Og det er lite sannsynlig at hun kommer til å få det bedre med det første uten at hun får hjelp. Det dere kan gjøre er å skaffe henne den hjelpen. Det er også en hjelp til dere andre, for dere har det jammen ikke bra nå dere heller? Hvis søsteren din kommer inn i behandlingssystemet nå, så har hun en sjanse til å kunne få et normalt og godt liv. Dere gjør noe godt, i det lange løp. Anonymous poster hash: 0d23e...d75 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Ingen. Hun er voksen, så vi kan ikke tvinge henne. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Hun kan bli innlagt på tvang, siden hun er til fare for andre. Ring politiet.Anonymous poster hash: b39a6...6ef 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Legg frem all fakta hos DPS. De vil da forstå at det er fare for liv og helse, og de kan da legge hun inn med makt. Anonymous poster hash: eaabc...16f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ble egentlig helt på gråten nå. Jeg vil hverken at hun skal sendes på tvangspsykiatrisk eller anmeldes til politiet. Vi er jo en familie! Men det ser ikke ut som om vi har noen andre muligheter. Hun er jo farlig for oss og ødelegger livet vårt med denne oppførselen. Vi kommer til å bli veldig ulykkelige uansett hva vi gjør. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Hun har jo tydeligvis store problemer med aggresjon og impulskontroll. Dte kan igjen komme av en psykisk lidelse - som forhåpentligvis kan behandles. Dere gjør henne en bjørnetjeneste om dere ikke får hjelp til henne. Ring politiet ved neste voldshendelse, film det, og dokumenter det. Si hun er en fare for andre og at hun trenger psykiatrisk hjelp. Anonymous poster hash: b39a6...6ef 3
Luckiness Skrevet 12. juli 2015 #18 Skrevet 12. juli 2015 Har hun en form for diagnose? Høres ikke ut som om hun har vært til utredning eller behandling. Nå har ikke jeg full peiling på hvem man kontakter først. Men dersom du ringer fastlegen hennes så kan sikkert h*n gi opplysninger om hvem andre du evt skal kontakte. Dersom hun får raseriutbrudd så er det lov å ringe politiet eller ambulanse. Jeg vil tro at det er politiet dere først bør ringe i og med at hun ikke har noen psykriatisk diagnose (ut i fra hva jeg forstår). I noen byer finnes det psykriatriteam som kan rykke ut til slike tilfeller. Og om dere skulle ringe politiet om dette skjer før hun får hjelp, så er det fordi dere er redde og gjerne er redd for at hun skal påføre skade på seg selv. Det er ikke fordi dere ønsker henne innsatt. Og politiet kan bidra til at hun får nødvendig psykriatisk hjelp og behandling. Ellers så er helsepersonell innenfor psykriatrien vant til det meste. De er nok vant til pasienter som er snill og god når dem er til behandling og med andre mennesker, men blir et "monster" når h*n er med familien. Det er vel også logisk nok at slike utbrudd går utover familien fordi det er de man er med mest og noe der som trigger utbruddene. - Selv om utbruddene ikke burde skje og dere ikke gjør noe gale.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #19 Skrevet 13. juli 2015 Når startet oppførselen? Har hun alltid vært sånn? Anonymous poster hash: 02ad2...f2e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #20 Skrevet 13. juli 2015 Søsteren min på 18 år er alvorlig syk og svært voldelig. Hun får raserianfall hver dag, der hun brøler og roper til oss, og går til angrep på oss eller ting. Raserianfallene kan komme når som helst, men blir som oftest trigget av at ting ikke ble 100% som forventet (se for dere Dudleif i Harry Potter når han får 36 gaver i stedet for 37. Sånn er hun). I dag gikk hun virkelig over streken og angrep meg, og slo meg og prøvde å klore ut øynene mine, slik at jeg ble nødt til å forsvare meg. Hun sa også at hun skulle halshugge meg. Da vår gamle mor forsøkte å stoppe henne fra å angripe meg, ble hun slått og sparket hun også. Hun prøvde å få tak i en lysestake å slå oss med, men ble stoppet. Grunnen til at hun klikket var at vi ikke var raske nok med å ta på oss sko for å følge henne på butikken. Jenta er jo stor og voksen, så hun gjør like mye skade som et voksent menneske. Vi har aldri opplevd noe vold i hjemmet eller hatt noen vond barndom. Jenta er rett og slett syk og bortskjemt og foreldrene våre er feige og lar henne holde på og gir henne masse penger og gaver hele tida. Jeg er redd for at hun en dag kommer til å drepe oss i søvne, eller angripe meg uten grunn (som i dag) men med kniv eller andre våpen. Foreldrene våre er også gamle og kan bli alvorlig skadet av spark og slag. Hva gjør vi? Jeg vil helst løse dette uten å måtte anmelde henne til politiet. Anonymous poster hash: 72cc2...8d7 Syk?hun har ingen beh så er det du som sier hun er syk? Når dere har besøk, er hun sånn da også? Din gamle mor?hvor gammel er hun? Hva om det skjer noe...og ingen har gjort noe.????Anonymous poster hash: 237b6...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå